• Slagsm­ålsklu­bben
    Äldre 3 Jun 00:37
    18506 visningar
    54 svar
    54
    18506

    Tror ni att det finns själsfränder?

    Det sägs ju, att det finns själsfränder, och att det finns någon för alla. Vad tror ni om det? Tror ni att, om två personer är menade för varandra, kan gälla både i kärleksavseende och vänskap, att ödet för dessa två samman? Alltså, om det är så att två personer är menade för varandra, så även om de tappar kontakten av någon anledning ett tag, kanske år, så kommer de att mötas igen, någongång. Finna varandra återigen.

    Så, vad tror ni om detta?
    Finns det själsfränder eller inte?


    Linnea, Jonathan & Vincent - Jag älskar er!
  • Svar på tråden Tror ni att det finns själsfränder?
  • Danbal­a
    Äldre 1 Jan 06:06
    #41

    Som det beskrivs i TS, nej.


    [En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Mrs Statha­m
    Äldre 24 Jan 23:09
    #42

    Jag tror inte, jag vet att det finns Cool

  • Äldre 25 Jan 00:14
    #43

    Ja det gör jag.  Jag och min själsfrände var tvugna att lämna varandra och det gör mig ledsen varje gång jag tänker på det.

  • Äldre 29 Jan 16:45
    #44

    Nej, det tror jag inte. Det finns bara människor man passar bra eller mindre bra ihop med. Dom flesta relationer får man jobba på och ja..så i slutändan kan det nog kännas som om man har en själsfrände, fast det egentligen aldrig funnits.


    Jag tror att det är myt, precis som gud, satan och helvetet. Det "uppfann" det bra för att kontrollera oss.


    Som en mamma lögn " Gå inte in i skogen, där finns det spöken"...


    så nej.

  • Esther M
    Äldre 18 Feb 11:25
    #45

    Nej, jag tror inte att det finns några själar alls.

  • Äldre 10 Mar 19:51
    #46

    Eftersom jag tror på reinkaration, så tror jag att det finns betydelsefulla människor från vårat förflutna som vi möter igen, och de mötena blir väldigt speciella. Har haft märkliga upplevelser några gånger, med människor jag stött på, men aldrig pratat med, men det har räckt med ett ögonkast för att hela världen ska börja gunga. Inte på något förälskat sätt, utan på ett djupare plan, att jag känner den där människan, att vi har ett förflutet. Konstig och skum känsla.


    Sen har jag funnit en tvillingsjäl, men hon är en nära vän. Vi är ett och samma, tänker i samma mönster, talar samma språk, förstår varandra även i det tysta o mörka. Men det betyder inte att hon har hängt med mig i tidigare liv, bara att vi på något sätt blivit stöpta i samma form.


    Det romantiska tvillingsjälsnacket, vete tusan. Förälskelser har ju en förmåga att sätta rosa ludd på tillvaron och få oss att tycka att man är likare än likast, tills den dagen man vaknar för olikheterna och börjar undra vad tusan man såg i den människan.

  • Bortta­gen använd­are
    Äldre 27 Sep 19:56
    #47

    jo men det tror jag faktiskt! eller vill tro det..

  • Äldre 4 Oct 14:19
    #48

    Läste en bok om en terapeut som hade låtit sinapatienter gå tillbaka till tidigare liv under hypnos för att få bukt med olika besvär.
    Den som inte tror på sånt  kan ju sluta läsa här så det inte blir en lång debatt om huruvida det är humbug eller inte.

    I allafall, oavsett vad man tror var det en intressant tanke som presenterades där, dvs han upptäckte att hans patienter berättade om liv efter liv där dom många gånger mötte samma själar men i olika konstellationer. I ena livet är man ett par, i nästa mor och dotter, i nästa bästa vänner osv. Ouppklarade känslor kan följa med och ställa till det i nästa liv, eller så får man chansen att rätta till det eller få det bättre och bättre. Och det är när man möter dessa själar man kan uppleva att det är "tvillingsjälar". Man känner nåt bekant och klickar fast man aldrig har setts.

    Som sagt, en intressant och ganska fascinerande tanke. Om inte annat så känns det ju hoppfullt att kunna tänka att man har flera liv på sig, att mankanske inte kan leva med alla själsfränder i varje liv

  • Flerba­rnsmam­ma80
    Äldre 6 Oct 19:37
    #49

    Jag är övertygad om att själsfrender finns. Har efter många krachade förhållanden hittat min. Han känner likadant, vilket leder mig till min övertygelse.

    Vi är lyckliga tillsammans och planerar nu ett pluss tilsammans.

     

  • E466
    Äldre 6 Oct 19:39
    #50

    Nej, tyvärr. Det finns inte.

  • Äldre 10 Oct 08:24
    #51

    Jag tror inte på själar per se men jag tror det finns folk man kan komma särskilt väl överens med. De här personerna kommer inte av försynen drivas in i ditt liv, eller så, dock, utan relationer av alla slag är något man får jobba med, och investera tid och känslor i.

  • Bortta­gen använd­are
    Äldre 10 Oct 14:21
    #52

    Det finns en bok skriven av Rita Rogers som heter "själsfränder", om man tror på självfränder borde man läsa den.

  • Äldre 8 Nov 12:08
    #53

    Nej, men däremot kan man, precis som jag har gjort, hitta någon som passar perfekt, men man insåg det först efter att ha känt varandra som vänner i 20 år

  • HejOch­Schå
    Äldre 17 Jan 15:54
    #54

    Tja, detta har jag övertygat mig själv om att det finns genom att läsa böcker om det. Som någon tidigare nämnde så finns det ju terapier där man i hypnos går tillbaka till tidigare liv man levt. Googlar man på "Past life regression" så får man upp mycket information om detta, folk som utövar det och skrivit böcker om upptäckterna. Det är inte alltför ovanligt att folk berättar samma minnen från tidigare liv, men sett ur en annans persons ögon. Detta kan vara personer som inte känner varandra i detta livet, och inte är medvetna om att den andra personen har samma minnen. Finns en bok skriven om ett sådant fall, där två personer hade många minnen från gemensamma liv, men inte kände varandra i detta livet. Tillslut träffades de efter den sista terapisessionen och klickade direkt. De gifte sig sedan.
    Detta med tidigare liv, reinkarnation, själsfränder m.m är ju ett så brett och djupt område, och det finns så många fantastiska berättelser att läsa om i böcker som skrivits om detta, som i princip undanröjer allt tvivel om att det inte skulle finnas. Jag tror att de som är snabba med att avfärda det i denna tråden helt enkelt inte studerat ämnet närmare och tagit del av den stora mängd information som faktiskt finns angående detta.

Svar på tråden Tror ni att det finns själsfränder?