• pilliss

    Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

    Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10.
    Fortsättningstråd efter:






    Denna tråd är för oss vars partner har/ska lämnat landet och kan tillföra något positivt.

    Vi som drabbats av liknande händelser diskuterar, delar med oss av glädje & sorg, ger råd och tips och stöttar varandra genom den långa vägen som vi har framför oss.

    Ni som har synpunkter på våra val av män samt ni med negativ ton är inte välkomna här inne. Ni kan starta en egen tråd, för det hör inte hemma här.
    Respektera detta!

    Våra män har kommit hem:

    1/4 -08
    Pilliss

    7/5 -08
    sophiie

    8/7 -08
    Liqyss

    22/7 -08
    Anonym (me)

    5/8 -08
    Finadu

    12/8 -08
    GashH

    15/8 -08
    Nettan 1982

    23/9 -08
    hexanmaria

    2/12 -08
    MaRo

    12/12 -08
    Lilja0709

    17/12 -08
    sthlmfilur

    17/12 -08
    AllasNalle

    22/12 -08
    MamiDiddi

    6/1 -09
    Deniskizi

    15/1 -09
    Anonym ((jag))

    6/2-09
    Dizd

    16/2-09
    teser

    11/3-09
    Kicki

    23/4-09
    ndeyecoumba

    15/5-09
    anonym (hur?)

    3/6-09
    bajo

    13/6-09
    Kim Olsson

    21/7-09
    Dalias mamma
    Mariamababy
    Zandrina

    14/8-09
    Mashenka

    5/9-09
    elisalundbergh

    18/9-09
    Citlali

    25/9-09
    Beautifully Decayed

    4/10-09
    lovemissen

    19/10-09
    ArizonaB


    19/1-10
    Kozzan


    Tråd för oss vars män har kommit hem:

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50899885.html
    elbi.blogg.se uppdat. 4/3-10
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-17 23:13
    15/7-10
    Monica G E S
  • Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!
  • Leniz
    niikkiii skrev 2013-11-12 20:56:28 följande:
    Asså dom kommer inte ge er nån handläggare så fort för vi sökte ju i mars och varje gång jag ringde till dom sa dom att vi inte hade fått nån handläggare men sen när jag va i iran under augusti ringde jag till själva ambassaden och frågade varför han inte hade fått nån intervju tid än och då "råkade" tjejen avslöja namnet på en team leader som jobbade med alla handläggare på migrationsverket det va då jag började maila sönder stackars kvinnan haha och det va det som jag tror fick dom att ta fram vår ärende. Jag ringde också mkt innan men han måste först få ett mail från dom där det står att han ska boka tid för intervju och det är då du ska börja ringa mkt för innan det säger dom bara samma sak i kundtjänst om att väntetiden är på 10 månader och att det inte har gått så lång tid än så man får vänta.... 
    Ok, tack!
    Jaja, bara smörja sig med tålamod. Men det låter hemskt med 10 månader. Och jag vet inte om jag kommer att ha råd att åka ner till Afrika för att hälsa på heller. Jag är en fattig student..
    Vilken härlig känsla för er att han snart är hemma. börja leva på riktigt igen.
  • tänkerpådig

    Grattis till er som fått hem era män! Vi har väntat 11 månader, fortfarande inte fått någon handläggare. Jag mår så dåligt av allt detta att jag smart inte vet var jag ska ta vägen! Gråter varke kväll och mår skit av all denna stress och saknad. Tänk om de säger nej! Jag mår så dåligt av denna ovisshet och lååååånga väntan

  • Leniz
    tänkerpådig skrev 2013-11-12 21:06:55 följande:
    Grattis till er som fått hem era män! Vi har väntat 11 månader, fortfarande inte fått någon handläggare. Jag mår så dåligt av allt detta att jag smart inte vet var jag ska ta vägen! Gråter varke kväll och mår skit av all denna stress och saknad. Tänk om de säger nej! Jag mår så dåligt av denna ovisshet och lååååånga väntan
    Stackars stackars dig!!!   jag kan bara föreställa mig hur det känns. Jag förstår att du mår dåligt, det gör jag redan, och du har haft det såhär i 11 månader.
    Fruktansvärt att du inte hört någonting. Jag håller mina tummar och tår att det nu ska gå snabbt för er. Styrkekram till dig!
  • tänkerpådig

    [quote=71660353][quote-nick]Leniz skrev 2013-11-12 21:21:19 följande:[/quote-nick]


    tänkerpådig skrev 2013-11-12 21:06:55 följande:
    Grattis till er som fått hem era män! Vi har väntat 11 månader, fortfarande inte fått någon handläggare. Jag mår så dåligt av allt detta att jag smart inte vet var jag ska ta vägen! Gråter varke kväll och mår skit av all denna stress och saknad. Tänk om de säger nej! Jag mår så dåligt av denna ovisshet och lååååånga väntan
    Stackars stackars dig!!!   jag kan bara föreställa mig hur det känns. Jag förstår att du mår dåligt, det gör jag redan, och du har haft det såhär i 11 månader. Fruktansvärt att du inte hört någonting. Jag håller mina tummar och tår att det nu ska gå snabbt för er. Styrkekram till dig![/quote Tack, det är fruktansvärt att vänta så länge... Jag behöver alla kramar jag kan få för jag går sönder snart... Visste att det skulle bli jobbigt, men detta hade jag aldrig kunnat föreställa mig Usch och fy fan för denna jävla situation!!!
  • Leniz
    tänkerpådig skrev 2013-11-12 21:42:06 följande:
    [quote=71660353][quote-nick]Leniz skrev 2013-11-12 21:21:19 följande:[/quote-nick] Stackars stackars dig!!!   jag kan bara föreställa mig hur det känns. Jag förstår att du mår dåligt, det gör jag redan, och du har haft det såhär i 11 månader. Fruktansvärt att du inte hört någonting. Jag håller mina tummar och tår att det nu ska gå snabbt för er. Styrkekram till dig![/quote Tack, det är fruktansvärt att vänta så länge... Jag behöver alla kramar jag kan få för jag går sönder snart... Visste att det skulle bli jobbigt, men detta hade jag aldrig kunnat föreställa mig Usch och fy fan för denna jävla situation!!!
    Jag förstår det.. Men nu borde slutet, på er alldeles för långa resa, vara nära. Det kan ju inte vara lång tid kvar!!!!
     Snart är han här och ni kan leva ett normalt liv, ha ett normalt förhållande. Det är tanken på det som man får styrkan ifrån. Denna gången och aldrig mer!! Kram
  • tänkerpådig

    Tack snälla för omtanken Leniz Jag hoppas denna resa får ett lyckligt slut för oss, er, och alla ni andra därute som kämpar så för rätten till kärlek utan gränser! Kram på er

  • kirakira

    Det här med väntetiderna är så himla olika för alla verkar det som, oavsett hur väl man fyllt i blanketten och vilken information man lämnat. Verkar som att intervjun är i början för vissa och i slutet för andra? Eller hur ligger det till egentligen? Vet inte alls vad jag ska förvänta mig. Hur ska man planera allt liksom. Ska man bara gå i ovissthet i ett helt år och sen helt plötsligt rycka sig ur sitt liv och flytta? 

  • Smilla75
    tänkerpådig skrev 2013-11-10 20:01:44 följande:
    Jag håller ärligt talat på att bli tokig av att vänta... Har precis mailat vår assistent på MIG igen för att höra om något nytt finns att säga. Vet egentligen inte varför, de ger ändå inga svar, men vad har jag att förlora! Jag hoppas att smilla75 går in snart då hennes svar varit så värdefulla för mig och många andra... Jag undrar över formuleringen att om man planerar att bli sambo eller gifta sig "får" MIG bevilja UT. Händer det att folk får avslag enbart pga att de inte är gifta? Vad betyder denna formulering i praktiken? Tacksam för svar.

    Nu är jag här!
    Gifta (reggade i Sverige) ska beviljas uppehållstillstånd. Undantag om det är ett skenäktenskap, Migationsverket har då bevisbördan.

    Par som avser att bli sambo i Sverige (alltså de som ej är gifta) får beviljas tillstånd. Tillståndet beviljas om förhållandet är seriöst, det är paret som har bevisbördan. De flesta som söker får tillstånd.    
  • tänkerpådig

    Tack snälla smilla75 för svar! Ibland behöver man ett förtydligande från någon som vet. Vi är inte gifta men superseriösa. Det lär bli svårt för MIG att försöka hävda motsatsen. Trevlig helg på er alla!

Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!