• pilliss

    Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

    Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10.
    Fortsättningstråd efter:






    Denna tråd är för oss vars partner har/ska lämnat landet och kan tillföra något positivt.

    Vi som drabbats av liknande händelser diskuterar, delar med oss av glädje & sorg, ger råd och tips och stöttar varandra genom den långa vägen som vi har framför oss.

    Ni som har synpunkter på våra val av män samt ni med negativ ton är inte välkomna här inne. Ni kan starta en egen tråd, för det hör inte hemma här.
    Respektera detta!

    Våra män har kommit hem:

    1/4 -08
    Pilliss

    7/5 -08
    sophiie

    8/7 -08
    Liqyss

    22/7 -08
    Anonym (me)

    5/8 -08
    Finadu

    12/8 -08
    GashH

    15/8 -08
    Nettan 1982

    23/9 -08
    hexanmaria

    2/12 -08
    MaRo

    12/12 -08
    Lilja0709

    17/12 -08
    sthlmfilur

    17/12 -08
    AllasNalle

    22/12 -08
    MamiDiddi

    6/1 -09
    Deniskizi

    15/1 -09
    Anonym ((jag))

    6/2-09
    Dizd

    16/2-09
    teser

    11/3-09
    Kicki

    23/4-09
    ndeyecoumba

    15/5-09
    anonym (hur?)

    3/6-09
    bajo

    13/6-09
    Kim Olsson

    21/7-09
    Dalias mamma
    Mariamababy
    Zandrina

    14/8-09
    Mashenka

    5/9-09
    elisalundbergh

    18/9-09
    Citlali

    25/9-09
    Beautifully Decayed

    4/10-09
    lovemissen

    19/10-09
    ArizonaB


    19/1-10
    Kozzan


    Tråd för oss vars män har kommit hem:

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50899885.html
    elbi.blogg.se uppdat. 4/3-10
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-17 23:13
    15/7-10
    Monica G E S
  • Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!
  • tänkerpådig
    Leniz skrev 2013-11-01 10:08:30 följande:
    Ok!Vad sjukt att det är sån skillnad i väntetider.

    De som du känner, där det bara tagit en månad. Har de fått förtur pga barn?



    Ja det är sjukt att det är så olika! Vi kan inte söka förtur, men jag är också intresserad av svaret på din fråga!

    Det går dock inte att jämföra sig med de som sökte för en tid sedan eftersom kriget i Syrien har påverkat/förlängt väntetiderna numera. Vanligtvis är ju målet att få besked inom 6 mån.

    Vi kämpar vidare! Jag tänker att "kärleken måste övervinna allt" i slutänden och mitt hjärta är så värd att vänta på!

    Styrkekram på er ?
  • tänkerpådig
    tänkerpådig skrev 2013-11-01 11:20:54 följande:
    Blev fel, skulle inte vara ett ? utan ett ?



    åååååh, idiotiska telefon, skulle vara ett hjärta ju!
  • Anonym ((me))
    Anonym ((me)) skrev 2013-10-31 22:30:42 följande:
    vet folk som fått beslut på dagen 1 månad efter mannen lämnat Sverige men också dom som väntat närmre 1 år.. samma förutsättningar, samma land, samma situation.. så vet inte riktigt hur det går till egentligen..

    Kämpa på o lycka till!! 

    blev lite fel där i förra kommentaren.. tröttmössa som skrev.. 1 månad från mannen lämna Sverige o var tillbaka i Sverige..
  • Anonym ((me))
    Leniz skrev 2013-11-01 10:08:30 följande:
    Ok!

    Vad sjukt att det är sån skillnad i väntetider.
    De som du känner, där det bara tagit en månad. Har de fått förtur pga barn?

    dom hade barn båda paren men vet inte om de i sig ger så mycket förtur egentligen iom att de andra paret fick vänta längre..
  • Leniz
    Anonym ((me)) skrev 2013-11-01 21:31:49 följande:

    dom hade barn båda paren men vet inte om de i sig ger så mycket förtur egentligen iom att de andra paret fick vänta längre..
    Okej!
    Jaha, då har mannen skickat iväg ansökan på webben idag, och jag fyllde i  min svarsdel direkt efter. Nu får vi se hur lång denna "resa" blir.            Nu är det en vecka sedan han åkte och man saknar honom så otroligt mycket redan nu. Det jobbiga är ju att man inte vet överhuvudtaget om när han får komma hem igen. Om man kunde haft ett datum att längta till skulle saken varit något lättare.
  • kirakira

    Vi fyllde i ansökan tillsammans, och svaren blev ganska så lika pga det. Blir orolig att de ska tro att jag gjorde allt åt honom. Tyckte formuläret var så dumt. Fick titta på hans ansökan när jag fyllde i min bit för jag inte kom ihåg hans familjs detaljer osv. Frågorna är också jättedumma, de förutsätter att man träffats genom nätet eller att familjen har gjort en deal, fast vi bara träffades av en slump :S Blir orolig att de ska tycka att det är nåt fuffens.

  • Leniz
    kirakira skrev 2013-11-05 09:54:01 följande:
    Vi fyllde i ansökan tillsammans, och svaren blev ganska så lika pga det. Blir orolig att de ska tro att jag gjorde allt åt honom. Tyckte formuläret var så dumt. Fick titta på hans ansökan när jag fyllde i min bit för jag inte kom ihåg hans familjs detaljer osv. Frågorna är också jättedumma, de förutsätter att man träffats genom nätet eller att familjen har gjort en deal, fast vi bara träffades av en slump :S Blir orolig att de ska tycka att det är nåt fuffens.
    Vi gjorde också den tillsammans. Det är inte så lätt att veta födelsedag till min mans döda pappa, och syskon som man aldrig har träffat. Javisst är det dumma frågor.. det tog lång tid att fylla i.
    Reagerar de på om svaren är för lika? Det hoppas jag ju inte på..
  • Anonym (väntan)
    kirakira skrev 2013-11-05 09:54:01 följande:
    Vi fyllde i ansökan tillsammans, och svaren blev ganska så lika pga det. Blir orolig att de ska tro att jag gjorde allt åt honom. Tyckte formuläret var så dumt. Fick titta på hans ansökan när jag fyllde i min bit för jag inte kom ihåg hans familjs detaljer osv. Frågorna är också jättedumma, de förutsätter att man träffats genom nätet eller att familjen har gjort en deal, fast vi bara träffades av en slump :S Blir orolig att de ska tycka att det är nåt fuffens.
    Leniz skrev 2013-11-05 20:01:02 följande:
    Vi gjorde också den tillsammans. Det är inte så lätt att veta födelsedag till min mans döda pappa, och syskon som man aldrig har träffat. Javisst är det dumma frågor.. det tog lång tid att fylla i.
    Reagerar de på om svaren är för lika? Det hoppas jag ju inte på..

    Nej dom reagerar inte på det! 
  • tänkerpådig

    Jag håller ärligt talat på att bli tokig av att vänta... Har precis mailat vår assistent på MIG igen för att höra om något nytt finns att säga. Vet egentligen inte varför, de ger ändå inga svar, men vad har jag att förlora! Jag hoppas att smilla75 går in snart då hennes svar varit så värdefulla för mig och många andra... Jag undrar över formuleringen att om man planerar att bli sambo eller gifta sig "får" MIG bevilja UT. Händer det att folk får avslag enbart pga att de inte är gifta? Vad betyder denna formulering i praktiken? Tacksam för svar.

Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!