• Anonym (Oroli­g mor)
    Äldre 29 Apr 10:02
    59685 visningar
    168 svar
    168
    59685

    14 åring som har sex

    Jag har en 14 årig tjej som har sex med sin pojkvän.
     
    Har pratat med henne om detta för länge sen om vad vi tycker som föräldrar och att det faktiskt är olagligt.
    Hon var då helt inne på vår linje och förstod hur vi tänkte. Sa även till henne att när det är dags så får hon gärna prata med mig . Vi kan prata om allt hon och jag och jag brukar inte brusa upp och bli arg om det är något negativt.

    Nu har vi iallafall fått reda på detta och blev väldigt besviken att hon inte brydde sig om vad vi tycker.

    Har funderingar om att polisanmäla honom.


    Vad tycker ni?


     

  • Svar på tråden 14 åring som har sex
  • Anonym
    Äldre 29 Apr 10:02
    #1

    Hur gammal är killen?

    Det är inte olagligt att ha sex innan man är 15, det är olagligt att ha sex med någon som är under 15.

  • Anonym (Oroli­g mor) Trådstartaren
    Äldre 29 Apr 10:05
    #2

    Dom var/är under 15 år bägge två. Han har nyss fyllt 15.

  • Äldre 29 Apr 10:05
    #3

    Shit vad jobbigt... jag har en dotter som är 6 månader, och jag oroar mig REDAN för när den där tiden kommer... :-/

  • Anonym
    Äldre 29 Apr 10:06
    #4
    Anonym (Orolig mor) skrev 2010-04-29 10:05:06 följande:
    Dom var/är under 15 år bägge två. Han har nyss fyllt 15.
    Men då är det inte olagligt. Då är det ju bara två ungdomar som har valt att ha sex?
  • Anonym
    Äldre 29 Apr 10:06
    #5

    Förstår inte varför du ska polisanmäla en stackars tonårspojke som har sex med sin flickvän? Dom tycker om varandra? Skyddar dom sig, ja då är det väl bra?

  • Äldre 29 Apr 10:08
    #6

    så länge dom slyddar sig å tycker dom båda gör rätt så låt henne ha sex...
     hur gamal var du när du hadde sex första gången?

  • Anonym (Oroli­g mor) Trådstartaren
    Äldre 29 Apr 10:08
    #7

    Jag känner mig väldigt kluven. Maken tycker verkligen att vi ska polisanmäla för att markera att det är fel och att det är våldtäkt fast hon var med på det också.

  • Clobbe­rella
    Äldre 29 Apr 10:09
    #8

    Om du polisanmäler killen så lär din dotter aldrig prata med dig igen. Om de båda har sex av egen fri vilja så ser jag inget fel med det.. Se till att de har tillgång till preventivmedel i stället!

  • Anonym
    Äldre 29 Apr 10:09
    #9
    Anonym (Orolig mor) skrev 2010-04-29 10:08:05 följande:
    Jag känner mig väldigt kluven. Maken tycker verkligen att vi ska polisanmäla för att markera att det är fel och att det är våldtäkt fast hon var med på det också.
    Men skojar du? Ska ni ljuga för polisen? Ingen har ju gjort något FEL?
  • karlss­onsvär­ld
    Äldre 29 Apr 10:09
    #10

    ungdomar har sex oavsett vilka förbud man sätter upp eller liknande. bättre att dom har det och man vet om det än att dom smyger med det och det blir fel, hellre informera massor än att undanhålla information om livmoderhalscancer könssjukdomar barn osv.

    är båda under 15 eller inom samma åldergrupp bara att pojken/flickan fyller för är det inte olagligt. 15 års gränsen finns där för att skydda de yngre mot äldre.

Svar på tråden 14 åring som har sex