• Äldre 9 Apr 10:47
    18108 visningar
    16 svar
    16
    18108

    Vad kostar det på förlossningen?

    Kostar det någonting på förlossningen. Typ rum, mat och liknande?
    Börjat fundera på sånt nu så man kan planera.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Vad kostar det på förlossningen?
  • guppyn
    Äldre 9 Apr 10:49
    #1

    Inte på förlossningen men det kostar att sova på bb, du får en räkning hem sedan. Jag tror det var ca 80 kr per natt.

  • Gravid­2010
    Äldre 9 Apr 10:50
    #2

    inget kostar något direkt där.. Ja möjligen om du vill ha nåt extra utöver det de bjuder på. Det KAN kosta om din partner vill sova över, men den räkningen kommer senare.

    Jo.. parkering kostar oftast! Men på vårt bb så kan man be att få en lapp att lägga i rutan att man är inlagd så klarar man sig från det också!

  • Laire
    Äldre 9 Apr 10:51
    #3

    Här kostade det också 80 för kvinnan på BB om jag minns rätt. Mannen fick dock betala 300-400 kronor per natt och då ingick ingen mat (bara fika).

    Så får mannen ingen mat på förlossningen heller (vilket du får), om du vill planera den kostnaden (eftersom det kan bli långdraget)


    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Äldre 9 Apr 10:52
    #4

    Hos oss kostar det 80 kr per natt för mamman och 250 per natt för pappan. plus parkering då.

  • RosaNa­pp
    Äldre 9 Apr 10:53
    #5

    För mamman kostar bb 80:-/natt. Vilka måltider som ingår varierar, enligt min erfarenhet, men frukost och lunch iallafall.
    Pappan brukar däremot få betala runt 200:-/natt, om han får sova över och får inga måltider.
    Om man vill ha en fast telefon inkopplad på rummet kostar det också, men inte många kronor. Parkering kan också kosta.

    I våra fall har det varit så att pappan har fått betala sin del när vi åkt hem och jag har fått räkning hem på min del.

    Men när vi åkt hem direkt från fl så har det inte kostat något, som sagt.

  • enny signat­ur
    Äldre 9 Apr 10:58
    #6

    just gällande räkning går det väl alltid att få det så.

  • Äldre 9 Apr 10:59
    #7

    Där jag bor kostade det 80kr/natt med mat för mig som mamma. 260kr/natt med mat för pappan.

  • BAC
    Äldre 9 Apr 10:59
    #8
    RosaNapp skrev 2010-04-09 10:53:11 följande:
    För mamman kostar bb 80:-/natt. Vilka måltider som ingår varierar, enligt min erfarenhet, men frukost och lunch iallafall. Pappan brukar däremot få betala runt 200:-/natt, om han får sova över och får inga måltider. Om man vill ha en fast telefon inkopplad på rummet kostar det också, men inte många kronor. Parkering kan också kosta. I våra fall har det varit så att pappan har fått betala sin del när vi åkt hem och jag har fått räkning hem på min del. Men när vi åkt hem direkt från fl så har det inte kostat något, som sagt.
    Precis samma som på mitt BB och förlossningen här. Pappans del skulle betalas direkt och det var samma kostnad också, när jag var där för två år sedan. Kanske står det något på ditt sjukhus hemsida?
  • Äldre 9 Apr 11:08
    #9

    Tack för alla svar=) är det någon som fött på akademiska i uppsala som vet hur det är där?

  • BAC
    Äldre 9 Apr 11:14
    #10

    Hittade inga priser, men här kan du läsa mer om förlossningen och BB, finns även nummer dit så du kan ringa och fråga direkt.

    www.akademiska.se/templates/page____25636.aspx

  • Äldre 9 Apr 11:47
    #11

    Detta gäller på Akademiska:

    Anhörigavgift
    Vi gör vårt bästa för att pappa/partner eller en annan anhörig ska kunna erbjudas möjlighet att stanna med den nyblivna mamman och barnet på Familje BB. Anhörig som övernattar på BB betalar 270 kr/dygn, betalas i efterhand via inbetalningskort, i priset ingår frukost och kvällsfika. Den som önskar kan ta med sig egen mat, det finns möjlighet till förvaring i kylskåp

  • Äldre 9 Apr 11:49
    #12
    Egendomligt skrev 2010-04-09 11:47:06 följande:
    Detta gäller på Akademiska:AnhörigavgiftVi gör vårt bästa för att pappa/partner eller en annan anhörig ska kunna erbjudas möjlighet att stanna med den nyblivna mamman och barnet på Familje BB. Anhörig som övernattar på BB betalar 270 kr/dygn, betalas i efterhand via inbetalningskort, i priset ingår frukost och kvällsfika. Den som önskar kan ta med sig egen mat, det finns möjlighet till förvaring i kylskåp
    tack=) det hjälpte nu är det lite lättare att planera=)
  • MinaSm­åLiv
    Äldre 9 Apr 12:16
    #13

    Här kostar de 80 kr/dygnet på bb för mamman och då ingår självklart allt och man får en räkning hem ett tag efter.


    Mina älskade ungar
  • MinaSm­åLiv
    Äldre 9 Apr 12:24
    #14

    Glömde skriva att de kostar 150 kr/dygnet för pappan här och då ingår alla måltider (Kalmar).


    Mina älskade ungar
  • LillaF­lingan
    Äldre 9 Apr 13:03
    #15

    i Västerås så kostar det 80:-/dygn för mamman på bb, och 200:-/dygn för pappan på bb, det ingår frukost,lunch,middag och kvällsfika för bägge två.

    tror inte det kostade något för någon av oss på förlossningen, där ingick det däremot INGEN mat för pappan, inte ens kaffe.. men personalen sa att min man fick ta ändå om han smög lite haha..

    vi var 2 dygn på förlossningen och 5 dygn på bb..

  • LillaF­lingan
    Äldre 9 Apr 13:04
    #16

    ps: det kom hem varsin faktura i efterhand sedan, ingen av oss blev ens tillfrågade eller tillsagda att betala där och då. ds

Svar på tråden Vad kostar det på förlossningen?