• CHRIST­INE 01
    Äldre 20 May 22:39
    62761 visningar
    14 svar
    14
    62761

    Fälla upp resesäng

    Hjälp!
    Vi har en Carena Weekender resesäng men jag får inte upp den.
    Kortsidorna har helt magiskt låst sig men långsidorna får jag inte till. Vi har ingen bruksanvisning och jag håller på att bli TOKIG.
    Hjälp hjälp snälla.

  • Svar på tråden Fälla upp resesäng
  • Äldre 20 May 22:45
    #1

    oooh, det KAN vara samma problem som jag slogs med. Är det samma säng, det vet jag inte, men prova att ha bottnen "uppdragen" samtidigt som du fäller upp långsidorna. Fungerar det?

  • Äldre 20 May 22:50
    #2

    Vi har också en Carena. Osäker på modell, köpt på babyproffsen iaf.

    Det gäller att göra allt i rätt ordning, och precis osm Aasa skriver, se till att bottnen är uppfälld ordentligt när du viker ut sidorna. Sen gäller det att börja med rätt sida först, men jag kommer inte ihåg om det ska vara långsidorna eller kortsidorna först.


    Mamma till Anton 080920
  • Äldre 20 May 22:52
    #3

    Vi fick nämligen resesängen av bekanta som använt den lite, men gjort av med beskrivningen. Gissa om man hade huvudbry innan jag fick nedlåta mig till att ringa och fråga om den var trasig. Haha! Det är grejer...

  • CHRIST­INE 01
    Äldre 23 May 14:54
    #4

    TACK! Det är ju faktistkt helt fantastiskt. Tre svar och tio minuter senare stod sängen där uppfälld och klar.
    TACK TACK TACK!

  • Äldre 23 May 15:01
    #5

    Hej. ville bara slänga ut en fråga om det är ok?


    är ni nöjda med den resesängen? Har kollat på en carena på babyproffsen just för att de var lite billigare än alla andra så jag e bara lite nyfiken
  • CHRIST­INE 01
    Äldre 23 May 18:05
    #6

    Jag har ingen aning tyvärr eftersom att jag fortfarande har knodden i magen. Vi kommer att ha den som barnsäng till vi platsbyggt en annan. Däremot så kommer vi att lägga i en ny tjockare madrass så att det blir som en riktig säng.

  • Äldre 23 May 21:46
    #7
    nadi skrev 2010-05-23 15:01:16 följande:
    Hej. ville bara slänga ut en fråga om det är ok? är ni nöjda med den resesängen? Har kollat på en carena på babyproffsen just för att de var lite billigare än alla andra så jag e bara lite nyfiken
    Vi är nöjda. Dock har vi gjort som Christine 01, köpt och lagt i en extra madrass i sängen. Skulle aldrig låta sonen sova utan den extra, då det blir jättehårt annars.
    Sängen fick för övrigt bra i betyg i test (på testfakta.se vill jag minnas).
    Mamma till Anton 080920
  • Äldre 24 May 12:24
    #8

    ok, tack för svar!

  • Nettan­08
    Äldre 18 Feb 19:13
    #9

    Tack för att era svar finns Cool

  • Äldre 1 Aug 21:52
    #10

    Vi har en likadan säng som jag har lyckats få ihop tidigare.
    Nu vill den bara inte vara med. Höll säkert på 20 minuter och klämde handen en gång.
    Efter att ha läst tipset om att botten ska var uppe tog det ca 30 sekunder så var den klar!
    Tack för tipset! Barnbarnet sover bra i den med en extramadrass.

  • Äldre 9 Mar 12:35
    #11
    TheMother skrev 2010-05-20 22:50:24 följande:
    Vi har också en Carena. Osäker på modell, köpt på babyproffsen iaf.

    Det gäller att göra allt i rätt ordning, och precis osm Aasa skriver, se till att bottnen är uppfälld ordentligt när du viker ut sidorna. Sen gäller det att börja med rätt sida först, men jag kommer inte ihåg om det ska vara långsidorna eller kortsidorna först
    Tryck INTE ner bottenkonstruktionen först!  Dra upp bottenkonstruktionen en bit med röda snöret och tryck ihop överkanterna när botten INTE är spänd. Tryck in knappen på varje överkant, haka i ta låsningarna. Tror inte ordningen spelar någon roll på kort och långsidor. AVSLUTA med att trycka ner bottenkonstruktionen. Fäst i dragkedjan till innerbotten. Lägg i spjälorna i innerbotten och lägg sedan i madrassbotten. 
    Ta sen en dusch och lugna ner sig. Lycka till!
  • Äldre 1 Jul 20:49
    #12

    Tack!

    Vi trodde att en kortsida var trasig... men nu kan vi fälla ihop och vika ut den! 

  • Äldre 18 Jan 09:53
    #13

    Tack för denna gamla tråd. Trodde jag köpt en defekt säng på Blocket till mitt barnbarn. Men här fick jag hjälp att lista ut hur det skulle gå till, trots att jag tror att min säng var av ett annat märke.

  • Äldre 20 Mar 12:38
    #14

    Håller med föregående talare att den här tråden gjorde susen! Har stått i en kvart o kliat mig i huvudet, läste tipset här och vips så står den uppe! Tack!

Svar på tråden Fälla upp resesäng