• Äldre 10 Jun 15:50
    6515 visningar
    21 svar
    21
    6515

    Iskuber

    Hejsan!
    Funderar på att köpa iskuber, vilka rekommenderar ni och vad är priserna?  Har märkt att det är så olika priser på samma vara i olika affärer och spara pengar är ju aldrig fel Glad

    Tacksam för svar!

    Kram på er

  • Svar på tråden Iskuber
  • Äldre 10 Jun 17:09
    #11

    Iskubsformar går väl att hitta i en vanlig mataffär? Eller typ Clas Ohlsson eller nåt? Eller är det speciella du är ute efter?

  • Äldre 10 Jun 17:10
    #12
    allakantralla skrev 2010-06-10 17:09:59 följande:
    Iskubsformar går väl att hitta i en vanlig mataffär? Eller typ Clas Ohlsson eller nåt? Eller är det speciella du är ute efter?
    ja med lock på
  • Äldre 10 Jun 17:15
    #13
    susannanilsson86 skrev 2010-06-10 17:10:42 följande:
    ja med lock på
    Aha, det har jag aldrig sett. Visste inte ens att det fanns. Vart har du sett sådana nånstans?
  • Äldre 10 Jun 17:39
    #14
    allakantralla skrev 2010-06-10 17:15:16 följande:
    Aha, det har jag aldrig sett. Visste inte ens att det fanns. Vart har du sett sådana nånstans?
    Ja på dom flesta barnaffärer (babyproffsen osv)

    Finns ju trådar om att folk fryser in i dessa kuber men inga pris uppgifter, dessa personer efterlyses :)
  • M2003
    Äldre 10 Jun 19:57
    #15

    Aha, då förstår jag vad du menar! Såg att det finns livsmedelsbutiker som säljer iskuber nu, alltså isbitar och trodde att det var det du menade.
    Det var inte helt tydligtGlad. Till barnmat har jag alltid använt fryspåsar.

  • Äldre 10 Jun 21:04
    #16
    M2003 skrev 2010-06-10 19:57:38 följande:
    Aha, då förstår jag vad du menar! Såg att det finns livsmedelsbutiker som säljer iskuber nu, alltså isbitar och trodde att det var det du menade.
    Det var inte helt tydligtGlad. Till barnmat har jag alltid använt fryspåsar.
    nej jag märkte det haha men det var iskuber till barnmat jag menade :)
  • La Lola
    Äldre 10 Jun 21:29
    #17
    Annaïck skrev 2010-06-10 17:00:14 följande:
    Aluminiumformar ska man nog undvika, det kan ge alzheimers tydligen när man blir äldre
    O källan till det finns....?.....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Äldre 10 Jun 22:19
    #18

    hittade också det när jag googlade

  • Äldre 13 Jun 22:54
    #19

    Jag använder iskuber, i ganska kraftig vit hårdplast. Sen får man mecka ut innehållet med en vanlig kniv och en smula våld när de fryst, och lägga ner tärningarna i en fryspåse. Låter man dem bara ligga kort tid i islådan så lär inget lock behövas. Kostar säkert bara en tia.. 

    Har hört talas om att använda muffinsformar, låter smart (av papper kanske??), men det blir ju lite mer skrymmande och svårplacerat i frysen beroende på hur stor sådan man har.  

  • Äldre 13 Jun 23:47
    #20
    Plockepinn skrev 2010-06-13 22:54:13 följande:
    Jag använder iskuber, i ganska kraftig vit hårdplast. Sen får man mecka ut innehållet med en vanlig kniv och en smula våld när de fryst, och lägga ner tärningarna i en fryspåse. Låter man dem bara ligga kort tid i islådan så lär inget lock behövas. Kostar säkert bara en tia.. 

    Har hört talas om att använda muffinsformar, låter smart (av papper kanske??), men det blir ju lite mer skrymmande och svårplacerat i frysen beroende på hur stor sådan man har.  
    Olja iskuberna innan du lägger i maten så går det lättare att få ut.
  • Äldre 14 Jun 13:09
    #21

    Tack för era tips! Har nu kört vanliga iskuber!
    Funkade bra förutom att jag missade det där med att olja in, detta resulterade i att islådorna gick i sönder, suck!
    Jaja på det igen Skrattande

Svar på tråden Iskuber