• Liiii

    Unga mammor, vad vet dom egentligen?!

    För att väcka intresse inleder jag med en stark rubrik!
    Jag vet att det är många unga föräldrar träffas här och skapar nya kontakter. Jag har länge funderat på om det finns unga föräldrar där ute som skulle kunna vara intresserade av att väcka lite diskussion!?
    Jag vill inte linda in min tillvaro i vit bomull för den är vad den är och jag försöker stå för det i den mån det går!

    Så min fråga är till er bloggande unga mammor och pappor vill ni börja prata med varandra?

    Mitt förslag är att tex jag (ts) varje dag i det här forumet lägger in en fråga som ni unga föräldrar (även jag) diskuterar in och ut på era bloggar. Låt oss kalla den "Dagens unga fråga".
    Sedan länkar ni er blogg i tråden och vi kan gå in och läsa om varandras vardagar, vita som svarta! Det handlar inte om att dömma utan det handlar om att vara ärliga mot varandra och att vi ska få upp ögonen för hur lika vi kanske egentligen är... eller olika!?

    Jag är trött på att få "samvetesblickar" av gamla tanter på bussen. Jag är trött på att höra att vi förkastar våra liv för att vi skaffar barn som unga. Jag är trött på att världen är så jävla snabb med att dömma utan någon som helst vetskap om hur våra liv egentligen ser ut!

    Så jag frågar igen, är ni med mig?

    www.milf.blogg.se

    Med start imorgon den 10/6-10.
    Jag hoppas ni vågar vara ärliga... om inte mot varandra så mot er själva!

    / Li

  • Svar på tråden Unga mammor, vad vet dom egentligen?!
  • Liiii
    thomasmamma skrev 2010-06-10 09:24:55 följande:
    det låter som en bra ide tycker jag ;)
    Kul att höra :) jag hoppas folk kan hänga på. Det är definitivt värt ett försök!
    Länka gärna till "dagens fråga" till dom ni känner. Kul läsning för andra och så sprids det vidare till alla pratsugna föräldrar :) Kramar
  • BlommyNess12

    Aldrig i livet.Fan vad pinsamt. Precis sånt som övermogna tonåringar skulle hålla på med.
    Jag fick barn när jag var 17 år och har då fan aldrig blivit utstirrad, ifrågasatt eller nåt annat.
    Det beror på hur ni beter er, förstår ni inte det?
    Folk har aldrig ens fattat hur ung jag är, så de har inte kunnat haft några fördomar p.g.a min ålder, vad sjutton gör ni då, går ni runt med en skylt i pannan där det står "16 år gammal" eller "ung förälder"?

  • Storslagen

    Javisst jag är med ! :) Låter som en bra idé ..
    Härligt att du skapar en sånhär tråd och så kommer det illa kvickt en människa med taskig attityd , alltid likadant .. Men henne skiter vi i , och kör på iaf ..

  • Liiii
    Storslagen skrev 2010-06-10 09:54:33 följande:
    Javisst jag är med ! :) Låter som en bra idé ..
    Härligt att du skapar en sånhär tråd och så kommer det illa kvickt en människa med taskig attityd , alltid likadant .. Men henne skiter vi i , och kör på iaf ..
    Haha ja men jag är helt beredd på det och dom kan kyssa mig i röven när dom ändå är där. Jag är så trött på att se blogg efter blogg avslutas bara för att vissa personer måste uttrycka sig olämpligt. Visst det är väll tur att vi är olika allihopa, världen skulle bli bra tråkig annars! Kram gumman
  • Ts Mamma
    Storslagen skrev 2010-06-10 09:54:33 följande:
    Javisst jag är med ! :) Låter som en bra idé ..
    Härligt att du skapar en sånhär tråd och så kommer det illa kvickt en människa med taskig attityd , alltid likadant .. Men henne skiter vi i , och kör på iaf ..
    Liiii skrev 2010-06-10 09:56:24 följande:
    Haha ja men jag är helt beredd på det och dom kan kyssa mig i röven när dom ändå är där. Jag är så trött på att se blogg efter blogg avslutas bara för att vissa personer måste uttrycka sig olämpligt. Visst det är väll tur att vi är olika allihopa, världen skulle bli bra tråkig annars! Kram gumman
    Fast alla har väl rätt att tycka och tänka som de vill??

    Det är ju inte bara de som är unga föräldrar idag som har varit det, många som har äldre barn idag fick oxå bar tidigt och de kan ju se på saken med andra ögon och lite mer distans, sen är allt inte svart eller vitt och jag håller med HelloKillerN att det är inte åldern som gör det utan attityden, eller sättet att vara. Inte alla, men med den attityden man ser redan här efter 6 inlägg så är det kanske inte så konstigt att det bildas fördommar gentemot yngre mammor, precis som det på andra ställen eller i andra trådar gör det mot äldre Mammor eller vad det nu kan vara...

    ..en liten tanke bara...
  • BlommyNess12
    Ts Mamma skrev 2010-06-10 10:02:34 följande:
    Liiii skrev 2010-06-10 09:56:24 följande:
    Haha ja men jag är helt beredd på det och dom kan kyssa mig i röven när dom ändå är där. Jag är så trött på att se blogg efter blogg avslutas bara för att vissa personer måste uttrycka sig olämpligt. Visst det är väll tur att vi är olika allihopa, världen skulle bli bra tråkig annars! Kram gumman
    Fast alla har väl rätt att tycka och tänka som de vill??

    Det är ju inte bara de som är unga föräldrar idag som har varit det, många som har äldre barn idag fick oxå bar tidigt och de kan ju se på saken med andra ögon och lite mer distans, sen är allt inte svart eller vitt och jag håller med HelloKillerN att det är inte åldern som gör det utan attityden, eller sättet att vara. Inte alla, men med den attityden man ser redan här efter 6 inlägg så är det kanske inte så konstigt att det bildas fördommar gentemot yngre mammor, precis som det på andra ställen eller i andra trådar gör det mot äldre Mammor eller vad det nu kan vara...

    ..en liten tanke bara...
    Kan tillägga att jag inte fick barn för så länge sedan heller, för min söta lilla unge är två år gammal.
Svar på tråden Unga mammor, vad vet dom egentligen?!