• Rollindynamite

    Vikt i v.24

    Ställde mig på vågen igår, den visade 67.3. På onsdag var det exakt en månad sen jag vägde mig sist, vägde då 63kg. Min startvikt var 59 och jag e ca. 1.77 lång. Jag har alltså gått upp 8 kg! Jag e i v.24 nu, jag har inte lagt på mig något på något mer ställe än magen heller, inget vatten i benen eller fötter eller nått, o när jag kollar vad andra gått upp så blir jag helt chockad för de flesta tycker de gått upp mycket när de gått längre än mig o väger +10 bara. Hur ska det sluta för mig!?
    Mina frågor till er är:
    Vad väger/vägde ni i v.24?
    Startvikt?
    Längd?
    Har ni gått upp mer än bara på magen?

  • Svar på tråden Vikt i v.24
  • Alcarinque

    10 kg i v.24. (164cm och startvikt på 68 denna gång...)
    Precis samma som med ettan. Då gick jag upp sammanlagt 25kg så jag räknar med det samma denna gång.


    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Rollindynamite

    Det sista blev konstigt där - vad jag mena är att jag har gått upp mer än dubbelt så mycket i veckan om man jämför vad som skulle vara "normalt" enligt den tabellen då :P

  • Rollindynamite
    Alcarinque skrev 2010-04-26 16:10:23 följande:
    10 kg i v.24. (164cm och startvikt på 68 denna gång...) Precis samma som med ettan. Då gick jag upp sammanlagt 25kg så jag räknar med det samma denna gång.
    Gick du upp mer än på magen då eller?
  • Alcarinque
    Anna76 skrev 2010-04-26 16:06:18 följande:
    Enligt www.niomanader.se bör vikten ligga ungefär såhär: Viktuppgång i snitt under graviditeten» 1:a trimestern är de första 12 veckorna. Då är det rimligt att gå upp 1-2 kilo. » 2:a trimestern är mellan vecka 12 och 28. Då är det rimligt att gå upp 300-400 gram per vecka. » 3:e trimestern är från 28:e till 40:e veckan. Då är det bra att gå upp mindre än 3 kilo och mer än 1 kilo per månad.
    Det där stämde inte på mig varken förra eller denna gång Alla är vi olika
    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Alcarinque
    Rollindynamite skrev 2010-04-26 16:11:42 följande:
    Gick du upp mer än på magen då eller?
    Mja, en dubbelhaka extra kunde jag nog skymta och lite extra på höfterna  Men annars var det mycket vatten, var sjukt svullen sista tio veckorna. Mina stackars fötter och händer hade det inte roligt.
    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Rollindynamite
    Alcarinque skrev 2010-04-26 16:14:26 följande:
    Mja, en dubbelhaka extra kunde jag nog skymta och lite extra på höfterna  Men annars var det mycket vatten, var sjukt svullen sista tio veckorna. Mina stackars fötter och händer hade det inte roligt.
    hehe okej =) Än så länge har jag inte gått upp något allt någon annanstans vad jag märkt, det e bara en jätte mage tycker jag xD
  • Loreena

    är i v. 24, startade på 59 kg och är nu uppe i 68... jag är 168 cm lång. Finns kort i mitt galleri.

  • Rollindynamite

    Men hur mycker har ni gått på EN MÅNAD då? Alltså från ca v.20 till 24? För jag har ju gått upp 1 kg i veckan då om man räknar så (kan ju lika gärna gått upp 2 ena veckan o 0 den andra men de tvivlar jag på) eftersom jag gått upp 4 kg på EN månad! :O

  • gumsalumsaa

    Från inskrivningen i vecka 12 till besöket förra veckan i vecka 24 hade jag bara gått upp 2 kg :) Hehe skönt för min del eftersom jag hade en del överviktigt sen innan graviditeten.
    Jag är 157 cm och min startvikt var 76 kg. Så väger 78 nu.


Svar på tråden Vikt i v.24