• Rollindynamite

    Vikt i v.24

    Ställde mig på vågen igår, den visade 67.3. På onsdag var det exakt en månad sen jag vägde mig sist, vägde då 63kg. Min startvikt var 59 och jag e ca. 1.77 lång. Jag har alltså gått upp 8 kg! Jag e i v.24 nu, jag har inte lagt på mig något på något mer ställe än magen heller, inget vatten i benen eller fötter eller nått, o när jag kollar vad andra gått upp så blir jag helt chockad för de flesta tycker de gått upp mycket när de gått längre än mig o väger +10 bara. Hur ska det sluta för mig!?
    Mina frågor till er är:
    Vad väger/vägde ni i v.24?
    Startvikt?
    Längd?
    Har ni gått upp mer än bara på magen?

  • Svar på tråden Vikt i v.24
  • noggis

    Hej hej!

    Jag är 170cm å min startvikt var 53kg, idag vägen ja 59kg... och är nu i v 24!
    Gick "bara" upp 12kg med nr ett och hoppas verkligen inte vikten sticker iväg...

    Men 6kg redan så d verkar bli en rundare grviditet ;) (växer bara på magen å runt om, något i ansiktet kanske ;))

  • LiMa10

    är i v 23 och gått upp 10 kg. tyvärr
    exakt lika mycket som förra gravidtetn. då gick jag upp över 20 totalt... allt försvann dock...
    176 cm o 59 kg som start.

  • akiire

    Vad alla besväras över några kilon. Jag vägde 5kg som startvikt och är nu uppe på 73kg. JA, +23kg

  • hellokitty

    jag går in i v 24 imorgon, har hittills gått upp från 60 till 69 kg, dvs +9 kg och är 180 cm lång. har gått upp till 79 kg under mina båda tidigare graviditeter trots helt olika startvikt (65 kg med ettan, 57 kg med tvåan) och tappat allt inom två-tre månader tack vare amningen (-10 kg redan dagen efter förlossningen bägge gångerna, så mkt av vikten på slutet är bara vatten.) Räknar med att det blir ungefär så den här gången med!

  • Drömmerdrömmar

    Jag är i v 24+0 och jag har gått upp 6.5 kg sen inskrivningen 15 februari,
    och totalt har jag gått upp 7.5-8 kg.. så det är väl ungefär jämlikt med dig.

    alla går ju upp så olika.. och i olika takt.. men när man läser runt på nätet står det o också olika. tror jag läste att "oftast" har man "nu" gått upp 4-6 kg men det stod också att vissa går upp mindre och vissa mer. sen kan det ju stå stilla ett tag också..
    vi får väl se ;) detta är mitt andra barn. är det ditt första?

  • contaqt

    Startvikt 56 kg. Är 180 cm lång.


    Vikt i v 24 var 65 kg. Alltså +9 kg.


    Jag har gått upp ganska jämt över hela kroppen. Tycker det syns mest överallt att jag gått upp lite. Och det märks tydligt på alla kläder..


  • evelinaaa

    Jag är dock i v 20 men jag vägde 59kg o är 167 lång
    Nu väger jag 68 kg 9 kg plus.
    Syns inte så mycket, har gått upp rätt jämt på hela kroppen och äter inte onyttigt.
    Men de känns väldigt mycket dock.

  • Rollindynamite

    Och nu e jag i v.37 och går fortfarande upp ett kg i veckan! Eller iaf för 2 veckor sen när jag vägde mig sist :P Men det syns ju inte direkt?!

  • mammapetraa

    jag är 172 cm startvikten 58kg
    nu är jag i v.26+5 och väger 68 alltså 10 kg+
    allt ligger på magen och brösten så hoppas på att bli av med allt fort efter förlossningen :) och inte gå upp så mycket mer nu ..upp till 12-17 kg tyckte Bm var rimligt för mig att gå upp så nu får jag tänka på vad jag stoppar i mig..

  • Rollindynamite
    mammapetraa skrev 2010-07-25 20:54:37 följande:
    jag är 172 cm startvikten 58kg
    nu är jag i v.26+5 och väger 68 alltså 10 kg+
    allt ligger på magen och brösten så hoppas på att bli av med allt fort efter förlossningen :) och inte gå upp så mycket mer nu ..upp till 12-17 kg tyckte Bm var rimligt för mig att gå upp så nu får jag tänka på vad jag stoppar i mig..
    ok =) jag e 1.77,5 så jag e rätt lång, allt mitt lgger också på brösten och magen, ja klart att man har ju blivit bredare om höfter eftersom bäckenbenet vidgas, men överdrivet fett har jag inte lagt på mig iaf!
Svar på tråden Vikt i v.24