• limhamnstjej

    Bf i jan/feb 2011 från Malmö

    Tänkte se om det finns fler i närområdet som vill följas åt under resans gång medans fröna växer till små liv!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-16 21:10
    Rontgensyrran, BF 7 januari, första barnet, 1 MA, Kulladal (Malmö)
    Soffeloffe: BF 12 jan, första barnet, Malmö
    Qaroliine: BF 14 januari, första barnet, Genarp
    jagofisen: BF 24 januari, första barnet, Kulladal (Malmö)
    MrsGlad: BF 2 feb, pojke -08, Husie (Malmö)
    Carrobarro84: BF 3 feb, första barnet, Oxie, Malmö
    Rosbruden, BF 6 Feb, första barnet, Malmö
    Limhamnstjej: BF 8 feb, pojke -08, Limhamn (Malmö)
    Nanna08: BF 8 feb, första barnet, Limhamn (Malmö)
    Jessica1: Enäggstvillingar, BF 8 feb, pojke -08, 4 missfall, efter 8 försök på konstgjord väg, Staffanstorp
    SBM: BF 11 feb, flicka -08, Hindby (Malmö)
    Jane80: BF 26 feb, första barnet, Sorgenfri (Malmö)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-07 18:40
    Rontgensyrran: BF 7 januari, första barnet (flicka), 1 MA, Kulladal (Malmö)
    Soffeloffe: BF 12 jan, första barnet(pojke), Malmö
    Sigge11: BF 12 jan, första barnet (flicka), Rörsjöstaden (Malmö)
    Qaroliine: BF 17 januari, första barnet (flicka), Genarp
    jagofisen: BF 24 januari, första barnet (pojke), Kulladal (Malmö)
    MrsGlad: BF 31 januari, pojke -08, (pojke), Husie (Malmö)
    Carrobarro84: BF 6 feb, första barnet (pojke), Oxie (Malmö)
    Rosbruden: BF 6 feb, första barnet (flicka), Malmö
    Limhamnstjej: BF 6 feb, pojke -08, (flicka), Limhamn (Malmö)
    Jessica1: BF 8 (el. 12) feb, pojke -08, enäggstvillingar (pojkar), Staffanstorp
    Annajv: Bf 9 feb, 3:e barnet. Pojke -06, flicka -08, (pojke), Kulladal (Malmö)
    Nanna08: BF 11 feb, första barnet, (pojke), Limhamn (Malmö)
    SBM: BF 11 feb, flicka -08, (flicka), Hindby (Malmö)
    Loppan80: BF 20 feb, flicka -08, (flicka), Dammfri (Malmö)
    Pepisson: BF 26 feb, Malmö
    CindyL: BF 27 feb, andra barnet, Sege (Malmö)
    Jane80: BF 2 mars, första barnet, (pojke), Sorgenfri (Malmö)

  • Svar på tråden Bf i jan/feb 2011 från Malmö
  • Qaroliine

    Jag bor utanför malmö och har bf 14 jan! Första barnet.

    Ang vul så finns det ju alltid Emmaultraljudsklinik!
    Jag har bokat UL den 24/6 och det kostar 1000 kr, men det känns det värt.
    Då är jag i v 10+5 och ska även berätta på jobb efteråt om allt är okej.


    ~*~Myran bf 110114~*~
  • carrobarro84
    Nanna08 skrev 2010-06-18 10:25:48 följande:
    Ingen i Malmö vill ta emot och göra vul om man inte har blödningar, smärta osv... och resten har fullt. Så jag rekommenderar istället att ringa till Capio Citykliniken i Lund och boka en tid hos Peter Ottenståhl. Jättetrevlig och snäll gynekolog :) kostar 300:- om du inte har högkostnadskort förstås då blir det gratis
    Bra tips. Nä högkostnadsskydd har jag inte. Får prova att ringa dit. Bara lite svårt att veta när jag ska kunna passa in det. Jobbigt att arbeta på annan ort.
  • carrobarro84
    Qaroliine skrev 2010-06-18 11:02:42 följande:

    Jag bor utanför malmö och har bf 14 jan! Första barnet.

    Ang vul så finns det ju alltid Emmaultraljudsklinik!
    Jag har bokat UL den 24/6 och det kostar 1000 kr, men det känns det värt.
    Då är jag i v 10+5 och ska även berätta på jobb efteråt om allt är okej.


    ~*~Myran bf 110114~*~
    1000 kr tycker jag är alldeles för mycket. då åker jag hellre till akuten och ojar mig. Men jag är så dfålig på att ljuga så det skulle vara svårt. Men jag vill spara tusenlapparna så jag kan göra ett kubtest om jag inte får gratis.
  • Nanna08
    carrobarro84 skrev 2010-06-18 13:09:47 följande:
    Bra tips. Nä högkostnadsskydd har jag inte. Får prova att ringa dit. Bara lite svårt att veta när jag ska kunna passa in det. Jobbigt att arbeta på annan ort.
    Jag förstår det, hoppas du hittar en tid som passar dig!

    1000 kr är alldeles för dyrt :O
  • carrobarro84
    Nanna08 skrev 2010-06-18 23:12:04 följande:
    Jag förstår det, hoppas du hittar en tid som passar dig!

    1000 kr är alldeles för dyrt :O
    ja jag ska försöka ringa i veckan eller nästa. tänkte försöka passa in en tid i vecka 28 då jag är i malmö å har semester. passar ju perfekt då eftersom jag annars kommer ner på fredgaseftermiddagen och åker upp igen tidigt på måndags morgonen.
  • carrobarro84

    har ni börjat handla något än? Det kliar i fingrarna på mig här. Jag vill köpa en massa, sy en massa och bara börja planera.

  • Nanna08
    carrobarro84 skrev 2010-06-21 08:32:28 följande:
    har ni börjat handla något än? Det kliar i fingrarna på mig här. Jag vill köpa en massa, sy en massa och bara börja planera.
    Yes jag har redan börjat handla lite smått, men har tagit det lugnt nu då jag fick mf förra gången och då blev man ju besviken. Men vi har en del små kläder

    Ska på mitt andra vul idag kl 13, längtar så... hoppas allt är bra med den lilla där inne.
  • fröken lyckligtlottad

    Hej tjejer!
    Tittar in här jag med o hälsar på... Har bf 23 januari enligt barnmorskan - 20-21 enligt mig själv, men det kan väl kvitta iofs med två tre dagar hit eller dit.
    Va på Vul nu i torsdags, sen idag va vi på inskrivningssamtal.. underbart att se det lilla hjärtat slå. Har någon av er varit på vul ännu?? (Jag går iofs privat, genom där jag jag fick mina p-piller innan). Ska på ett nytt den 19 juli (é då i v 13) för att göra ett kubb test. Någon annan som ska göra det? Hur mår ni annars?

  • carrobarro84
    fröken lyckligtlottad skrev 2010-06-21 17:35:46 följande:
    Hej tjejer!
    Tittar in här jag med o hälsar på... Har bf 23 januari enligt barnmorskan - 20-21 enligt mig själv, men det kan väl kvitta iofs med två tre dagar hit eller dit.
    Va på Vul nu i torsdags, sen idag va vi på inskrivningssamtal.. underbart att se det lilla hjärtat slå. Har någon av er varit på vul ännu?? (Jag går iofs privat, genom där jag jag fick mina p-piller innan). Ska på ett nytt den 19 juli (é då i v 13) för att göra ett kubb test. Någon annan som ska göra det? Hur mår ni annars?
    har inte gjort nåt VUL än men vill gärna göra. ska försöka få en tid. KUB teste vill jag gärna göra. Får hoppas att man kan få ett gratis. Känns så dumt att behöva betala så mycket annars.
  • Nanna08
    fröken lyckligtlottad skrev 2010-06-21 17:35:46 följande:
    Hej tjejer!
    Tittar in här jag med o hälsar på... Har bf 23 januari enligt barnmorskan - 20-21 enligt mig själv, men det kan väl kvitta iofs med två tre dagar hit eller dit.
    Va på Vul nu i torsdags, sen idag va vi på inskrivningssamtal.. underbart att se det lilla hjärtat slå. Har någon av er varit på vul ännu?? (Jag går iofs privat, genom där jag jag fick mina p-piller innan). Ska på ett nytt den 19 juli (é då i v 13) för att göra ett kubb test. Någon annan som ska göra det? Hur mår ni annars?
    Jag gjorde vul idag är i v. 7 (6+6). En dag minus än vad jag räknat ut så det stämde ju ganska bra!
    Bild finns i mitt galleri för den som vill kolla :)
Svar på tråden Bf i jan/feb 2011 från Malmö