• Anonym (?????­)
    Äldre 17 Apr 20:09
    19382 visningar
    6 svar
    6
    19382

    Symptom: ont nere i magen, metallsmak i munnen, törstig och kissar en gång i timmen. Tror inte jag är gravid. Vad kan det vara? Framfall och metallsmak av nåt annat?

    Ja jagj mår väldigt underligt. Ont i livmodern, kissar nästan en gång i timmen och har metallsmak i munnen. Har ingen som helst lust att vara gravid och ett billigt test från nätet visade negativt igår morse. Vad kan det vara för fel? Diabetes? framfall?

  • Svar på tråden Symptom: ont nere i magen, metallsmak i munnen, törstig och kissar en gång i timmen. Tror inte jag är gravid. Vad kan det vara? Framfall och metallsmak av nåt annat?
  • världe­ns bästa mamma
    Äldre 17 Apr 20:12
    #1

    Hur gammal är du??? Urinvägsinfektion????

  • Anonym (?????­) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 20:12
    #2
    världens bästa mamma skrev 2010-04-17 20:12:01 följande:
    Hur gammal är du??? Urinvägsinfektion????
    Jag är 29 år. UVI har jag inte ens tänkt på
  • Anonym (Dixi)
    Äldre 17 Apr 20:17
    #3

    Diabetes ger ju inte ont i livmodern, men man kan mycket väl ha metallsmak i munnen vid en njursvikt (diabetes skadar ju njurarna).

    Vid en nyupptäckt diabetes är det inte ovanligt att man samtidigt upptäcker en urinvägsinfektion, men det ger ju smärtor över urinblåsa och eventuellt njurar. Å andra sidan gör en för hög sockerhalt i blodet att man blir mer infektionskänslig överlag och du kan ju ha fått någon annan typ av infektion....

    Du har inga andra symtom? Dimsyn? Trötthet?

    Jag hade nog kollat socker i urinen om jag var du....

  • Anonym (mamma 3)
    Äldre 17 Apr 20:30
    #4

    Jag fick metallsmak i munnen då jag hade njursten. 

  • världe­ns bästa mamma
    Äldre 17 Apr 20:58
    #5

    Näe det är inte lätt men gå du till någon doktor imon el. måndag. lycka till


    Undersköterska på jourmottagning
  • Anonym (?????­) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 10:02
    #6

    Tack för svaren. Ja jag får ta kontakt med vårdcentralen. Nåt är det ju som inte stämmer...

Svar på tråden Symptom: ont nere i magen, metallsmak i munnen, törstig och kissar en gång i timmen. Tror inte jag är gravid. Vad kan det vara? Framfall och metallsmak av nåt annat?