• Rosy
    Äldre 16 May 10:44
    46791 visningar
    16 svar
    16
    46791

    BILLIG trätrall till balkongen

    Vi har extremt fult balkonggolv och tänkte piffa upp det med exemåpelvis trätrall. Men dåvi bor i hyresrätt vill vi inte lägga ut en förmögenhet på detta, vart sjutton hittar man billig trall som inte kostar flera hundra kr kvadraten?

  • Svar på tråden BILLIG trätrall till balkongen
  • Äldre 16 May 10:55
    #1

    Ikea och Rusta har billig trall, men ca 150-200 kr/kvm får du nog vara beredd att betala även där.

  • Äldre 16 May 10:59
    #2

    Eller på Clas Ohlsson - www.clasohlson.se/Product/Product.aspx

  • Anna Paulit­a
    Äldre 16 May 11:13
    #3

    Ikea har 1 kvadrat trätrall för 99 kr har jag fö rmig.


    Jag vägrar bara vara mamma...
  • Äldre 16 May 11:22
    #4

    Vi köpte 12-pack på Citygross förra året för 199-219:-

  • Anna Paulit­a
    Äldre 16 May 11:38
    #5
    Anna Paulita skrev 2010-05-16 11:13:09 följande:
    Ikea har 1 kvadrat trätrall för 99 kr har jag fö rmig.
     Förlåt, det var 199 kr per kvadratmeter.
    Jag vägrar bara vara mamma...
  • jj81
    Äldre 16 May 13:47
    #6
  • Tecken
    Äldre 16 May 13:50
    #7

    Måste du ha trätrall? Hestraplattor kan vara en bra lösning för er, eftersom ni kan ta med er dom då ni flyttar.

  • Äldre 16 May 13:50
    #9
    Tecken skrev 2010-05-16 13:50:01 följande:
    Måste du ha trätrall? Hestraplattor kan vara en bra lösning för er, eftersom ni kan ta med er dom då ni flyttar.
    Trätrallen kan man väl ta med oxå? Det gjorde vi iaf
  • Erwani­th
    Äldre 16 May 13:50
    #9

    Vi hade samma problem, men hittade ingen trätrall som vi kände var billig nog. Så vi köpte impregnerat virke på ByggMax, kostade kanske totalt 600-800 kr inklusive skruv och la eget golv. Vi la det i sex sektioner, ungefär 50x75cm stora så att man kan lyfta upp om man tappar något genom springorna. Mycket smidigt och enklare än vad man tror!

    /C


  • Tecken
    Äldre 16 May 13:53
    #10
    lilla sandra skrev 2010-05-16 13:50:59 följande:
    Trätrallen kan man väl ta med oxå? Det gjorde vi iaf
    Ingen aning, men det kanske man kan. Tänkte bara på att TS skrivit "exempelvis trätrall", hon kanske är öppen för förslag?
  • Tottel­ina
    Äldre 16 May 13:57
    #11

    Bauhaus TS.. brukar ha mycket billigare än förslagen i tråden. Jag har samma problem med min balkong men tänker faktiskt snåla ännu mer och kasta ut lite snygga trasmattor istället.

  • Äldre 16 May 14:19
    #12
    Tecken skrev 2010-05-16 13:53:05 följande:
    Ingen aning, men det kanske man kan. Tänkte bara på att TS skrivit "exempelvis trätrall", hon kanske är öppen för förslag?
    Ja trätrallen kan du lyfta upp o ta med.
    Jo det är sant, det är hon nog.
  • Äldre 23 May 00:53
    #13

    Ett annat tips är att köpa "filtmatta" med nubbar under så regnet går igenom. Hur skönt som helst att gå på eller ligga direkt på. Hyfsat billigt också och finns i lite olika färger.

    Ex http://www.rusta.se/konstgras_120x200_cm_p62101022.html (fast denna har inga nubbar under).

  • Äldre 23 May 01:02
    #14

    Vi la trällplattor på vår balkong. Kommer inte ihåg vad de kostade /kvm, men hela balkongen gick väl på omkring 2000kr.
    Men det är det värt, det är galet snyggt! Vilken skillnad det blev!!
    Det är ju bara ta med trallplattorna då man flyttar om man vill

  • Äldre 23 May 01:06
    #15

    Vi har en balkong på 21 kvm, så vi ska köpa impregnerat virke & lägga på hela golvet, verkar vara det billigaste alternativet..

  • Äldre 11 Oct 09:40
    #16

    Jag har haft min trätrall i flera år för jag plockar in dem alltid på hösten och oljar in dem igen så det håller bra. Då blir det inte så dyrt sätt på lång sikt. Det är lika lätt att plocka isär dem som att sätta ihop dem. Så att ta med dem när du flyttar är inget problem. Men ett tips när du plockar in dem är att märka dem med nummer under då är det super lätt att lägga ut dem igen till våren. För ibland passar inte alla plattor lika bra ihop så man kan få problem om man blandar ihop dem när man ska lägga ut dem igen. Lycka till det blir super snyggt och skönt att gå på och dessutom om det rengnat torkar de upp snabbt till skillnad mot de flesta andra saker som blir dyngsura lång tid. ????????

Svar på tråden BILLIG trätrall till balkongen