• en grönsa­k
    Äldre 9 May 20:19
    5636 visningar
    9 svar
    9
    5636

    Kan man skicka en barnvagn med tåg/buss?

    Nån som vet hur det funkar ifall man vill skicka med större "bagage" med buss/tåg?
    Jag skulle vilja skicka med en barnvagn från Uppsala till västkusten,men vet inte om de tar emot sånt stort bagage.. 

    Det är så att jag ska föda där och skulle då vilja ha barnvagnen där.
    Visst skulle jag kunna ta med den när jag åker ner själv men känner att det skulle bli väldigt bökigt och omständigt med mitt bagage och säkert byten av tåg och buss..

    Så att om nån har erfarenhet av att skicka paket eller bagage med tåg/busstrafik  och vill berätta hur det funkar,kostar osv så skulle jag bli väldigt tacksam!

  • Svar på tråden Kan man skicka en barnvagn med tåg/buss?
  • Mama Africa
    Äldre 9 May 20:21
    #1

    Jag har skickat en vagn med bussgods när jag sålde den på blocket. Kolla på deras hemsida.

  • Isbit
    Äldre 9 May 20:23
    #2

    Skicka med bussgods. Det är inte så dyrt alls och väldigt smidigt.
    Kolla på bussgods.se för priser

  • en grönsa­k
    Äldre 9 May 20:30
    #3
    fanåxå skrev 2010-05-09 20:23:30 följande:
    Skicka med bussgods. Det är inte så dyrt alls och väldigt smidigt. Kolla på bussgods.se för priser
    Tack! Men vad knepigt med alla frågor om hur bred paketet är och hur många kg den väger osv osv..  Har inge måttband så jag har ingen aning. Får väl ringa istället och höra,kanske enklare för de att räkna ut pris osv när jag säger att det är en barnvagn som väger ungefär 15-20kg..
  • en grönsa­k
    Äldre 9 May 20:32
    #4
    Mama Africa skrev 2010-05-09 20:21:52 följande:
    Jag har skickat en vagn med bussgods när jag sålde den på blocket. Kolla på deras hemsida.
    Kommer du ihåg vad du fick betaal för fraktet?
    Där på deras sida så ska man fylla i massa uppgifter om varan,ex hur bred den är i cm,vad den väger  "antal kollin" vad sjutton är det undrar jag..
  • Isbit
    Äldre 9 May 20:34
    #5

    antal kollin betyder hur många paket typ 

  • en grönsa­k
    Äldre 9 May 20:35
    #6
    fanåxå skrev 2010-05-09 20:34:11 följande:
    antal kollin betyder hur många paket typ 
    Aha{#lang_emotions_embarassed}   kanske enklast om jag kontaktar bussgodsen här så får vi se vad de säger:P
  • Äldre 9 May 20:36
    #7

    Jag skickade en barnvagn med Bussgods för nåt år sedan, kostade ca 500kr har jag för mig. Lättast e väl att ta med vagnen dit, det gjorde jag. Tänk bara på att du måste ha nån att skicka den till, nån som kan hämta ut den på plats liksom.

  • en grönsa­k
    Äldre 9 May 20:39
    #8
    FamHull skrev 2010-05-09 20:36:18 följande:
    Jag skickade en barnvagn med Bussgods för nåt år sedan, kostade ca 500kr har jag för mig. Lättast e väl att ta med vagnen dit, det gjorde jag. Tänk bara på att du måste ha nån att skicka den till, nån som kan hämta ut den på plats liksom.
    Japp,det fixar jag;) Joo,jag får ta med den dit så får vi se vad det går på,men det blir nog kanske lite samma pris som du fick betala.. Dyrt:(
  • Isbit
    Äldre 9 May 22:45
    #9

    fast det beror på hur långt den ska skickas vad den kostar

Svar på tråden Kan man skicka en barnvagn med tåg/buss?