• pilliss

    Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

    Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10.
    Fortsättningstråd efter:






    Denna tråd är för oss vars partner har/ska lämnat landet och kan tillföra något positivt.

    Vi som drabbats av liknande händelser diskuterar, delar med oss av glädje & sorg, ger råd och tips och stöttar varandra genom den långa vägen som vi har framför oss.

    Ni som har synpunkter på våra val av män samt ni med negativ ton är inte välkomna här inne. Ni kan starta en egen tråd, för det hör inte hemma här.
    Respektera detta!

    Våra män har kommit hem:

    1/4 -08
    Pilliss

    7/5 -08
    sophiie

    8/7 -08
    Liqyss

    22/7 -08
    Anonym (me)

    5/8 -08
    Finadu

    12/8 -08
    GashH

    15/8 -08
    Nettan 1982

    23/9 -08
    hexanmaria

    2/12 -08
    MaRo

    12/12 -08
    Lilja0709

    17/12 -08
    sthlmfilur

    17/12 -08
    AllasNalle

    22/12 -08
    MamiDiddi

    6/1 -09
    Deniskizi

    15/1 -09
    Anonym ((jag))

    6/2-09
    Dizd

    16/2-09
    teser

    11/3-09
    Kicki

    23/4-09
    ndeyecoumba

    15/5-09
    anonym (hur?)

    3/6-09
    bajo

    13/6-09
    Kim Olsson

    21/7-09
    Dalias mamma
    Mariamababy
    Zandrina

    14/8-09
    Mashenka

    5/9-09
    elisalundbergh

    18/9-09
    Citlali

    25/9-09
    Beautifully Decayed

    4/10-09
    lovemissen

    19/10-09
    ArizonaB


    19/1-10
    Kozzan


    Tråd för oss vars män har kommit hem:

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50899885.html
    elbi.blogg.se uppdat. 4/3-10
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-17 23:13
    15/7-10
    Monica G E S
  • Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!
  • Anonym ((me))
    Linda Famillia skrev 2010-04-23 23:57:48 följande:
    vill inte va rolig.men ta gärna min man för en dag o roa han, jag blir knäpp snart!! vilken skillnad man lever, där nere va vi ute hela tiden, hos någon, någonstans, bara inte hemma i soffan o degar.. nu försöker jag så gott roa min kille men han är ständigt rastlös. Rastlös är han av naturen så det hjälper inte till vårt instängda liv.. längtar tills sommaren kommer o man kan vara ute. Tycker synd om han, men jag tycker faktiskt OM en degig kväll i soffan då o då. men han börjar gå mig på nerverna med sin rastlöshet, o såklart blir det tjafs helt i onödan också!FÖRLÅT Jag ve att ni säkert skulle ha en rastlös knäppgök hemma just nu än att vara ensamma. Ville bara beklaga mig lite.kramar!
    Tack, du fick mig att skratta lite iallafall. alltså förlåt mena inget illa..
    Klart som fasen går man varandra på nerverna oxå.. men sjuk som jag e så saknar jag faktiskt det också
    Min man har också varit en liten rastlös själ men efter att han träffa mig, med två små barn, vilket innebär att man är mer låst o inte kan vara lika impulsiv m.m, har han faktiskt lugnat sig.. nu säger han att livet där i sitt hemland är för stressigt för honom.. han saknar att vara hemma o dega i soffan.. få busa o leka med barnen.. få bara softa.. Aldrig e dom nöjd.
  • Linda Famillia

    nej o det är jag aldrig heller, nöjd alltså!
    klagas om det inte hiänder nåt, o sen klagas om jag aldrig få ta det lugnt. haha


    o cabo verde... saudade
  • Anonym ((me))
    Linda Famillia skrev 2010-04-24 00:36:14 följande:
    nej o det är jag aldrig heller, nöjd alltså!klagas om det inte hiänder nåt, o sen klagas om jag aldrig få ta det lugnt. haha
    men så är nog dom flesta

    länkar till en sång.. en sång min älskade man skickade till mig efter att vi träffat varandra första gången... <3 <3 <3


    ">



    NU försöka hitta sängen..
  • Anonym (??????)
    Hej tjejer!

    Behöver lite akut hjälp.
    En vän till mig ska åka till Turkiet med sin man.
    Men hennes man har ett tillfälligt uppehållstillstånd på sitt främlingspass, behöver han söka visum? får han ens åka eller kan det uppstå problem?

    Skulle vara väldigt tacksam för svar.
  • Smilla75
    Anonym (??????) skrev 2010-04-25 13:00:53 följande:
    Hej tjejer!Behöver lite akut hjälp.En vän till mig ska åka till Turkiet med sin man.Men hennes man har ett tillfälligt uppehållstillstånd på sitt främlingspass, behöver han söka visum? får han ens åka eller kan det uppstå problem?Skulle vara väldigt tacksam för svar.
    Vart ska de åka och på vilken grund har han fått TUT?
  • Anonym (N)

    Nu har min man åkt...hemskt. Jag saknar honom nått så fruktansvärt.
    Fast vi ska åka dit i mitten av maj och vara med honom i 5 dagar. Jag hoppas detta går snabbt...men det låter ju inte så hoppfullt med tanke på hur länge ni fått vänta och vi har inte råd att åka fram och tillbaka så mycket som man hade velat.

  • Anonym ((me))
    Anonym (N) skrev 2010-04-25 21:14:44 följande:
    Nu har min man åkt...hemskt. Jag saknar honom nått så fruktansvärt.Fast vi ska åka dit i mitten av maj och vara med honom i 5 dagar. Jag hoppas detta går snabbt...men det låter ju inte så hoppfullt med tanke på hur länge ni fått vänta och vi har inte råd att åka fram och tillbaka så mycket som man hade velat.
    vart kommer han ifrån?
    Det är snart 3 månader sedan min man åkte... det har ändå gått ganska fort fast det ibland känts som år..
    Va kul att ni kan åka dit och hälsa på.. jag har inte den möjligheten.. tråkigt men sant.. eller jag själv skulle kunna åka men mina barn kan inte.. så då vill inte jag heller...
    Första dagarna är dom värsta... sen kommer det i vågor..
    Kramar till dig!!
  • Belinda04
    Anonym (N) skrev 2010-04-25 21:14:44 följande:
    Nu har min man åkt...hemskt. Jag saknar honom nått så fruktansvärt.Fast vi ska åka dit i mitten av maj och vara med honom i 5 dagar. Jag hoppas detta går snabbt...men det låter ju inte så hoppfullt med tanke på hur länge ni fått vänta och vi har inte råd att åka fram och tillbaka så mycket som man hade velat.
    Ja jag håller bara med förra talaren. De första två veckorna känns som månader och år! Helt fruktansvärt.. men sedan lär man sig leva med saknaden och det går bara i vågor. Jag åkte ner till min sambo efter två månader i feb och stannade där en vecka, han kommer från Kosovo. Det var världens bästa resa. Sådant lyckorus och känslomässig bergodalbana men sååå värt det!! Nu väntar o väntar jag bara...
    Ha er resa som ett delmål, så överlevde jag... nu är det två delmål kvar. Att få papperna och besked.
  • Anonym ((me))

    lite avundsjuk blir jag ju på er som kan åka hälsa på sådär.. (om man får säga så )

    jag har lite andra delmål jag.. min man åkte inte direkt hem till sitt hemland utan åkte först till kompisar i ett annat land o hälsa på.. så första delmålet var liksom att han skulle komma sig hem.. när han väl var där vart nästa delmål att han skulle på intervjuven.. glada blev vi då han fick ett samtal från ambassaden om att han kunde få en tid 2 veckor tidigare om han ville.. så när det var avklarat så var det då att vänta papprena från mig.verket o som ni kanske läst så gick ju det fortare än förväntat.. så nu har vi sista kvar.. att vänta beslut... o sen att han bokar biljett o kommer HEM.

    vissa dagar är verkligen bara pest.. andra mer hanterbara.. igår hade vi vårat första riktiga gräl sen han åkte.. skit känns det då man e så långt borta men saknaden tär verkligen på en.. tror hellt ärligt inte att nån av oss reagerat som vi gjorde om vi inte varit så långt ifrån varandra.. men det löste sig tillslut..
    Själv tycker jag helgerna är värst.. det e liksom tiden man ska mysa på o vara med sin älskade.. de va helgerna som vi gjorde massa skoj på o busade o härjade på med barnen.. Nu går helgerna bara så otroligt sakta..
    Meeen snart snart är vi i mål o DÅ har vi hela livet framför oss.

  • Anonym (??????)
    Smilla75 skrev 2010-04-25 14:54:43 följande:
    Vart ska de åka och på vilken grund har han fått TUT?
    Dom ska åka till Turkiet på semester i 2 veckor.
    Han har fått TUT pga av anknytning till sin fru.
Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!