• Lololo

    Gravida i Västerås trakten

    flyttar hit till andra trimestern nu hoppas ni hänger med....


  • Svar på tråden Gravida i Västerås trakten
  • Umm Elias
    lova2010 skrev 2010-06-08 14:58:48 följande:
    det blev en brio happy classic för oss, gillar verkligen den klassiska modellen, och att det är fyra ordentliga hjul. vi tog med liggkorg för att jag är helt kär i deras liggkorgar, haha, så snygga! tror den gick på 6700:- allt som allt, och det är helt okej tycker jag. då räcker den ju i tre år!
    vi har en brio happy som vi kommer använda till nykomlingen också, med lättviktschassit såklart, de andra är supertunga att styra! Jag är helnöjd med den, fick byta ut chassit en gång pga att det drog helt snett men sen dess har den funkat super! Har ej bestämt om jag måste ha syskonvagn men jag tror det...*Är dock livrädd för jag tycker d är svårt att ta sig runt med en vanlig vagn på exemplevis stan eller i affärer så en dubbelvagn är katastrof! Har tittat på våningsvagnar men de är dyyyyyyra och jag vet inte om jag vill ha min lilla bebis under storebror liksom..
  • mjuik
    lova2010 skrev 2010-06-08 14:58:48 följande:
    det blev en brio happy classic för oss, gillar verkligen den klassiska modellen, och att det är fyra ordentliga hjul. vi tog med liggkorg för att jag är helt kär i deras liggkorgar, haha, så snygga! tror den gick på 6700:- allt som allt, och det är helt okej tycker jag. då räcker den ju i tre år!
    Nu har jag googlat och den ser också ut som vagnarna gjorde förr. Mera klassiskt utseende. Det gillar jag. Mycket pengar är det ju men man kan ju ha samma länge, om man inte tröttnar då.
  • mjuik
    Anna76 skrev 2010-06-08 15:35:59 följande:
    mjuik:
    På Emmaljunga kan det vara upp till 10 veckors leveranstid... De kör tydligen sin produktion så att det är en färg i veckan. Om det finns kvar av föregående produktion så går det fort, men om den färgen som ni vill ha är slut, kan det ta tid. Hoppas på tur.
    Det blev inte ens en vagn idag. Jag är så tråkig att jag vill ha en svart. De skulle få in bilder på de nya färgerna den här veckan så det blir att kolla då. Det kanske kommer någon jättesnygg bland nästa års färger. Tydligen får de veta i vilken ordning de gör vagnarna då med.

    Det fanns så många svarta kvar att det inte var någon fara att inte beställa nu så nästa vecka blir det att kolla igen. Sen blir det säkert en svart i årets modell ändå =)
  • lova2010
    mjuik skrev 2010-06-08 18:42:02 följande:
    Det blev inte ens en vagn idag. Jag är så tråkig att jag vill ha en svart. De skulle få in bilder på de nya färgerna den här veckan så det blir att kolla då. Det kanske kommer någon jättesnygg bland nästa års färger. Tydligen får de veta i vilken ordning de gör vagnarna då med.

    Det fanns så många svarta kvar att det inte var någon fara att inte beställa nu så nästa vecka blir det att kolla igen. Sen blir det säkert en svart i årets modell ändå =)
    svart är snyggt! ville också ha det först, men det blev en dark sky blue ;)
  • IiidaPida
    lova2010 skrev 2010-06-08 14:56:37 följande:
    ja jag har också kollat på nisses, men just våran vagn fanns inte där :( men en himla massa annat!
    vi fyndade babyskydd i ullared, 380:- galet billigt, riktigt snygg, och dessutom EU-testad så den är säker och använda :)
    Vi tittade också nere i Ullared.. Men 380:- kändes lite för "billigt" min sambo sa tvärstopp på en gång. Dessutom så ville vi ha att basen skulle vara utrustad med Isofix. Sjukt bra!
    Köpte en Brio Primo - svart & Röd idag på Babyproffsen, Så nöjd! Glad
    Fick även med en babybox! :)
  • lova2010
    IiidaPida skrev 2010-06-08 19:36:40 följande:
    Vi tittade också nere i Ullared.. Men 380:- kändes lite för "billigt" min sambo sa tvärstopp på en gång. Dessutom så ville vi ha att basen skulle vara utrustad med Isofix. Sjukt bra!
    Köpte en Brio Primo - svart & Röd idag på Babyproffsen, Så nöjd! Glad
    Fick även med en babybox! :)
    för billigt? :P dom får ju inte sälja grejer som inte är testade...vet många som köpt därifrån och är nöjda :)
  • Familjen Rockström

    angående vagnar.. vi var på barnenshus vid erikslund i söndags för att titta och ev beställa vagn.

    då sa hon att alla emmaljungas vagnar årsmodell 2010 är snart slut, fanns bara ett fåtal färger kvar och ingen av de färger som fanns ville vi ha.
    sedan hade dom sommarstängt så då tillverkades inga vagnar. -11 modellerna börjar tillverkas i aug så hon sa att vi skulle komma tillbaka i sensommar för att beställa vagn. men den skulle om vi hade tur komma innan bf (ska föda i okt) men hon kunde int lova för hon viste inte med vilken sorts modell dom börjar med.

    vi ville ha emmaljunga nitro först tills hon i affären sa att den inte går att köra med på vintern.(extremt svårt sa hon) så vi bestämde oss för en city cross.

  • Monchichi

    Familjen Rockström: Är det en enkelvagn ni ska köpa? Eller hur tänker ni angående syskonvagn? Jag har för mig att våra barn är och blir ungefär samma åldersskillnad och vi har nog funderat i de banorna att vi inte ska ha syskonvagn. Fast när vi väl är där kanske det ger sig vad man behöver?


     


    lova2010: Vi har också en Brio Happy classic med fyra hjul och liggkorg, men numera sittdelen då och vi har varit jättenöjda vi också hela tiden. Hade med den känslan att jag ville ha en klassisk liggdel och fyra fasta hjul. Sen valde vi chassit som drar ihop hjulen när man fäller ihop för att den skulle få plats på djupet i bilen. Vi har en saab93 combi.

  • mjuik
    lova2010 skrev 2010-06-08 19:17:00 följande:
    svart är snyggt! ville också ha det först, men det blev en dark sky blue ;)
    Svart funkar ju med allt tänker jag. Får väl piffa upp med filtar eller åkpåsar i färg =)
    Familjen Rockström skrev 2010-06-08 21:12:21 följande:

    angående vagnar.. vi var på barnenshus vid erikslund i söndags för att titta och ev beställa vagn.

    då sa hon att alla emmaljungas vagnar årsmodell 2010 är snart slut, fanns bara ett fåtal färger kvar och ingen av de färger som fanns ville vi ha.
    sedan hade dom sommarstängt så då tillverkades inga vagnar. -11 modellerna börjar tillverkas i aug så hon sa att vi skulle komma tillbaka i sensommar för att beställa vagn. men den skulle om vi hade tur komma innan bf (ska föda i okt) men hon kunde int lova för hon viste inte med vilken sorts modell dom börjar med.

    vi ville ha emmaljunga nitro först tills hon i affären sa att den inte går att köra med på vintern.(extremt svårt sa hon) så vi bestämde oss för en city cross.


    Nu blir jag nervös när du säger så. Det kommer sluta med att min vagn inte finns och jag får den lagom till barnet börjar skolan.
  • Umm Elias
    mjuik skrev 2010-06-08 21:34:11 följande:
    Svart funkar ju med allt tänker jag. Får väl piffa upp med filtar eller åkpåsar i färg =)
    Familjen Rockström skrev 2010-06-08 21:12:21 följande:

    angående vagnar.. vi var på barnenshus vid erikslund i söndags för att titta och ev beställa vagn.

    då sa hon att alla emmaljungas vagnar årsmodell 2010 är snart slut, fanns bara ett fåtal färger kvar och ingen av de färger som fanns ville vi ha.
    sedan hade dom sommarstängt så då tillverkades inga vagnar. -11 modellerna börjar tillverkas i aug så hon sa att vi skulle komma tillbaka i sensommar för att beställa vagn. men den skulle om vi hade tur komma innan bf (ska föda i okt) men hon kunde int lova för hon viste inte med vilken sorts modell dom börjar med.

    vi ville ha emmaljunga nitro först tills hon i affären sa att den inte går att köra med på vintern.(extremt svårt sa hon) så vi bestämde oss för en city cross.


    Nu blir jag nervös när du säger så. Det kommer sluta med att min vagn inte finns och jag får den lagom till barnet börjar skolan.
    Vi har en svart och jag är helnöjd :D!
Svar på tråden Gravida i Västerås trakten