• Mistys Daisy
    Äldre 3 Jun 07:50
    22035 visningar
    30 svar
    30
    22035

    Någon som köpt tapeter från Rusta?

    Erfarenheter?

  • Svar på tråden Någon som köpt tapeter från Rusta?
  • Anneli­eTyres­ö
    Äldre 3 Jun 08:53
    #11

    Beror lite på vilken takhöjd man har, då de är lite kortare, så för oss skulle de bli väldigt oekonmiska, om man vill ha ut 3 våder per rulle å de är mönsterpassning.

  • gotteg­risen1­978
    Äldre 3 Jun 08:56
    #12

    Vi köpte till barnens rum när vi köpte tapeter. Enfärgade tapeter. Dessvärre tappade de färgen när vi tapetserade (tvättade i skarvarna där tapetklistret hamnat). Min mans syster hade en mörkblå tapet därifrån samt  en mörkrosa till sina barns rum, de blev också randiga :/


    Pga detta köpte vi tapeter (vinyl) på flugger men dessa fanns också på rusta såg vi sen (samma färg & märke), och de har varit kanon. Jag har upplevt att rusta har bättre tapeter nu än när vi köpte och vi har hittat tapeter där som vi gillar och förmodligen kommer att köpa.

  • Mymlan­80
    Äldre 3 Jun 08:57
    #13

    Vi har tapetserat totalt 4 rum de senaste året, 3 av dessa med tapeter från Rusta. Det har inte vart nån skillnad alls jämfört med dyrare tapeter, förutom priset då.


    Välkommen Liten 091203
  • Stårsc­han
    Äldre 3 Jun 08:57
    #14
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-03 08:53:34 följande:
    Beror lite på vilken takhöjd man har, då de är lite kortare, så för oss skulle de bli väldigt oekonmiska, om man vill ha ut 3 våder per rulle å de är mönsterpassning.
    Är inte Rustas tapeter 10 m långa precis som alla andra?
    I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Mistys Daisy
    Äldre 3 Jun 08:58
    #15
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-03 08:53:34 följande:
    Beror lite på vilken takhöjd man har, då de är lite kortare, så för oss skulle de bli väldigt oekonmiska, om man vill ha ut 3 våder per rulle å de är mönsterpassning.

    okej....men vi bor i en hyresrätt, och det borde väl vara en ganska normal takhöjd i hyreshus?


    Får ta fram måttstocken!

  • Äldre 3 Jun 09:01
    #16

    Vi har bara tapeter från RUSTA och det har inte varit några problem alls.
    Tänk bara på att köpa rätt lim/klister.

    Det är väldigt sällan någon klagat på tapeterna (min man är chef på en RUSTA-butik, och jag jobbar där ibland) och dom klagomålen som kommit in så har inte kunden gjort rätt.

    Det låter bra att så många har bra erfarenheter

  • Anneli­eTyres­ö
    Äldre 3 Jun 09:02
    #17

    De vi köpte på en "riktig butik" var 11.20 har jag för mej, å så var de i de flesta böcker vi kollade i, men rustas är då bara 10.00, den där extra metern är viktig när man har 2.70 i takhöjd, i vår hyres :)

  • Äldre 3 Jun 09:07
    #18
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-03 08:53:34 följande:
    Beror lite på vilken takhöjd man har, då de är lite kortare, så för oss skulle de bli väldigt oekonmiska, om man vill ha ut 3 våder per rulle å de är mönsterpassning.
    Det står : Antal våder om man har en takhöjd på 2,5 meter : 4 st

    och det är på en tapet med mönsterpassning
  • Mistys Daisy
    Äldre 3 Jun 09:08
    #19

    2.42 mäter det i höjd, om jag inte mäter helt galet.

    Sofiapers: lim/klister....är det ett speciellt man köper på rusta då?

  • Git
    Äldre 3 Jun 09:21
    #20

    Vi har köpt från Rusta och det jag kan säga är att de vanliga rumstapeterna är helt ok, om man tänker på vad de kostar, Kanon!!! Däremot de som heter "non woven" eller nåt sånt, de är lite "ludna", de är väldigt känsliga och det blir lätt märken. Så har du barn så är det inte nåt att satsa på.
    Men, som sagt, de vanliga är vi väldigt nöjda med!!

  • Äldre 3 Jun 09:22
    #21
    Mistys Daisy skrev 2010-06-03 09:08:08 följande:
    2.42 mäter det i höjd, om jag inte mäter helt galet.

    Sofiapers: lim/klister....är det ett speciellt man köper på rusta då?
    Mm det finns allt där. vissa tapeter ska ha det ena och vissa ska ha det andra. Om du är osäker så fråga.
  • Äldre 3 Jun 09:34
    #22

    Ja vi har köpt därifrån och vi är jättenöjda! Inte sämre än ngn annan tapet. Min man känner en som är inköpare på rusta och hon sa att deras tapeter tillverkas i Italien och anledningen varför dom är billigare är för att dom massproduceras och då kan man hålla lägre priser. men att dom är exakt lika danna.

  • idiblo­n yes
    Äldre 3 Jun 09:34
    #23

    Ja, vi köpte häromdagen men har dock inte satt upp dem ännu! Glädjande att läsa alla svar i denna tråd!


    Vilar vid denna källa...
  • Hyppol­ite
    Äldre 3 Jun 09:44
    #24

    Helt klart prisvärda.

  • Äldre 3 Jun 09:47
    #25

    Vi övervägde att köpa tapeter från Rusta för att göra en fondvägg i hallen. Eftersom vi hyr vår lgh så vill vi inte lägga ut för mycket pengar och fann en tapet vi gillade för en bra peng. Men när vi väl åkte till Rusta för att kolla på tapeten live så ångrade vi oss ganska snart, då vi uppfattade kvalitén vara i klass med priset.. Nu är ju varken jag eller sambon några experter på tapeter, men det som störde os var att tapetern var väldigt "pappriga" och det behövdes inte mycket för att det skulle bli fula märken i tapeterna. Så, nu blir det helmåla istället för våran del.

  • Äldre 3 Jun 09:52
    #26

    Vi har totalrenoverat 3 hus och flera rum med lågpristapeter från Rusta, något rum med svindyra tapeter och några rum med normalpristapeter från K-rauta och jag kan säga att det inte varit någon skillnad alls i kvalitet....de är smidiga, snygga och lätta att sätta upp...misslyckas man med Rustas tapeter är man nog bara dåölig på att tapetsera :)

     /nästan tapetproffs vid det här laget :)

  • Anneli­eTyres­ö
    Äldre 14 Jun 23:45
    #27

    Blev det lyckat ts?

  • Mistys Daisy
    Äldre 15 Jun 08:16
    #28
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-14 23:45:16 följande:
    Blev det lyckat ts?
    hej hej!

    vi har kollat på dom och det fanns ju jättefina. Vi får lägenheten 1 juli, och när vi bara kollat en gång till hur vi vill ha det så slår vi till och åker och köper!!
  • Äldre 15 Jun 21:38
    #29

    Vi har en fondvägg i hallen som är tapetserad med Rusta-tapet. Varken jag eller sambon hade tapetserat innan, men vi hade inga problem alls. Vi har ju iofs inget att jämföra med heller, men...

  • Äldre 15 Jun 23:58
    #30

    Jag och sambon har testat många olika tapeter från Rusta med VÄLDIGT varierande resultat. En del har blivit kanonbra och andra gånger har de blivit så illa att vi fått riva ner allt igen. De gånger det blivit så illa så har det varit stor färgskillnad på tapeterna(ena våden ljusare,andra mycket mörkare) alt. att mönsteranpassningen inte passat alls...

Svar på tråden Någon som köpt tapeter från Rusta?