• limhamnstjej

    Bf i jan/feb 2011 från Malmö

    Tänkte se om det finns fler i närområdet som vill följas åt under resans gång medans fröna växer till små liv!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-16 21:10
    Rontgensyrran, BF 7 januari, första barnet, 1 MA, Kulladal (Malmö)
    Soffeloffe: BF 12 jan, första barnet, Malmö
    Qaroliine: BF 14 januari, första barnet, Genarp
    jagofisen: BF 24 januari, första barnet, Kulladal (Malmö)
    MrsGlad: BF 2 feb, pojke -08, Husie (Malmö)
    Carrobarro84: BF 3 feb, första barnet, Oxie, Malmö
    Rosbruden, BF 6 Feb, första barnet, Malmö
    Limhamnstjej: BF 8 feb, pojke -08, Limhamn (Malmö)
    Nanna08: BF 8 feb, första barnet, Limhamn (Malmö)
    Jessica1: Enäggstvillingar, BF 8 feb, pojke -08, 4 missfall, efter 8 försök på konstgjord väg, Staffanstorp
    SBM: BF 11 feb, flicka -08, Hindby (Malmö)
    Jane80: BF 26 feb, första barnet, Sorgenfri (Malmö)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-07 18:40
    Rontgensyrran: BF 7 januari, första barnet (flicka), 1 MA, Kulladal (Malmö)
    Soffeloffe: BF 12 jan, första barnet(pojke), Malmö
    Sigge11: BF 12 jan, första barnet (flicka), Rörsjöstaden (Malmö)
    Qaroliine: BF 17 januari, första barnet (flicka), Genarp
    jagofisen: BF 24 januari, första barnet (pojke), Kulladal (Malmö)
    MrsGlad: BF 31 januari, pojke -08, (pojke), Husie (Malmö)
    Carrobarro84: BF 6 feb, första barnet (pojke), Oxie (Malmö)
    Rosbruden: BF 6 feb, första barnet (flicka), Malmö
    Limhamnstjej: BF 6 feb, pojke -08, (flicka), Limhamn (Malmö)
    Jessica1: BF 8 (el. 12) feb, pojke -08, enäggstvillingar (pojkar), Staffanstorp
    Annajv: Bf 9 feb, 3:e barnet. Pojke -06, flicka -08, (pojke), Kulladal (Malmö)
    Nanna08: BF 11 feb, första barnet, (pojke), Limhamn (Malmö)
    SBM: BF 11 feb, flicka -08, (flicka), Hindby (Malmö)
    Loppan80: BF 20 feb, flicka -08, (flicka), Dammfri (Malmö)
    Pepisson: BF 26 feb, Malmö
    CindyL: BF 27 feb, andra barnet, Sege (Malmö)
    Jane80: BF 2 mars, första barnet, (pojke), Sorgenfri (Malmö)

  • Svar på tråden Bf i jan/feb 2011 från Malmö
  • fröken lyckligtlottad
    carrobarro84 skrev 2010-06-21 18:52:31 följande:
    har inte gjort nåt VUL än men vill gärna göra. ska försöka få en tid. KUB teste vill jag gärna göra. Får hoppas att man kan få ett gratis. Känns så dumt att behöva betala så mycket annars.
    Fick en remiss av min barnmorska till Kub på Cura... Nu när jag läser era inlägg börjar jag misstänka att jag haft tur. Själva kub testet (ultraljudet) är gratis. Men jag ska ta bloprov en vecka innan o det kostar 150:-... men det är det ju värt! Skriver ni in er på MAS eller? Jag går på Slottstaden, har funkat bra hittills iaf...
  • carrobarro84
    fröken lyckligtlottad skrev 2010-06-21 20:51:59 följande:
    Fick en remiss av min barnmorska till Kub på Cura... Nu när jag läser era inlägg börjar jag misstänka att jag haft tur. Själva kub testet (ultraljudet) är gratis. Men jag ska ta bloprov en vecka innan o det kostar 150:-... men det är det ju värt! Skriver ni in er på MAS eller? Jag går på Slottstaden, har funkat bra hittills iaf...
    Nä jag kommer gå hos MVC i sthlm eftersom jag jobbar här uppe i veckorna. var helt kört att få nån tid i malmö som passade.
  • carrobarro84
    Nanna08 skrev 2010-06-21 20:31:17 följande:
    Jag gjorde vul idag är i v. 7 (6+6). En dag minus än vad jag räknat ut så det stämde ju ganska bra!
    Bild finns i mitt galleri för den som vill kolla :)
    Vad mysigt! Hoppas jag kan boka in mig på ett VUL om två tre veckor.
  • limhamnstjej

    Helgen har försvunnit iväg i ett nafs och idag ska man ju inte klaga, har suttit på altanen med kompisar hela kvällen och fikat, helt gudomligt. Hoppas nu detta vädret har tänkt hålla i sig.

     Nanna08: Kan man göra vul där i lund utan att vara listad där?

    Tror inte vi får varken kub eller tidigt vul, går inte privat....eller gick iaf inte förra gången och tänkte nog ta samma. Ni som går privat, får ni göra 3D ultraljud?

  • Nanna08
    limhamnstjej skrev 2010-06-21 21:51:41 följande:
    Helgen har försvunnit iväg i ett nafs och idag ska man ju inte klaga, har suttit på altanen med kompisar hela kvällen och fikat, helt gudomligt. Hoppas nu detta vädret har tänkt hålla i sig.

     Nanna08: Kan man göra vul där i lund utan att vara listad där?

    Tror inte vi får varken kub eller tidigt vul, går inte privat....eller gick iaf inte förra gången och tänkte nog ta samma. Ni som går privat, får ni göra 3D ultraljud?
    Ja, jag fick göra vul där i lund utan att vara listad. Sa bara att jag ville se om allt är okej med den lille. Ring dit och kolla!
    fröken lyckligtlottad skrev 2010-06-21 20:51:59 följande:
    Fick en remiss av min barnmorska till Kub på Cura... Nu när jag läser era inlägg börjar jag misstänka att jag haft tur. Själva kub testet (ultraljudet) är gratis. Men jag ska ta bloprov en vecka innan o det kostar 150:-... men det är det ju värt! Skriver ni in er på MAS eller? Jag går på Slottstaden, har funkat bra hittills iaf...
    Jag kommer skrivas in här på mvc i Limhamn. Sen kommer väl ultraljuden göras på mas.
  • carrobarro84
    Nanna08 skrev 2010-06-21 22:23:14 följande:
    Ja, jag fick göra vul där i lund utan att vara listad. Sa bara att jag ville se om allt är okej med den lille. Ring dit och kolla!
    fröken lyckligtlottad skrev 2010-06-21 20:51:59 följande:
    Fick en remiss av min barnmorska till Kub på Cura... Nu när jag läser era inlägg börjar jag misstänka att jag haft tur. Själva kub testet (ultraljudet) är gratis. Men jag ska ta bloprov en vecka innan o det kostar 150:-... men det är det ju värt! Skriver ni in er på MAS eller? Jag går på Slottstaden, har funkat bra hittills iaf...
    Jag kommer skrivas in här på mvc i Limhamn. Sen kommer väl ultraljuden göras på mas.
    kunde man ringa direkt till tidbokningen eller behövde man ringa tll nån barnmorska?
  • Nanna08

    Ring 046 270 00 90 mellan kl 10-11 och 14-15. Säg att du vill boka en tid hos Peter Otthenståhl och att du vill göra ett vul för att kolla att det ser okej ut, att hjärtat satt igång etc.

  • fröken lyckligtlottad
    limhamnstjej skrev 2010-06-21 21:51:41 följande:
    Helgen har försvunnit iväg i ett nafs och idag ska man ju inte klaga, har suttit på altanen med kompisar hela kvällen och fikat, helt gudomligt. Hoppas nu detta vädret har tänkt hålla i sig.

     Nanna08: Kan man göra vul där i lund utan att vara listad där?

    Tror inte vi får varken kub eller tidigt vul, går inte privat....eller gick iaf inte förra gången och tänkte nog ta samma. Ni som går privat, får ni göra 3D ultraljud?
    Ingen aning om man får göra 3D... blev bara så paff när jag fick en bild första gången, trodde inte man skulle få det så tidigt. Jag är förvånad över att de gör ultraljud så tidigt över huvud taget.  Har en kompis som precis fått barn, hon fick inte göra ultraljud förrän v 19  (bor i Trelleborgs kommun iofs). Det där med 3D kommer kanske på ett senare ultraljud. Någon som hört om 3D ultraljud kan skada barnet? Va en arbetskamrat till mig som sa det, men jag har ingen aning om det ligger nån sanning bakom.
  • MrsGlad

    Hej!
    Jag tittar in här också! Har "träffat" några av er redan i en annan tråd ser jag...

    Jag har bf 2-3 februari med mitt andra barn. Är i v 8 nu. Bor i Husie.

    När jag var gravid med mitt första barn (som är 1,5 år) gick jag privat i Trelleborg och fick göra KUB gratispå Cura i Malmö. Vi fick siffrorna 1:17000 och så det kändes jättebra. Därför är jag inte så orolig denna gången just när det gäller den biten och känner inte att jagmåste ha ett KUB. Vi fick inte göra 3D ul på cura, där jag även gick för ul i v 18 och v 32.

    Däremot vill jag väldigt gärna ha ett vul... eftersom jag hade två missfall innan sonen kom har jag fått för mig att jag har lätt för att få missfall och vill gärna se ett litet hjärta ticka....

    Nanna08- Tack för tipset om Peter i Lund! jag ska ringa dit imorgon!

Svar på tråden Bf i jan/feb 2011 från Malmö