• Hondendärknasiga

    Första barnet BF januari 2011

    Hej på er!
    Tittade efter en tråd för oss som nyss plussat, och väntar vårat första i januari 2011. Men hittade ingen, så jag startade en:)
    Hoppas ni är fler som hänger på, alltid kul att diskutera, jämföra och stötta varandra i oro.
    Ni är välkomna att joina, vart ni än bor i vårt avlånga land:)

    Kram!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 10:19
    Kan tillägga att jag plussade 5/5:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:01
    Alltså inte för att vara sån, men tanken med denna tråden, var att det skulle vara ENDAST för oss som väntar sitt FÖRSTA barn:) Om ni väntar syskon, finns det andra trådar.:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 16:02
    BF listan
    ..............
    Lindström, 32 år BF 2/1
    Phio, 27år, BF 3/1
    grodden87, 23år, BF 4/1
    snarthoppasjag, 27 år, BF 4/1
    Hondendärknasiga, 27 år, BF 6/1
    Aqua84 26 år, BF 8/1
    toksnippa 28 år, BF 8/1
    grona 22 år, BF 9/1
    Booty 29 år BF 9/1
    matildaochniklas 23 år, BF 15/1
    Suzzy 29år, BF 16/1
    Ninjatrix 26 år, BF 16/1
    GravidElla 25 år, BF 17/1
    Lindaalbert 26 år, BF 17/1
    DiZZY 25 àr, BF 19/1
    ögonsten80 30 år, BF 20/1
    Vitsippan85 25år, BF 21/1
    Angelique77 33 àr, BF 21/1
    MammaMariie 20 år, BF 22/1
    Aint Your Fairytale 31 år, BF 23/1
    Marie83 27 år, BF 24/1
    Little Star 25 år BF 27/1
    Ritalin 23år, BF 29/1
    FamiljenS 21 år BF 31/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 18:38
    Loppan01, 23år, BF 30/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 16:52
    katt1 31 år, BF 8/1
    Angio101, 35 år, BF 23/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 09:34
    VardagsKvitter, BF 11/1
    EJAW, 28 år, BF 18/1
    STP, BF 21/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 16:48
    Milan, 23 år, BF 9/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 09:12
    LillTanten, 20 år, BF 15/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 16:40
    JanuariMamma11, 21 år, BF 15/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-26 11:56
    ElinSörman, 21 år, BF 25/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 10:20
    Lesbiska, BF 22/1
    Friidaohlsson, 17 år, BF 28/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 11:18
    Mela75, 35 år, BF 10/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-31 13:33
    Binalie, 25 år, BF 29/1

  • Svar på tråden Första barnet BF januari 2011
  • Mela75
    Hondendärknasiga skrev 2010-09-19 08:15:41 följande:
    Kvart över åtta...en söndag....vaknade först halvsju, då var jag pigg. Men alltid mysigt att ligga kvar och känna hur bebis showar i magen. Räcker med att jag vaknar till minsta lilla, så vaknar lillfisen där inne och vill inte somna om. Hej tidiga mornar i januari och framåt(när bebis kommit ut). Tur att jag e morgonmänniska i grund och botten:)

    Just det..tänkte fråga..någon annan som har en diffus smärta på den sidan ni legat i sängen, och ni vaknar och vänder er till rygg? Jag har även börjat få sammandragningar, speciellt när jag reser mig från liggande läge till stående.
    Vad härligt att ligga att mysa med den lilla som sparkar :)

    Jag känner än så länge inte så mycket mer än lite sparkar då och då. Har samma molande i ryggslut men det är allt. Jo halsbrännan har gjort intåg men inte värre än att man klarar det utan apotekshjälp.

    Men har märkt någon otrolig smärta när man hostar( antar det är någon form av sammandragning) 
  • Hondendärknasiga
    Mela75 skrev 2010-09-19 08:21:24 följande:
    Vad härligt att ligga att mysa med den lilla som sparkar :)

    Jag känner än så länge inte så mycket mer än lite sparkar då och då. Har samma molande i ryggslut men det är allt. Jo halsbrännan har gjort intåg men inte värre än att man klarar det utan apotekshjälp.

    Men har märkt någon otrolig smärta när man hostar( antar det är någon form av sammandragning) 
    ja halsbränna e inte kul...fy! Tur att apoteket finns ja:)
  • aqua84
    MammaMariie skrev 2010-09-18 19:28:32 följande:
    Man tackar :) börjar bli lite runder! :P
    oj, d va ingen dålig mage du har...tänk om jag hade en sån mage, o jag går in i v 25 idag...*sotis*
    Gravid v25
  • angio101

    Njä, inte molande/diffus smärta i magen, däremot så knakar mina höfter och gör ont när jag vänder på mig, ffa från sidan till ryggläge. Jag kan inte ligga i soffan framför TVn längre, för då händer samma sak, utan nu är det fåtölj med fotpall som gäller (maken har fått ge upp sin favoritplats).  Jag är en såndär "knakig" person som alltid kunnat knaka i fingerleder, vrister, axlar, höfter etc, men det sker mycket oftare nu under graviditeten och förr var det tydligt att det var ute i höftkulan som det knakade, nu känns det ibland som om det är "mittsömmen" i höftbenet som knakar.

  • GravidElla
    Hondendärknasiga skrev 2010-09-19 08:15:41 följande:
    Kvart över åtta...en söndag....vaknade först halvsju, då var jag pigg. Men alltid mysigt att ligga kvar och känna hur bebis showar i magen. Räcker med att jag vaknar till minsta lilla, så vaknar lillfisen där inne och vill inte somna om. Hej tidiga mornar i januari och framåt(när bebis kommit ut). Tur att jag e morgonmänniska i grund och botten:)

    Just det..tänkte fråga..någon annan som har en diffus smärta på den sidan ni legat i sängen, och ni vaknar och vänder er till rygg? Jag har även börjat få sammandragningar, speciellt när jag reser mig från liggande läge till stående.
    Jag har också fått så men det går oftast bättre om man vänder sig riktigt sakta..

    Har även fått redigt ont i höfter och ryggslutet och är som  innan grav. överrörlig, vill gärna sitta skräddare, byta ställning ofta (även i soffan) och pallar itne att sitta på en typ köksstol för länge, då blir höftvärken enorm!

    har en tanke på att testa grav.yoga för o se om det kan hjälpa något,,,

    Någon mer som blivit Sjukt trött???? Kan det vara dåligt blodvärde ??
  • Ögonsten till M

    Hej allihopa!

    Känner igen det där med värken. Stramar jättemycket. Sen får jag jätteont när jag är jättekissnödig. Trycker emot urinblåsan. Men tror tyvärr även att jag har fått urinvägsinfektion så jag ska iväg imorgon med ett rör till BM. Får hoppas att så inte är fallet :)

    Måste bara visa ett klädersplagg som jag köpte igår. Det första klädesplagget jag köpt till lillen. Dock i stl 74 ;)
    Tänkte att hon eller han skulle ha den i sommar då vi åker runt i killen jänkare :P Våran lilla raggarunge thihi


  • toksnippa

    Jag har sammandragningar i tid och otid, ska återigen göra urinodling nu till veckan - sist var det inte något heller. De gör rent av ont numer och jag blir orolig..

    Trött är jag konstant, men har bra värden även där - vill bara sova, sova. Men får ont i ryggen av att ligga, sitta i längre stunder. Hej o hå!


  • denimbee
    Hondendärknasiga skrev 2010-09-19 08:15:41 följande:
    Kvart över åtta...en söndag....vaknade först halvsju, då var jag pigg. Men alltid mysigt att ligga kvar och känna hur bebis showar i magen. Räcker med att jag vaknar till minsta lilla, så vaknar lillfisen där inne och vill inte somna om. Hej tidiga mornar i januari och framåt(när bebis kommit ut). Tur att jag e morgonmänniska i grund och botten:)

    Just det..tänkte fråga..någon annan som har en diffus smärta på den sidan ni legat i sängen, och ni vaknar och vänder er till rygg? Jag har även börjat få sammandragningar, speciellt när jag reser mig från liggande läge till stående.
    förstår  problemet.. är jättemorgonpigg jag me, vaknade kl 6 både idag och igår... men antar att det är som du säger, man får ju vänja sig inför framtiden...
  • DiZZY

    Jag har oftast ont i sidan när jag vaknar på morgonen, och det blir värre när blåsan är full.
    Långa promenader är uteslutet för mig, får som håll i nedre delen av magen när jag går, och jag kan inte gå fort Det är jag och rullator-dårarna

  • DiZZY
    Ögonsten till M skrev 2010-09-19 10:49:51 följande:
    Hej allihopa!

    Känner igen det där med värken. Stramar jättemycket. Sen får jag jätteont när jag är jättekissnödig. Trycker emot urinblåsan. Men tror tyvärr även att jag har fått urinvägsinfektion så jag ska iväg imorgon med ett rör till BM. Får hoppas att så inte är fallet :)

    Måste bara visa ett klädersplagg som jag köpte igår. Det första klädesplagget jag köpt till lillen. Dock i stl 74 ;)
    Tänkte att hon eller han skulle ha den i sommar då vi åker runt i killen jänkare :P Våran lilla raggarunge thihi

     


    Supersöt jacka!
Svar på tråden Första barnet BF januari 2011