• Slagsm­ålsklu­bben
    Äldre 3 Jun 00:37
    18510 visningar
    54 svar
    54
    18510

    Tror ni att det finns själsfränder?

    Det sägs ju, att det finns själsfränder, och att det finns någon för alla. Vad tror ni om det? Tror ni att, om två personer är menade för varandra, kan gälla både i kärleksavseende och vänskap, att ödet för dessa två samman? Alltså, om det är så att två personer är menade för varandra, så även om de tappar kontakten av någon anledning ett tag, kanske år, så kommer de att mötas igen, någongång. Finna varandra återigen.

    Så, vad tror ni om detta?
    Finns det själsfränder eller inte?


    Linnea, Jonathan & Vincent - Jag älskar er!
  • Svar på tråden Tror ni att det finns själsfränder?
  • Äldre 3 Jun 00:42
    #1

    Absolut! Jag tror att det finns tusentals (på jorden) dock, inte bara en eller ett par som det ofta talas om. Personkemin är det som spelar in, och där har jag en handfull icke släktingar idag. Vi kan ses efter tre år, kramas och nästan läsa varandras tankar för att sedan tysst se på en film. Inga konstigheter liksom!

  • Nattög­at 64
    Äldre 3 Jun 00:45
    #2

    Jag tror bestämt att det finns. I båda fallen.
    I mitt liv tycks det finnas iaf.

  • Äldre 3 Jun 10:59
    #3

    Nicolae Ceaucescu hade en själsfrände som följde honom till döden. Den legendariska hjältinnan Hua Mulan hade också en själsfrände som dock dog innan henne men som hon ändå var trogen till slutet av sitt liv. Otrohet, föräktenskapligt, omgiften o.s.v är alla bevis på en dålig själ. Man ska absolut dela samma livsfilosofi, intressen och smak angående umgänge m.m. Helst ska den andra parten komplettera för bästa resultat. Lika men ej identiska!

  • Nallep­uhmamm­a
    Äldre 3 Jun 11:01
    #4

    Japp det tror jag.
    jag och min man är det för varandra. Vi har hittat tillbaka till varandra (Även av slump)

  • malung­86
    Äldre 3 Jun 11:25
    #5

    Ja!
    Jag och min sambo fick frågan om vi var syskon av en främling.
    Hon kunde se något i våra ögon och när vi sa att vi var ett par, så sa hon att vi är nog själsfränder.

  • idibid­i
    Äldre 5 Jun 19:49
    #6

    Jag avskyr min själsfrände. Han lämnade mig ensam och gravid, för att han är så rädd och omogen, och trots att jag hatar honom så mycket, så älskar jag honom mer.

    Jag känner att vi har ett band mellan oss och hur mycket jag än försöker bortse från det, så går det inte. Har aldrig känt så för någon människa, och jag har umgåtts med många olika typer. Jättekonstig känsla, jag undrar om han känner samma sak...
    Jag vet att jag var speciell för honom, och vi brukade alltid säga att vi var själsfränder. Man kände någonting speciellt helt enkelt.
    Fortfarande stöter vi alltid ihop med varandra på tåget och på stan, fastän vi lika gärna kunnat vara någon annanstans.
    Sen det enkla faktumet att jag vill banka in vett i hans skalle med något hårt föremål är en annan del av historian :)

    Men jag förstår inte hur kärleken för honom kan överleva ett sådant svek. Det är sjukt.

  • Bedan
    Äldre 5 Jun 20:00
    #7

    Jag vet inte riktigt om jag tror på det i den bemärkelsen att "det finns en för alla" och annat romantiskt dravel som folk brukar köra med. Däremot tror jag att det finns själsfränder i den bemärkelsen att det finns människor man direkt får en kontakt med som man inte får med andra. Jag och min sambo har en sådan kontakt, vi är sjukt lika på många sätt och vi kände direkt som att vi känt varandra i en evighet när vi träffades. Det är en själsfrände för mig!

  • Meonly­andyou
    Äldre 1 Jul 19:24
    #8

    Jag tror absolut att det finns själsfränder.. men sedan tror jag att det är mer en människa man passat ihop med i ett tidigare liv. Man lever tillsammans liv efter liv.
    Jag har träffat min själsfrände, vi hade det underbart ihop. Han visste allting om mig och jag behövde aldrig berätta någonting för honom för han visste alltid.. Vi kunde känna hur den andre mådde även om det var flera mil emellan oss..

    Men det fungerade inte emellan oss efter ett tag..  men jag tror att det var meningen, meningen att vi kanske skulle hitta nya erfarenheter i detta livet. Vi har kontakt än idag men dock inte så ofta. Vi har båda två förhållanden och trivs med det.
    Men visst saknar jag honom..
    Jag saknar den tryggheten och känslan han gav mig.. Eller den han gjorde mig.. eller den jag blev när jag var med honom..

    Så absolut tror jag att det finns! sedan kanske det inte alltid fungerar emellan två själsfränder, men vill universum att det ska vara vi två så kommer det hända.. jag tror inte på slumpen.. jag tror att allting har en mening..

  • Lillsn­ufflan
    Äldre 15 Jul 19:46
    #9

    Nej, det tror jag inte. Inte om man menar att man är ödesbestämda att vara tillsammans eller så. Däremot är det ju helt klart så att olika människor passar olika bra ihop och det finns människor som man psykologiskt och känslomässigt passar nästan perfekt ihop med. Jag tror att jag har lyckan och turen att vara gift med en sådan men hade jag inte träffat honom hade jag säkert hittat någon annan jag passat åtminstone nästan lika bra ihop med. Men det är ju inget konstigt eller övernaturligt eller så.

  • wallys
    Äldre 2 Aug 23:17
    #10

    Jag tror att det finns själsfrände.


    jag träffade min för 2 år sedan. Hon bara stog där på ett sånt ställe som man inte trodde att man kan träffa nån.


     Som jag har en väldig fin relation med.


     


    så jag tror att man träffar sin själfrende helt plötsligt (man ska inte jaga) för då finner man inte sin själfrende


     

Svar på tråden Tror ni att det finns själsfränder?