• Arento­rpbebi­s
    Äldre 3 Jun 14:58
    147552 visningar
    35 svar
    35
    147552

    Vad kostar det att bärga en bil?

    Kommer att behöva bärga min saab till verkstaden, Då jag inte kan vri om nyckeln pga att startlåset är utslitet.
    Nån som bärgat sin bil å vet vad de kan ligga på? har ingen försäkring för sådant och jag kommer att behöva bärga bilen ca 7km

  • Svar på tråden Vad kostar det att bärga en bil?
  • Stealt­h
    Äldre 4 Jun 10:16
    #21
    Fikabröds Kungen skrev 2010-06-04 00:21:15 följande:
    Får man fråga hur gammal din saab är ?
    För det är bara nyare saabar som har rattlås nämligen.
    Sitter nyckeln mellan stolarna och det inte är en 9-5:a så finns det inget ratt lås i den,då är det bara att köra ändå eller bogsera den.
    Ca pris på ensådan fytt är 2000:- om du väljer något större bolag.
    Beronde på vilken stad du bor i så finns det ju ett antal verkstäder som även hämtar upp bilarna själv för ca 500:-
    Beronde på ort så kanske jag kan hjälpa till om det inte löser sig.
    va min SAAB 9000 från 1990 hade rattlås jue. SAAB 9000 kom 1984(?) och har haft rattlås sen dess, 900 hade växelspakslås har jag för mig.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Äldre 4 Jun 10:18
    #22

    700 spänn skulle den lokala bärgaren ha för att bärga vår bil till verkstaden, typ 1,5 mil bort. Men nu gick det på seats servicegarantigrejs istället, eftersom vi hade servat bilen på seatverkstad förut så betalade seat bärgningen till närmaste seatverkstad :)

  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 4 Jun 10:19
    #23
    Fikabröds Kungen skrev 2010-06-04 00:21:15 följande:
    Får man fråga hur gammal din saab är ?
    För det är bara nyare saabar som har rattlås nämligen.
    Sitter nyckeln mellan stolarna och det inte är en 9-5:a så finns det inget ratt lås i den,då är det bara att köra ändå eller bogsera den.
    Ca pris på ensådan fytt är 2000:- om du väljer något större bolag.
    Beronde på vilken stad du bor i så finns det ju ett antal verkstäder som även hämtar upp bilarna själv för ca 500:-
    Beronde på ort så kanske jag kan hjälpa till om det inte löser sig.
    En saab 9000 årsm-94 .å de e defenitivt rattlås på den..tyvärr
    Men har nu fått veta att min svärfar nog har en arbetskamrat som Hade en kärra vi kanske kan låna! halleluja isåfallSkrattande
  • Äldre 4 Jun 10:22
    #24

    Jag hade en gammal volvo ett tag som fick för sig att balla ur två gånger så bärgare var tvungen att tillkallas. Kostade ca 2000kr/gång och efter det valde jag att teckan assistansförsäkring som jag nyttjade två gånger innan jag skrotade bilen och köpte en fabriksny bil
    Hoppas det löser sig för dig på ett billigare sätt!


    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 4 Jun 10:23
    #25
    Linastrumpan skrev 2010-06-04 10:22:17 följande:
    Jag hade en gammal volvo ett tag som fick för sig att balla ur två gånger så bärgare var tvungen att tillkallas. Kostade ca 2000kr/gång och efter det valde jag att teckan assistansförsäkring som jag nyttjade två gånger innan jag skrotade bilen och köpte en fabriksny bil
    Hoppas det löser sig för dig på ett billigare sätt!
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
    ja fy satan de tänker jag aldrig betala om jag så ska bära bilen själv!
  • Äldre 4 Jun 10:32
    #26

    Nä det är sura pengar! Du får träna ordentligt om du ska orka


    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 4 Jun 10:48
    #27

    har nu ringt den bärgningsfirma som alla säger ska vara den billigaste i våran trakt å 7km skulle kosta ca: 900kr......
    Tror jag ska börja jobba med detta! har ju lastbilskörkort så ska bara skaffa mig en bärgningsbil de borde ju tjäna ganska goa pengar tycker man.Skrattande

  • Stealt­h
    Äldre 4 Jun 11:02
    #28
    Arentorpbebis skrev 2010-06-04 10:48:17 följande:
    har nu ringt den bärgningsfirma som alla säger ska vara den billigaste i våran trakt å 7km skulle kosta ca: 900kr......
    Tror jag ska börja jobba med detta! har ju lastbilskörkort så ska bara skaffa mig en bärgningsbil de borde ju tjäna ganska goa pengar tycker man.Skrattande
    Kan du inte ringa en såndär firma "vi köper alla bilar även defekta och hämtar dom!"
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Äldre 5 Jun 05:08
    #29
    Stealth skrev 2010-06-04 11:02:18 följande:
    Kan du inte ringa en såndär firma "vi köper alla bilar även defekta och hämtar dom!"
    Skaffa EGEN gillaknapp!
    Personerna baom dessa annonser är kanske inte alltid så roliga,oftast så figurerar det aaldrig några företag heller.
    Precis Saab 9000 har ratt lås inte Saab 900 om du läste mitt tidigare inlägg så kunde du läsa att jag efter fråga vart nyckeln satt,för att kunna svara på det snabbt å enkelt
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 5 Jun 11:10
    #30

    Fikabrödskungen! va tusan gör man uppe klockan 05 på lördag morran?

  • Äldre 5 Jun 11:43
    #31
    Arentorpbebis skrev 2010-06-05 11:10:01 följande:
    Fikabrödskungen! va tusan gör man uppe klockan 05 på lördag morran?
    Man har inte så mycke att välja på när ena sonen bestämt sig för att gå upp.
    Denna vecka var det mammas tur att få "sovmorgon"
  • Stealt­h
    Äldre 5 Jun 13:06
    #32
    Fikabröds Kungen skrev 2010-06-05 05:08:44 följande:
    Personerna baom dessa annonser är kanske inte alltid så roliga,oftast så figurerar det aaldrig några företag heller.
    Precis Saab 9000 har ratt lås inte Saab 900 om du läste mitt tidigare inlägg så kunde du läsa att jag efter fråga vart nyckeln satt,för att kunna svara på det snabbt å enkelt
    Fastd u skrev att det bara var nyare saab som hade rattlås, nyare räknas kanske som 1984, isåfall gör du mig glad
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 5 Jun 18:30
    #33
    Fikabröds Kungen skrev 2010-06-05 11:43:32 följande:
    Man har inte så mycke att välja på när ena sonen bestämt sig för att gå upp.
    Denna vecka var det mammas tur att få "sovmorgon"
    aha otur då?!
  • Äldre 9 Jan 17:00
    #34

    Har problemet med bilen löst sig TS?? HAR EXAKT SAMMA PROBLEM. Hur mycket kostade det i så fall osv?

  • Äldre 11 Jan 09:59
    #35
    EmanuelOlsson skrev 2014-01-09 17:00:06 följande:
    Har problemet med bilen löst sig TS?? HAR EXAKT SAMMA PROBLEM. Hur mycket kostade det i så fall osv?
    nästan en 4 år gammal tråd....., det kostar typ 1500:- att bärga en bil till närmaste verkstad (beroende på hur långt det är) ring Assistancekåren och fråga (rikstäckande)
    020-912912
Svar på tråden Vad kostar det att bärga en bil?