• Anonym (ts)

    medicinsk abort, hur ont i 7+5/8+0?

    Ska genomföra min första abort i veckan. Åka in o ta pillrena på torsda 7+5 o sen genomföra aborten hemma 8+0.
    Ni som har gjort abort i den här tiden, hur ont gör de?
    Har barn sedan tidigare o överlevde förlossningen me lustgas o värkstimulerande dropp.

    Läste i papprena att man får två diclofinac o två panocod. (stavningar) Va åt ni?

  • Svar på tråden medicinsk abort, hur ont i 7+5/8+0?
  • Minoo
    Anonym (ts) skrev 2010-04-07 20:27:39 följande:
    Vad fick ni äta för värktabletter? Verkar som alla sjukhus ger olika kombinationer.Hur många av er har koll på om de va värktabletterna ni kräktes av eller smärtan. Har ni ätit samma värktabletter innan eller efter?Läste att hos oss får man Diclofinac o Panocod. Ja e inte allt sugen på morfin i nån form då ja kräks som en gris av morfin. Panocoden har ja ätit innan för många år sen, även om ja inte mådde super funkade de.
    Jag spydde aldrig så jag vet inte.
    Det var inte just morfin jag fick, det var nåt "morfinliknande" som dom sa, men jag minns inte vad det heter...
  • Anonym (ts)

    Ska in o ta tabletterna imorgon o göra aborten hemma på lörda.

  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2010-04-07 21:34:59 följande:
    Ska in o ta tabletterna imorgon o göra aborten hemma på lörda.
    lycka till...
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2010-04-07 21:47:13 följande:
    lycka till...
    Tack! tror de behövs. {#lang_emotions_smile}
  • Anonym

    vet itne vad tabletten jag fick när jag kom dit hette,men fick en att svälja som jag spydde av det vet jag.Sen fick jag ju stolpiller samtidigt att stoppa upp i underlivet och sen alvedon mot smärtan

  • luddeliten
    Anonym skrev 2010-04-07 15:53:31 följande:
    Jag vet att det inte är embroyt,när jag menade läskigt så var det när klumpen av blod "kröp" ur kroppen.
    Ja, jag förstår! Menade att du inte vet, skrev mest för de som är rädda och tror att de ska se ett embryo. Kom ut lite fel kanske, inte meningen :)
  • luddeliten
    luddeliten skrev 2010-04-08 09:31:10 följande:
    Ja, jag förstår! Menade att du inte vet, skrev mest för de som är rädda och tror att de ska se ett embryo. Kom ut lite fel kanske, inte meningen :)
    Men gud hur skriver jag idag, skulle stå "menade INTE att du inte vet"..... :)
  • luddeliten
    Minoo skrev 2010-04-07 03:50:58 följande:
    Läste att du vill förbereda dig på det värsta, och då tvekade jag inte längre att skriva mina två versioner. :) Först tänkte jag att det inte är så snällt, men du ville ju :P Min första "abort" var egentligen ingen abort men ändå så var det det :P Jag fick ett MA (Missed Abortion), vilket betyder att man får ett missfall men kroppen aborterar inte ut det av sig självt. Så jag fick komma in till sjukan vid 8 på morgonen och fick min dos med tabletter. Vad jag minns, så var det inte vanliga abortpiller heller utan det var nånting som framkallade krystvärkar så att det skulle komma ut. Allt detta skulle ha varit klart runt kl 17 senast. MEN. Jag hade SÅ fruktansvärt j*vla ont heeela dagen, och här var det inte bara alvedon inte, jag fick nåt som var morfinliknande i sprutform då. Minns faktiskt inte vad det hette... Ketogan eller nåt sånt har jag för mig?? Iaf, det gjorde sjukt ont och jag blödde sjukt mycket. Sen kom nästa problem. Dom frågade mig på em om det kommit ut klumpar... Nej sa jag, inga större än vad man har vid vanlig mens... Jaha, då gör vi ett till vul då och kollar. Och ja, självklart. Det hade inte kommit ut nåt! Så jag fick göra om hela proceduren igen, med nya piller som gav mig värkar, mer morfin och ingen sömn, bara en massa gråt. Slutade med att jag åkte hem runt 14-tiden dagen EFTER. Då var allt klart! Vid detta tillfälle var jag i v 8+4. Min andra abort: Jag gjorde medicinsk som du ska göra, men jag låg inne på sjukan. Kom in kl 08 och fick det där pillret uppstoppad och låg i sängen de 2 timmarna man skulle... Men det var inte förns typ 4:e timmen som värkarna började komma.. Det gjorde väldigt ont, men långt ifrån lika ont som första gången. Jag fick dom där morfinsprutorna igen... Jag blödde MYCKET... Väldigt mycket första och andra dagen.. Åkte hem på eftermiddagen, utan kontroll, för allt verkade ok. Hade inte ont längre osv... Så dom trodde att det värsta kommit ut.. Fick med mig lite värktabletter hem.. Går hemma i nån vecka och blöder ungefär som vanlig mens... Sen försvinner det i några dar.. Och kommer tillbaka... Och försvinner nån dag till.. Och kommer tillbaka igen... Sen nån dag så började det även att göra ont i magen.. Men inte jobbigt ont, mer som svagare mensvärk... Ringde 1177 har jag för mig.. Det blev ett himla ringande fram och tillbaka eftersom detta var på helgen och det var jourtider och akuttider som gällde... Slutade med att de bad mig åka till akuten samma kväll.. Satt självklart där och väntade i flera timmar på hjälp.. Men efter lite vul och undersökningar så visade det sig att det var väldigt mycket rester kvar... Så de bokade in en tid på måndagmorgonen därpå på operation.. Så då fick jag komma in på skrapning. Sen blödde jag väldigt lite efter det i typ 3-4 dagar.. Sen var alla besvär ÄNTLIGEN över :P Så ja... Du ville förbereda dig för det värsta som sagt... Enjoy ;)
    Sannolikheten att man får det sådär är ju inte hög...

    Att man kan få komplikationer efter både förlossning och abort och alla andra ingrepp man gör på ett sjukhus är väl allmänt känt, men det är ju mycket mer ovanligt än vanligt.
  • Anonym
    luddeliten skrev 2010-04-08 09:31:10 följande:
    Ja, jag förstår! Menade att du inte vet, skrev mest för de som är rädda och tror att de ska se ett embryo. Kom ut lite fel kanske, inte meningen :)
    Ok,ja jag vet att vissa tror att det är embroyt dom ser.
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2010-04-07 22:16:04 följande:
    Tack! tror de behövs.
    Ts..Hur har det gått idag?..stämde din beräkning..?
Svar på tråden medicinsk abort, hur ont i 7+5/8+0?