• Hondendärknasiga

    Första barnet BF januari 2011

    Hej på er!
    Tittade efter en tråd för oss som nyss plussat, och väntar vårat första i januari 2011. Men hittade ingen, så jag startade en:)
    Hoppas ni är fler som hänger på, alltid kul att diskutera, jämföra och stötta varandra i oro.
    Ni är välkomna att joina, vart ni än bor i vårt avlånga land:)

    Kram!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 10:19
    Kan tillägga att jag plussade 5/5:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:01
    Alltså inte för att vara sån, men tanken med denna tråden, var att det skulle vara ENDAST för oss som väntar sitt FÖRSTA barn:) Om ni väntar syskon, finns det andra trådar.:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 16:02
    BF listan
    ..............
    Lindström, 32 år BF 2/1
    Phio, 27år, BF 3/1
    grodden87, 23år, BF 4/1
    snarthoppasjag, 27 år, BF 4/1
    Hondendärknasiga, 27 år, BF 6/1
    Aqua84 26 år, BF 8/1
    toksnippa 28 år, BF 8/1
    grona 22 år, BF 9/1
    Booty 29 år BF 9/1
    matildaochniklas 23 år, BF 15/1
    Suzzy 29år, BF 16/1
    Ninjatrix 26 år, BF 16/1
    GravidElla 25 år, BF 17/1
    Lindaalbert 26 år, BF 17/1
    DiZZY 25 àr, BF 19/1
    ögonsten80 30 år, BF 20/1
    Vitsippan85 25år, BF 21/1
    Angelique77 33 àr, BF 21/1
    MammaMariie 20 år, BF 22/1
    Aint Your Fairytale 31 år, BF 23/1
    Marie83 27 år, BF 24/1
    Little Star 25 år BF 27/1
    Ritalin 23år, BF 29/1
    FamiljenS 21 år BF 31/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 18:38
    Loppan01, 23år, BF 30/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 16:52
    katt1 31 år, BF 8/1
    Angio101, 35 år, BF 23/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 09:34
    VardagsKvitter, BF 11/1
    EJAW, 28 år, BF 18/1
    STP, BF 21/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 16:48
    Milan, 23 år, BF 9/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 09:12
    LillTanten, 20 år, BF 15/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 16:40
    JanuariMamma11, 21 år, BF 15/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-26 11:56
    ElinSörman, 21 år, BF 25/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 10:20
    Lesbiska, BF 22/1
    Friidaohlsson, 17 år, BF 28/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 11:18
    Mela75, 35 år, BF 10/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-31 13:33
    Binalie, 25 år, BF 29/1

  • Svar på tråden Första barnet BF januari 2011
  • TedsMamma

    Jag frågade min bm sist hur min bebbe låg, å de visste hon inte, det va svårt att säga! Men hon trodde huvet var neråt :)

  • LokesMammi
    TedsMamma skrev 2010-11-24 13:19:16 följande:
    Jag frågade min bm sist hur min bebbe låg, å de visste hon inte, det va svårt att säga! Men hon trodde huvet var neråt :)
    Visste inte? Hur kan hon inte veta? Kände hon inte? Jag frågade min om plutten låg neråt och då tryckte hon med fingrarna hårt på nedre delen av magen och hon sa att huvudet var neråt.
    Bebis 16/1-11
  • mammatillnils

    Nu har jag pratat med dom på FK, ingen har ens tittat på min ansökan än, även fast det gått snart 3 veckor! Irriterande! Men men jag får väl lugna mig lite då. Ska höra med min chef imorgon hur vi löser det om jag inte fått bsked på måndag.

  • angio101

    har varit på TUL idag v31+2. Allt ser bra ut, liiite liten bebis, 4% under normalbebis, men hellre för liten än för stor Flört, inget att oroa sig för, kan diffa till +/- 22% innan de börjar säga nåt. Väger 1765g och ligger just nu med huvudet neråt, ryggen åt vänster och fötterna åt höger.
    Min mage har expanderat ordentligt den senaste veckan och allt ovanför naveln, som nu är mkt grund och halvt utploppad.

    Nån annan som börjar få problem att snöra skorna? Kan inte snöra skorna ens när jag sitter ner utan att bli totalt andfådd oc knallröd i ansiktet. JAg kan inte heller sparka av mig skorna som jag brukade, dvs dra av skorna med andra fotens tår mot hälen, för då skriker höfterna i protest Rynkar på näsan.

    Flicknamn har vi två-tre stycken att välja mellan, pojknamn är sååå mycket svårare, vi har totalt olika tycke där och nu börjar min man gnöla om att inte använda min svärfars namn, som är ett av de få (om inte det enda) vi båda kan tänka oss "för att det blir för likt med Lennart som andranamn" (ja, man får ge sig ibland med andranamn) Istället kommer han med sina "fina" romerska långa namn, då menar jag inte Julius eller Markus utan Quintus, Septimus, bladebla-ius.

  • MammaTillOliver
    toksnippa skrev 2010-11-24 10:31:53 följande:
    Här låg bebis ner med huvudet vid TUL, sedan har den slagit några volter och jag tror den ligger med huvudet ner igen. Får sällan sparkar i revbenen men desto mer "knölande" med fötterna där, sparkar får jag i på höger midja mest.
    :D jag får inte heller sparkar mot revbenen utan mera knölande med fötterna =) och min skrutt sparkar gärna mig hårt i midjan på höger sida :P gör skapligt ont då :)
  • Mille11
    MammaTillOliver skrev 2010-11-24 14:07:39 följande:
    :D jag får inte heller sparkar mot revbenen utan mera knölande med fötterna =) och min skrutt sparkar gärna mig hårt i midjan på höger sida :P gör skapligt ont då :)
    Samma här!

    Jag kan däremot känna ett enormt tryck mot revbenen, inte typ av en fot eller så utan mer som något större, men det är väl massa organ eller något som ligger där kanske..?

    Känner mig VÄLDIGT uppsvälld och det känns som att magen ska spricka snart plus att det lilla huvudet ligger och nöter neråt.... Tycker verkligen det börjar bli jobbigt att vara gravid nu...och då är det ändå 2 månader (MINST!) kvar för mig...

    Är det bara jag?!Skäms
  • Hondendärknasiga

    Var i stan idag..var inte lätt att gå runt i halkan, spec. inte med foglossning. E helt slut i höfterna, rumpan och ryggen nu, Köpte en mindre väska att ha som BB-väska, kanonbra och inte dyr,  349:-. Så nu ska här nog packas. Ska iväg på SPA nästa helg jag å sambon, då ville han prompt att vi skulle ha med både bb-väska och babyskydd. Får väl snällt lyda då! Tungan ute

    Köpte lite presenter till skrutten också...ett paket med nappar, samt en helt gudomlig hund, med huvud och kroppen är som en snuttefilt. Patrick heter han, jag bara älskar honom! Klarrött är tydligen en av de första färgerna som bebisar ser, så den ska med till BB:)



    Finns en skallra ock en bitring med Patrick också...ska definitivt införskaffas sen!:)
  • toksnippa
    Hondendärknasiga: söt hund {#emotions_dlg.flower}Binalie: du är inte ensam! Jag börjar verkligen känna att det är tungt nu att gå gravid - så less på det! Vet inte om det är någon dipp men det är ingen höjdare nu. Det trycker, moler och så trångt, svårt o andas, göra saker, TRÖTT konstant, ilar mellan benen stup i kvarten..
    Och du! Man FÅR gnälla!
    underbargava.blogg.se - nu väntar vi på lillskrutten! (v. 34)
  • DiZZY
    Hondendärknasiga skrev 2010-11-24 17:09:22 följande:
    Var i stan idag..var inte lätt att gå runt i halkan, spec. inte med foglossning. E helt slut i höfterna, rumpan och ryggen nu, Köpte en mindre väska att ha som BB-väska, kanonbra och inte dyr,  349:-. Så nu ska här nog packas. Ska iväg på SPA nästa helg jag å sambon, då ville han prompt att vi skulle ha med både bb-väska och babyskydd. Får väl snällt lyda då! Tungan ute

    Köpte lite presenter till skrutten också...ett paket med nappar, samt en helt gudomlig hund, med huvud och kroppen är som en snuttefilt. Patrick heter han, jag bara älskar honom! Klarrött är tydligen en av de första färgerna som bebisar ser, så den ska med till BB:)

     


    Finns en skallra ock en bitring med Patrick också...ska definitivt införskaffas sen!:)
    Men gud så söt hund! Älskar såna där gosedjur som är som små snuttefiltar.
Svar på tråden Första barnet BF januari 2011