• Pucko Buffy
    Äldre 20 Apr 18:22
    773501 visningar
    5245 svar
    5245
    773501
  • Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 17
  • Pucko Buffy
    Äldre 20 Apr 18:34
    #1

    Då kör vi :)

  • Pucko Buffy
    Äldre 20 Apr 18:35
    #2

    Och självklart tog inte fl mina länkar.. jaja ni får länka er bakåt via de gamla.

    /PB

  • Pucko Buffy
    Äldre 20 Apr 18:36
    #3

    Det funkar att klicka på ex "del 8" för att hamna rätt.

  • 3barns­mor35
    Äldre 20 Apr 19:38
    #4

    Självklart addar vi nya tråden. Jag har fått höja igen då, samt haft telmöte med min endokrin-dr. Känns ok men frustrerande med tiden. Zombietrött igen!


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilleman 0906
  • Ellabu­s
    Äldre 20 Apr 22:10
    #5
    3barnsmor35 skrev 2010-04-20 19:38:36 följande:
    Självklart addar vi nya tråden. Jag har fått höja igen då, samt haft telmöte med min endokrin-dr. Känns ok men frustrerande med tiden. Zombietrött igen!
    Hoppar också över hit {#lang_emotions_smile}. Hoppas att den nya dosen får dig att piggna till. Minns jag fel eller har inte du också fått barn relativt nyligen? Jag fick barn för två månader sedan och har nyligen sänkt dosen från 150 till 125, läkaren ville egentligen ha ner mig på 100 direkt men jag och bm kom fram till att 125 nog är ok och att jag tar nya prover på vc efter fyra veckor. Nu tycker jag att jag redan tappar ord, men det kan ju bero på tröttheten som all nattamning orsakar. Hoppas på att sköldkörteln inte ska bli alltför tokig nu och att grav.kilona släpper villigt...något man ju inte kan vara alltför säker på...
  • Trollm­or
    Äldre 21 Apr 02:37
    #6

    Nu när alla trådarna är öppna, är det här ni kommer hänga?

  • 3barns­mor35
    Äldre 21 Apr 08:54
    #7

    Ellabus,
    Min lilleman blir snart 1 år. Min gyn propsade på att sänka mig ner från 75 till 25 och visst, jag trappade lydigt ner. Då fick jag en helomvändning och nu är min skk helt galen. Är uppe i 112,5 ug nu och mår sämre o sämre. Galet. Var försiktig m nertrappningen, det är mitt råd.
    kram


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilleman 0906
  • Äldre 21 Apr 13:51
    #8

    Hej på er alla, det var ett tag sedan jag var inne.
     
    Det har visat sig att jag har fått ytterligare en autoinom sjukdom utöver Hypon, PCO-S och Viteligo!!!! Jag blir så trött!!!
    Är bara nyfiken om det har något samband eller om jag är ensam.

    Är det någon annan som har Sarcoidos ut över sin Hypo? Det är en inflammations sjukdom som kan sätta sig lite var stanns i kroppen och på mig har det yttrat sig med elak ögoninflammation, ryggont, slemmig hosta= den har angripit lungorna, feber svullna anklar (som jag har länge trott beror på hypon), ledvärk osv. Det hela exploderade för ca 2 månader sedan och har bara blivit värre, men nu är jag under bra läkarvård och de håller på att utreda mig.

    För den som är nyfiken så kolla in länken, tyvärr finns bara information på engelska men den här är den mest lätt förstålinga jag har hittat.
    www.nhlbi.nih.gov/health/dci/Diseases/sarc/sar_summary.html

  • Äldre 21 Apr 14:59
    #9
    rudbeckia skrev 2010-04-21 13:51:14 följande:
    Hej på er alla, det var ett tag sedan jag var inne.  Det har visat sig att jag har fått ytterligare en autoinom sjukdom utöver Hypon, PCO-S och Viteligo!!!! Jag blir så trött!!! Är bara nyfiken om det har något samband eller om jag är ensam.Är det någon annan som har Sarcoidos ut över sin Hypo? Det är en inflammations sjukdom som kan sätta sig lite var stanns i kroppen och på mig har det yttrat sig med elak ögoninflammation, ryggont, slemmig hosta= den har angripit lungorna, feber svullna anklar (som jag har länge trott beror på hypon), ledvärk osv. Det hela exploderade för ca 2 månader sedan och har bara blivit värre, men nu är jag under bra läkarvård och de håller på att utreda mig.För den som är nyfiken så kolla in länken, tyvärr finns bara information på engelska men den här är den mest lätt förstålinga jag har hittat.www.nhlbi.nih.gov/health/dci/Diseases/sarc/sa...
    Jag har däremot PCO jag med.
  • Äldre 21 Apr 15:11
    #10
    3barnsmor35 skrev 2010-04-21 08:54:40 följande:
    Ellabus,Min lilleman blir snart 1 år. Min gyn propsade på att sänka mig ner från 75 till 25 och visst, jag trappade lydigt ner. Då fick jag en helomvändning och nu är min skk helt galen. Är uppe i 112,5 ug nu och mår sämre o sämre. Galet. Var försiktig m nertrappningen, det är mitt råd.kram
    Min läkare gick med på att sänka mig sakta (Från 112,5 till 100 först) efter min förlossning (sonen har nyss fyllt 1 år) men eftersom värdena var ännu värre (överdoserad) efter den första sänkningen så gav hon mig order om att sänka direkt tillbaka till innan-grav-dos (från 100 till 62,5). Det gick jag inte med på dock utan sänkte först till 75 och sen till 62,5. Sen har jag höjt igen till 75 och en andra gång till 87,5 så jag är på väg uppåt igen... Min skk har också fått fnatt. Ska ta prov igen om tre veckor och jag gissar att jag kommer hamna på 100 efter den provtagningen. Det känns nämligen inte bättre nu heller efter den senaste sänkningen. *suck*
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 17