• Anonym
    Äldre 5 Apr 21:02
    10430 visningar
    60 svar
    60
    10430

    Bedömning ang betald bukplastik via landstinget. 10 dagar kvar! Bilder på hänget finns på bloggen!!

    Idag är det 10 dagar kvar tills jag ska till vårdcentralen för bedömning av "mitt häng". 2 täta graviditeter och en rejäl viktnedgång har gjort sitt - och jag kan inte ha det såhär längre.

    Det är ett enormt steg för mig, att ens RINGA vådcentralen, och jag är döööö nervös för vad de kommer säga då jag "visar mig".

    Därför väljer jag nu att gå ut med min bloggadress. www.mintjockis.blogg.se
    Där har jag bilder på mitt häng, ja lite info och tankar kring det hela..

    Jag gör det som JAG tror kan förbereda och ev. stärka mig inför den inbokade läkartiden och jag är enormt tacksam för lite respons. Både positiv och negativ, men ELAK respons klarar jag mig utan. Tack.

    Jag är ändå tillräckligt svag och nedtryckt som det är...

    Kanske är det fler där ute som lider av samma sak? (fast jag känner mig som ensammast i världen!) Eller är det nån som gått igenom en bukplastik, som vill dela med sig?

    Vad som helst, alla tankar och ord, är välkomna.

    Jag tackar för att ni tog er tid att läsa, ha en trevlig kväll!

  • Svar på tråden Bedömning ang betald bukplastik via landstinget. 10 dagar kvar! Bilder på hänget finns på bloggen!!
  • Anonym (2 snitt)
    Äldre 5 Apr 21:19
    #1

    HEj


    Jag har också ett överhäng, lite skyller jag på 2 snitt
    Nu har jag mellan 5-10kg kvar till målvikt (Bistra sanningen imorgon bitti då jag tar nya tag igen ) så jag får väl se hur det ser ut sen.
    Är lite nyfiken på hur det ser ut nu, när du är så nära målet ändå viktmässigt.
    HAr hänget minskat ngt sedan de tidigare bilderna?
    De nyare var ju bara med kläder på.
    Hoppas du får bra bemötande på VC.
    Det enda som borde hända är ju egentligen ja eller nej, inte en massa annat otrevligt i onödan.
    Lycka till!
  • Anonym (heja)
    Äldre 5 Apr 21:20
    #2

    Vad duktig du är som har gått ner så mkt i vikt! Och vad duktig du är som vågade ringa. Lycka till nu hos läkaren, heja dig!

  • Anonym (Åsa)
    Äldre 5 Apr 21:21
    #3

    Vad härlig du är som tar tag i ditt problem istället för att gräva ner dig i självömkan! Jag tror att det kommer att bli jättefint, din hud ser frisk och elastisk ut i övrigt, och lycka till!

  • Anna Paulit­a
    Äldre 5 Apr 21:22
    #4

    Jagtror att det blir svårt för dig att få det via landstinget innan ditt BMI ligger på runt 25, och så tror jag att de önskar att du varit viktstabil i en viss tid också. Men för all del, prova och se vad de säger"


    Jag vägrar bara vara mamma...
  • Anonym
    Äldre 5 Apr 21:22
    #5

    Jag antar att det här inte är det svar du vill ha kanske...

    Men...Vilket häng?!

    Jag ser bara en alldeles fullkomligt normal mammakropp. Jag ser inte en antydan till häng, såvida du inte rullat ner det långt innanför byxkanten. Jag tycker att du har jättefin kropp, och jag "hoppas" att de inte beviljar dig en operation. Vad sänder det isåfall för signaler till oss- att man inte ska få ha minsta rynk på magen efter att ha fött flera barn tätt?!

    Nä, jag kan ärligt talat inte alls se vad som är fel med din kropp.

  • Anonym
    Äldre 5 Apr 21:26
    #6
    Anonym skrev 2010-04-05 21:22:41 följande:
    Jag antar att det här inte är det svar du vill ha kanske... Men...Vilket häng?! Jag ser bara en alldeles fullkomligt normal mammakropp. Jag ser inte en antydan till häng, såvida du inte rullat ner det långt innanför byxkanten. Jag tycker att du har jättefin kropp, och jag "hoppas" att de inte beviljar dig en operation. Vad sänder det isåfall för signaler till oss- att man inte ska få ha minsta rynk på magen efter att ha fött flera barn tätt?! Nä, jag kan ärligt talat inte alls se vad som är fel med din kropp.
    Titta på inlägget som heter lite hemska bilder.
    Jag kan förstå att du vill bli av med hänget och hoppas att du får hjälp med det.
  • Äldre 5 Apr 21:30
    #7
    Jag tycker också du ser jättefin ut

    Kanske inte vad du vill höra, men har du inte mer häng än så (nu har du ju iofs kläder på korten, kanske ser annorlunda ut utan?) tycker jag faktiskt inte en operation skall bekostas av sjukvården.

    Betala själv om du inte har några medicinska problem utan du egentligen bara vill se ut precis som före barnen. Men hur som, grattis till viktminskning.
  • Äldre 5 Apr 21:37
    #8

    Tittade på dina bilder längst ner och förstår varför du mår dåligt! Jag tror nog att du kan få det betalt via landstinget, det är helt klart värt ett försök! Lycka till.. *kram*


    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Äldre 5 Apr 21:40
    #9
    Anonym skrev 2010-04-05 21:26:56 följande:
    Titta på inlägget som heter lite hemska bilder. Jag kan förstå att du vill bli av med hänget och hoppas att du får hjälp med det.
    Oj, ja då kommer ju saken i ett annat läge! Lycka till
  • Äldre 5 Apr 21:48
    #10

    För många herrans år sedan gjorde jag en sådan operation, betald av landstinget. På den tiden var det inte så stora krav. Jag hade också ett överhäng som jag led av. Så jag förstår dig.

    Jag ska hålla bägge tummarna att det går igenom. Tänk bara på att du inte är smal livet ut bara för det. Jag lyckades bli en tjockis igen =) Fast utan överhäng

Svar på tråden Bedömning ang betald bukplastik via landstinget. 10 dagar kvar! Bilder på hänget finns på bloggen!!