• Teasin­g
    Äldre 12 Apr 09:34
    15189 visningar
    8 svar
    8
    15189

    Problem att boka resa med Ryanair

    Hej!

    Är det någon annan som har/haft problem att boka resa med Ryanair?

    Jag vet att jag har skrivit in rätt kortnummer osv osv och att jag har täckning på kortet men ändå så går inte köpet igen. Säger bara att jag ska kontrollera uppgiferna alternativt prova med ett annat kort. Jag har provat att boka från två olika Visa kort ... inget fungerar =(

    Snälla, någon som vet vad problemet kan vara??

  • Svar på tråden Problem att boka resa med Ryanair
  • Mummy
    Äldre 12 Apr 09:35
    #1

    Har du provat med två olika kort, är det säkert något tillfälligt fel på deras sida.
    Har du kontrollnumret rätt annars?

  • Teasin­g
    Äldre 12 Apr 13:24
    #2

    Ja, kontrollnummer och alla andra uppgifter är rätt, jag har verkligen kollat och dubbelkollat och försökt 6 gånger men ändå funkar det inte. Förhoppningsvis är det deras sida det är fel på. Båda korten jag provat är visseligen samma (Visa) men det borde ju inte spela någon roll. Jag har ju dessutom köpt saker via Internet med mitt kort förut utan problem.

  • kalin
    Äldre 12 Apr 13:52
    #3

    Det ar sakert fel pa hemsidan, vore inte forsta gangen i sa fall. Bara att forsoka senare..

  • Äldre 12 Apr 14:29
    #4

    Du har inte spärrat kortet för internetköp då? Handelsbanken har iaf så att man kan göra det och då måste man öppna det innan man handlar annars går inte köpet igenom.

  • Teasin­g
    Äldre 12 Apr 19:43
    #5

    Nu har jag pratat med Ryanairs support och dem sa till mig att ta bort webbhistoriken och cookies på datorn men det fungerar inte i alla fall. Bokningen godkäns inte =(

    Finns det något annat sätt att boka med Ryanair än via deras hemsida??

  • Mosaik­31
    Äldre 12 Apr 19:47
    #6

    det är inte möjligtvis så att du har Swedbank?

    Med start i mars 2010 införs obligatoriskt krav på att vara ansluten till den kostnadsfria säkerhetstjänsten Verified by Visa/MasterCard SecureCode eller att använda e-kort för att handla med bankkort på internet. Du måste då ha anslutit ditt kort eller använda e-kort för att kunna genomföra köp med bankkort på internet.

    så det kan vara ditt problem kanske

    har ingen aning om hur det ser ut med andra banker men det är kanske en god idé att kolla detta


    Våga Vägra Facebook!
  • patti8­7
    Äldre 12 Apr 19:48
    #7
    Teasing skrev 2010-04-12 19:43:49 följande:
    Nu har jag pratat med Ryanairs support och dem sa till mig att ta bort webbhistoriken och cookies på datorn men det fungerar inte i alla fall. Bokningen godkäns inte =(Finns det något annat sätt att boka med Ryanair än via deras hemsida??
    nej vad konstigt! har bokat resa där minnst 100 ggr! och det har aldrig strula..

    men förösk och boka akanske genom att ringa till dom, det funkar ju med...fast kan såklart bli dyrare..:(
  • Äldre 18 Oct 00:44
    #8

    hej  jag har problem med betalning med ungdom visa kortet swedbank hos ryainair.com  kan något hjälpa mig snälla ?

Svar på tråden Problem att boka resa med Ryanair