• pilliss

    Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

    Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10.
    Fortsättningstråd efter:






    Denna tråd är för oss vars partner har/ska lämnat landet och kan tillföra något positivt.

    Vi som drabbats av liknande händelser diskuterar, delar med oss av glädje & sorg, ger råd och tips och stöttar varandra genom den långa vägen som vi har framför oss.

    Ni som har synpunkter på våra val av män samt ni med negativ ton är inte välkomna här inne. Ni kan starta en egen tråd, för det hör inte hemma här.
    Respektera detta!

    Våra män har kommit hem:

    1/4 -08
    Pilliss

    7/5 -08
    sophiie

    8/7 -08
    Liqyss

    22/7 -08
    Anonym (me)

    5/8 -08
    Finadu

    12/8 -08
    GashH

    15/8 -08
    Nettan 1982

    23/9 -08
    hexanmaria

    2/12 -08
    MaRo

    12/12 -08
    Lilja0709

    17/12 -08
    sthlmfilur

    17/12 -08
    AllasNalle

    22/12 -08
    MamiDiddi

    6/1 -09
    Deniskizi

    15/1 -09
    Anonym ((jag))

    6/2-09
    Dizd

    16/2-09
    teser

    11/3-09
    Kicki

    23/4-09
    ndeyecoumba

    15/5-09
    anonym (hur?)

    3/6-09
    bajo

    13/6-09
    Kim Olsson

    21/7-09
    Dalias mamma
    Mariamababy
    Zandrina

    14/8-09
    Mashenka

    5/9-09
    elisalundbergh

    18/9-09
    Citlali

    25/9-09
    Beautifully Decayed

    4/10-09
    lovemissen

    19/10-09
    ArizonaB


    19/1-10
    Kozzan


    Tråd för oss vars män har kommit hem:

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50899885.html
    elbi.blogg.se uppdat. 4/3-10
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-17 23:13
    15/7-10
    Monica G E S
  • Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!
  • Belinda04

    Ja verkligen helgerna känns i hela kroppen låååånga. Men nu är det måndag och nya tag. Jag ringde Migverket precis. Och vi har fått ett ärendenummer och handläggare.
    Vet inte om jag ska ge henne dagen eller vara påstridig och fråga direkt?
    Hur har ni gjort låtit dom jobba i lugn o ro eller?

  • Anonym ((me))
    Belinda04 skrev 2010-04-26 09:15:34 följande:
    Ja verkligen helgerna känns i hela kroppen låååånga. Men nu är det måndag och nya tag. Jag ringde Migverket precis. Och vi har fått ett ärendenummer och handläggare. Vet inte om jag ska ge henne dagen eller vara påstridig och fråga direkt?Hur har ni gjort låtit dom jobba i lugn o ro eller?
    ring o va påstridig :)

    På tal om mig.verket ska jag också ringa dit nu..
  • Belinda04
    Anonym ((me)) skrev 2010-04-26 09:46:24 följande:
    ring o va påstridig :)På tal om mig.verket ska jag också ringa dit nu..
    Jo jag ringde o ringde men upptaget. Måndag o hela världen ringer känns det som, väl framme 10.05 får jag reda på att handläggaren har telefontid mellan 9-10 varje dag. Joo tjena tänkte jag att.. Kommer ju aldrig komma fram, bara att bita ihop göra nya försök imorgon. Ett ärendenummer rikare har jag blivit iaf.

    Hoppas att ni alla får en fin dag med sol i era sinnen.
  • Anonym ((me))
    Belinda04 skrev 2010-04-26 11:04:26 följande:
    Jo jag ringde o ringde men upptaget. Måndag o hela världen ringer känns det som, väl framme 10.05 får jag reda på att handläggaren har telefontid mellan 9-10 varje dag. Joo tjena tänkte jag att.. Kommer ju aldrig komma fram, bara att bita ihop göra nya försök imorgon. Ett ärendenummer rikare har jag blivit iaf. Hoppas att ni alla får en fin dag med sol i era sinnen.
    Samma "tur" som jag har då.. I fredags när jag ringde sa dom att han är åter måndag.. idag när jag ringde säger dom att han e åter imorgon... återstår o se vad dom säger imorgon

    Hoppas du får en fin dag också, ja ni andra också såklart
  • Smilla75
    Anonym (??????) skrev 2010-04-25 23:57:36 följande:
    Dom ska åka till Turkiet på semester i 2 veckor.Han har fått TUT pga av anknytning till sin fru.
    Han kan självklart åka på semester, även om det är gamla hemlandet, då han inte är flyktingförklarad. Visum kräver de flesta länder då man har främlingspass.
  • Anonym (N)
    Anonym ((me)) skrev 2010-04-25 21:33:28 följande:
    vart kommer han ifrån? Det är snart 3 månader sedan min man åkte... det har ändå gått ganska fort fast det ibland känts som år..Va kul att ni kan åka dit och hälsa på.. jag har inte den möjligheten.. tråkigt men sant.. eller jag själv skulle kunna åka men mina barn kan inte.. så då vill inte jag heller...Första dagarna är dom värsta... sen kommer det i vågor.. Kramar till dig!!
    Han är från Albanien.
    Ja..vi kan bara åka i 5 dagar pga barnen,men det är iaf 5 dagar...men jag fasar redan lite för när vi åker från albanien...då vet vi att det kommer dröja länge innan vi ses igen...
  • Belinda04
    Anonym (N) skrev 2010-04-26 19:48:00 följande:
    Han är från Albanien.Ja..vi kan bara åka i 5 dagar pga barnen,men det är iaf 5 dagar...men jag fasar redan lite för när vi åker från albanien...då vet vi att det kommer dröja länge innan vi ses igen...
    Jo visst kommer det kännas som en mindre evighet men bara njuuut av dom dagarna ni har ihop. Och ta in så mycket energi du bara kan och härliga minnen så du kan njuta utav dom sen.
  • Anonym ((me))
    Anonym (N) skrev 2010-04-26 19:48:00 följande:
    Han är från Albanien.Ja..vi kan bara åka i 5 dagar pga barnen,men det är iaf 5 dagar...men jag fasar redan lite för när vi åker från albanien...då vet vi att det kommer dröja länge innan vi ses igen...
    skulle vara överlycklig för 5 dagar. Gör som ovanstående säger, njuuuut o samla på dig massa minnen som du kan leva på sedan.
    Här är det tyvärr skaffandet av pass som stoppar resan.. barnens far vill inte skriva på för att få pass åt dom... meen men allt går.. snart är han hemma iallafall.
  • Anonym (N)
    Anonym ((me)) skrev 2010-04-26 23:34:25 följande:
    skulle vara överlycklig för 5 dagar. Gör som ovanstående säger, njuuuut o samla på dig massa minnen som du kan leva på sedan. Här är det tyvärr skaffandet av pass som stoppar resan.. barnens far vill inte skriva på för att få pass åt dom... meen men allt går.. snart är han hemma iallafall.
    För jävligt, det där är inte ok. Snacka om att sabotera!
    Som tur är så har jag pass. skaffade innan jag o mitt ex fick gemensam vårdnad.
    Vet du att ett sådant samarbetsproblem kan vara en anledning till att få ensam vårdnad?

    Han hindrar ju faktisk barnen till semester utomlands...vad händer sen när de blir äldre och ska på klassresa tex?

    Jo vi ska njuta...

    idag så ska han lämna in papprena och vi har per mejl nästan blivit lovade en intervjuvtid i maj..men min tid för intervjuv lär ju dröja..specielt nu när sommaren kommer och det är semestrar..snyft
  • sophiie
    Anonym (N) skrev 2010-04-27 06:56:40 följande:
    För jävligt, det där är inte ok. Snacka om att sabotera! Som tur är så har jag pass. skaffade innan jag o mitt ex fick gemensam vårdnad. Vet du att ett sådant samarbetsproblem kan vara en anledning till att få ensam vårdnad? Han hindrar ju faktisk barnen till semester utomlands...vad händer sen när de blir äldre och ska på klassresa tex? Jo vi ska njuta... idag så ska han lämna in papprena och vi har per mejl nästan blivit lovade en intervjuvtid i maj..men min tid för intervjuv lär ju dröja..specielt nu när sommaren kommer och det är semestrar..snyft
    Varför behöver du intervjuas?
Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!