• mitten­avapri­l
    Äldre 20 May 20:49
    1571 visningar
    2 svar
    2
    1571

    Operera bort halsmandlar och polyper på en 2 åring. Någon med erfarenhet av detta?

    Måste fatta beslut om jag skall låta dottern operera bort halsmandlar och polyperna i näsan. (går ej in på varför jag "själv får välja", men det bästa är att göra en operation).

    Finns någon här som har efarenhet av det gällande sina egna barn i den åldern? Alltså 2 år?
    Hur ser det ut efter operation, alltså med återhämtning, smärta, problem somkan uppstå?

    Hur gick det för er? Hur länge var barnet dåligt efetr ingreppet?

  • Svar på tråden Operera bort halsmandlar och polyper på en 2 åring. Någon med erfarenhet av detta?
  • Äldre 20 May 21:12
    #1

    jag har ingen liten tjej som har opererat bort polyper och halsmandlar. men våran 15-åring tog bort alltihopa i måndags. fast det är några dagar sedan så har hon väldigt ont. men hon kan förmedla sig, genom att berätta hur hon känner. hennes mandlar var det största personalen på öron-näsa-hals hade sett! ena polypern var som en halv oliv.om inte läkare har rekomenderat att göra det på en sådan liten tjej, så skulle jag vänta. våran blödde väldigt mycket på uppvaket,gav henne blodstillande medel. annars han dom sövt ner henne igen

  • Jesste­r
    Äldre 21 May 11:50
    #2

    Sonen var 2 när han minskade halsmandlarna, tog bort polyper bakom näsan och satte rör i öronen.

    Själva operationen tog ca 1 timme, uppvaket var blodigt och han vaknade för tidigt och var helt galen men jag fick lugnat ner honom och efter han somnat och vaknat igen var han som vanligt. Verkade mest förvånad över var han var

    Egentligen ska barn under 3 år stanna kvar över natten men han var såpass pigg och vi bor i närheten av sjukhuset så vi fick åka hem på eftermiddagen. Han hade ont och gick på full smärtdos med Alvedon/Ipren i... 1 vecka har jag för mig och sedan bara Alvedon i 1 vecka.


    Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Operera bort halsmandlar och polyper på en 2 åring. Någon med erfarenhet av detta?