• Anonym (stor kuk)

    Kondomer för välutrustad kille?!! HJÄLP

    Någon som har tips på en lite större storlek kondomer som man kan köpa i vanlig butik?? Bråttom haha

  • Svar på tråden Kondomer för välutrustad kille?!! HJÄLP
  • Hugge47
    Anonym (frun) skrev 2010-06-05 23:11:40 följande:
    Tack för ditt svar! Ja då kan vi ju inte vara helt fel ute om vi provar något större än vanliga
    Jag har ca 16 cm i omkrets. 

    Tycker fortfarande att ni skall testa kondomkungens XL-bundle (se mitt tidigare inlägg #26), då får man ett paket med några stycken av olika märken (alla är för större kukar) så att man kan hitta sin egen favorit.
     

    Lycka till. 
    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Anonym

    Får jag låna lite?
    Min kille är väl lite över snittet; 16 lång, 14 runt. Har ni något förslag på vad som kan passa? Jag måste erkänna att jag inte är så insatt, och inte han heller Skäms

  • Heffa

    Men herregud, vet ni inte hur tänjbara kondomer är? Att man faktiskt kan trä dem över huvudet tex?

    (Vi hade det som tävling på en fest, trä på över huvudet ner till näsan och blås upp just med näsan. Ganska mkt skratt blir det )

    Det är enbart en dålig ursäkt för att inte använda att man skulle vara för stor.


    Over and out
  • Anonym (frun)
    Hugge47 skrev 2010-06-09 14:58:44 följande:
    Jag har ca 16 cm i omkrets. 

    Tycker fortfarande att ni skall testa kondomkungens XL-bundle (se mitt tidigare inlägg #26), då får man ett paket med några stycken av olika märken (alla är för större kukar) så att man kan hitta sin egen favorit.
     

    Lycka till. 
    Ja det var ett jättebra tips, vi har tänkt testa det men det har inte blivit av än... Ville helst köpa olika i en egen mix därifrån men upptäckte att det tyvärr inte gick med alla sorter..!
    Heffa skrev 2010-06-09 19:00:58 följande:
    Men herregud, vet ni inte hur tänjbara kondomer är? Att man faktiskt kan trä dem över huvudet tex?

    (Vi hade det som tävling på en fest, trä på över huvudet ner till näsan och blås upp just med näsan. Ganska mkt skratt blir det )

    Det är enbart en dålig ursäkt för att inte använda att man skulle vara för stor.
    Visst kan de funka bra att tänja ut tillfälligt, men när snoppen blir blå efteråt och han har kramp vid stånd ett par dagar efter, då hoppas jag det är ok med dig att vi kollar efter större

    Han har aldrig aldrig försökt "komma undan" kondomanvändandet, då han vet lika bra som jag varför vi använder dem (vi är båda nöjda med 2 barn just nu). Däremot säger han nej till sex överhuvudtaget de där dagarna han haft kondom-kramp...
  • Hugge47
    Heffa skrev 2010-06-09 19:00:58 följande:
    Men herregud, vet ni inte hur tänjbara kondomer är? Att man faktiskt kan trä dem över huvudet tex?

    (Vi hade det som tävling på en fest, trä på över huvudet ner till näsan och blås upp just med näsan. Ganska mkt skratt blir det )

    Det är enbart en dålig ursäkt för att inte använda att man skulle vara för stor.
    Jag har inte smitit ifrån att använda kondom innan, men det var bökigt och tog bort lite av nöjet.

    Problemet med en för liten kondom är att den dels klämmer åt lite för mycket, och det är inte skönt. En annan är att det är jäkligt mycket lättare att dom går sönder när man skall kämpa på den på snorren.
    Sen så är kukar oftast inte jämntjocka utan smalnar av ner mot ollonet, det medför att kondomen vill "krypa av" om den är för trång.

    Så därför finns det en praktisk orsak till detta behov och inte bara ett påhitt.

    Lite som att strumpbyxor också finns i olika storlekar trots att dom är väldigt töjbara.  Cool 
    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Anonym (frun)
    Hugge47 skrev 2010-06-11 12:39:56 följande:
    Lite som att strumpbyxor också finns i olika storlekar trots att dom är väldigt töjbara.  Cool 
  • Anonym (Hoppfull)
    Hugge47 skrev 2010-05-25 21:11:00 följande:
    Jag provade mig fram med kondomkungens XL-bundle www.kondomkungen.se/wpt/view/ovrigt/xl-kondom.../
    Lycka till.
    Tack! Min sambo har samma problem. Jag ammar men mådde inte bra på minipillren och jag vill gå tillbaka till min gamla piller när jag slutat amma. Men eftersom att inga kondomer har passat har vi inte kn*llat på evigheter och vi blir snart tokiga båda två. Ska genast beställa och jag hoppas att någon modell ska passa.
  • Hugge47
    Anonym (Hoppfull) skrev 2010-06-14 20:56:26 följande:
    Tack! Min sambo har samma problem. Jag ammar men mådde inte bra på minipillren och jag vill gå tillbaka till min gamla piller när jag slutat amma. Men eftersom att inga kondomer har passat har vi inte kn*llat på evigheter och vi blir snart tokiga båda två. Ska genast beställa och jag hoppas att någon modell ska passa.
    Kul att man kan vara till hjälp. Glad
    När ni har testat får ni gärna tala om hur det gick och vilken modell ni valde!
    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Anonym (Hoppfull)
    Hugge47 skrev 2010-06-15 12:54:58 följande:
    Kul att man kan vara till hjälp. Glad
    När ni har testat får ni gärna tala om hur det gick och vilken modell ni valde!
    Vi beställde Worlds Best King Size XXL och det fungerade perfekt, så vi klarar oss nog från att spärras in på psyket Flört.
  • Hugge47
    Anonym (Hoppfull) skrev 2010-06-17 20:32:34 följande:
    Vi beställde Worlds Best King Size XXL och det fungerade perfekt, så vi klarar oss nog från att spärras in på psyket Flört.
    Kul att ni hittade någon som passade!!

    Den ni valde gillar jag med, den passade mig bäst! 
    Kör så det ryker!! Flört 
    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • woznot

    Hade det problemt också (kondomer som inte passar för dom är för små), visst är kondomer töjjbara men känslan är bättre om man använder rätt kondomer... hittade demhär som fungerade utmärkt: Trojan magnum xl butiken sextas.se hade förövrigt bra priser på glidmedel och sexleksaker också: sexleksaker


    sexleksaker, kondomer
  • Anonym (frun)
    Hugge47 skrev 2010-06-09 14:58:44 följande:
    Jag har ca 16 cm i omkrets. 

    Tycker fortfarande att ni skall testa kondomkungens XL-bundle (se mitt tidigare inlägg #26), då får man ett paket med några stycken av olika märken (alla är för större kukar) så att man kan hitta sin egen favorit.
     

    Lycka till. 
    Nu har vi beställt, ska bli lite spännande att se om det märks någon skillnad Skrattande
  • Hugge47
    Anonym (frun) skrev 2010-06-20 23:05:10 följande:
    Nu har vi beställt, ska bli lite spännande att se om det märks någon skillnad Skrattande
    Hoppas ni skriver hur det går sen. Är lite nyfiken av mig. Cool
    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Hugge47
    Anonym (frun) skrev 2010-06-20 23:05:10 följande:
    Nu har vi beställt, ska bli lite spännande att se om det märks någon skillnad Skrattande
    Hur gick det? Blev det en bra sommar? Cool
    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Anonym (frun)
    Hugge47 skrev 2010-09-06 11:37:34 följande:
    Hur gick det? Blev det en bra sommar? Cool
    Jag måste erkänna att våren var hetare isåfall. Jag skulle tro att värmebölja, semesterångest m.m. slog ut aktiviteten lite...

    Men angående kondomerna så är vår favorit Durex, den dyraste alltså... =S Men Worlds best XXL (var det så den hette?) funkade också bra, likså ONE the Legend. Den sistnämnda ingick inte i XL-bundlen men vi fick specialpris om vi köpte några såna också så då gjorde vi det.
  • Siphra

    PESSAR!!!!!!
    Eller så skippar man kondomer och har ett modernt silikonpessar, FemCap i stället.
    Finns i tre storlekar. Skönare, känns inte. Och billigare på sikt, samt bättre för miljön än kondomer. Beställs via nätet. Man sätter in för två dygn i taget och kan ha spontan sex.
    Enda nackdelen mot kondomer är att man får spermakladdet och ev måste gå upp efteråt för att sanera....  Å andra sidan slipper man blodfläckar vid mens/sex.

  • Anonym (frun)
    Siphra skrev 2010-09-07 11:56:34 följande:
    PESSAR!!!!!!
    Eller så skippar man kondomer och har ett modernt silikonpessar, FemCap i stället.
    Finns i tre storlekar. Skönare, känns inte. Och billigare på sikt, samt bättre för miljön än kondomer. Beställs via nätet. Man sätter in för två dygn i taget och kan ha spontan sex.
    Enda nackdelen mot kondomer är att man får spermakladdet och ev måste gå upp efteråt för att sanera....  Å andra sidan slipper man blodfläckar vid mens/sex.
    Jag tycker det verkar lite besvärligt och det känns lite mindre säkert... Dessutom alldeles för dyrt om man bara vill testa =/
  • Siphra

    Lika säkert, mindre besvärligt. Billigare om det funkar, dyrt om det inte gör det.

    Be att få pröva hos din barnmorska. Har de inte så att man får prova, be att de beställer hem. Fast då vet du bara hur det känns att sätta in, ha den inne, och ta ut. Inte att ha sex.
    Men om man tänker sig att ha mer sex i framtiden oavsett kukstorlekar, så kan det ju ändå vara värt att pröva.
    Ja, man har ju köpt en hel del genom livet, som visat sig vara felköp. Men mitt pessar är det inte!
    Och man är ju två om kostnaden. 

  • Anonym (Kondomkungen)
    Hugge47 skrev 2010-06-09 14:58:44 följande:
    Jag har ca 16 cm i omkrets. 

    Tycker fortfarande att ni skall testa kondomkungens XL-bundle (se mitt tidigare inlägg #26), då får man ett paket med några stycken av olika märken (alla är för större kukar) så att man kan hitta sin egen favorit.
     

    Lycka till. 
    Så gjorde vi,det var kanon med olika sorter att prova till den "store"
Svar på tråden Kondomer för välutrustad kille?!! HJÄLP