• Äldre 2 Apr 09:18
    35138 visningar
    13 svar
    13
    35138

    Tips på hur man får bort lim i trappan!

    Vi håller på att göra om trappan hemma, tar bort platmattan, ska slipa och betsa den. Men nu till den stora frågan; Vad sjutton gör man åt limmet??

    Det går inte att slipa med bandslip ens, då sandpappret får beläggningar direkt.
    Snabba svar innan jag sliter av mitt hår tack!

  • Svar på tråden Tips på hur man får bort lim i trappan!
  • La Lola
    Äldre 2 Apr 09:26
    #1

    Skrapa bort det?


    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Äldre 2 Apr 09:28
    #2
    La Lola skrev 2010-04-02 09:26:29 följande:
    Skrapa bort det?
    Då skrapar man ju även i trappen som får repor?
  • Äldre 2 Apr 09:29
    #3

    Finns det inget frätande man kan hälla på? Eller badda med? :S

  • Äldre 2 Apr 09:30
    #4

    Kan man inte ha på någon form av limlösare? Och sen skrapa med en spackelspatel eller nåt

  • Äldre 2 Apr 09:34
    #5
    Joico skrev 2010-04-02 09:30:02 följande:
    Kan man inte ha på någon form av limlösare? Och sen skrapa med en spackelspatel eller nåt
    Finns det? Det är grymt gamalt lim, så det kaske inte tar åt sig?
  • La Lola
    Äldre 2 Apr 09:40
    #6
    KRSn skrev 2010-04-02 09:28:51 följande:
    Då skrapar man ju även i trappen som får repor?
    jo, men de går ju att slipa bort sen.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • bakeac­ake
    Äldre 2 Apr 09:42
    #7

    skrapa bort, slipa av och sen betsa...


  • Äldre 2 Apr 17:26
    #8

    Konstigt att ingen kände till limtvätt. GIck till en coopforum affär och det första jag såg i hyllan var limtvätt.. :S

  • bakeac­ake
    Äldre 2 Apr 17:29
    #9
    KRSn skrev 2010-04-02 17:26:08 följande:
    Konstigt att ingen kände till limtvätt. GIck till en coopforum affär och det första jag såg i hyllan var limtvätt.. :S
    är inget fan av kemikalier, därför har jag väl adlrig öht tänk på att det finns?
  • Äldre 2 Apr 17:33
    #10
    KRSn skrev 2010-04-02 17:26:08 följande:
    Konstigt att ingen kände till limtvätt. GIck till en coopforum affär och det första jag såg i hyllan var limtvätt.. :S
    Har du testat att limtvätten funkar? Vi hade ett liknande jobb med vår trappa. Grannen hade tagit bort en matta i sin trappa innan och enligt honom hjälpte inte limborttagningsmedel överhuvudtaget så vi brydde oss aldrig om att testa det. Det som däremot funkar är att värma på limresterna med varmluftspistol och ta bort det medan det är varmt med spatel.
  • datub
    Äldre 2 Apr 19:15
    #11

    Om det är trä lim, så kan du hälla hetvatten på den, låta vara ett tag, och skrappa efter, annars,du kan fråga färg affärer, det finns lösnings medel

  • Camill­aG78
    Äldre 3 Apr 14:54
    #12

    Jag har testat med allt i vår trappa. limtvätt luktade bara illa och gjorde ingen som helst nytta. Däremot värmepistolen och en färgskrapa. Lätt som en plätt

  • Äldre 5 Apr 11:18
    #13

    Jag har sett på Byggahus.se att det är många som hyr en lackfräs och då är jobbet gjort på en dag. Folk verkar vara nöjda med det och det verkar vara värt pengarna.

Svar på tråden Tips på hur man får bort lim i trappan!