• limhamnstjej

    Bf i jan/feb 2011 från Malmö

    Tänkte se om det finns fler i närområdet som vill följas åt under resans gång medans fröna växer till små liv!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-16 21:10
    Rontgensyrran, BF 7 januari, första barnet, 1 MA, Kulladal (Malmö)
    Soffeloffe: BF 12 jan, första barnet, Malmö
    Qaroliine: BF 14 januari, första barnet, Genarp
    jagofisen: BF 24 januari, första barnet, Kulladal (Malmö)
    MrsGlad: BF 2 feb, pojke -08, Husie (Malmö)
    Carrobarro84: BF 3 feb, första barnet, Oxie, Malmö
    Rosbruden, BF 6 Feb, första barnet, Malmö
    Limhamnstjej: BF 8 feb, pojke -08, Limhamn (Malmö)
    Nanna08: BF 8 feb, första barnet, Limhamn (Malmö)
    Jessica1: Enäggstvillingar, BF 8 feb, pojke -08, 4 missfall, efter 8 försök på konstgjord väg, Staffanstorp
    SBM: BF 11 feb, flicka -08, Hindby (Malmö)
    Jane80: BF 26 feb, första barnet, Sorgenfri (Malmö)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-07 18:40
    Rontgensyrran: BF 7 januari, första barnet (flicka), 1 MA, Kulladal (Malmö)
    Soffeloffe: BF 12 jan, första barnet(pojke), Malmö
    Sigge11: BF 12 jan, första barnet (flicka), Rörsjöstaden (Malmö)
    Qaroliine: BF 17 januari, första barnet (flicka), Genarp
    jagofisen: BF 24 januari, första barnet (pojke), Kulladal (Malmö)
    MrsGlad: BF 31 januari, pojke -08, (pojke), Husie (Malmö)
    Carrobarro84: BF 6 feb, första barnet (pojke), Oxie (Malmö)
    Rosbruden: BF 6 feb, första barnet (flicka), Malmö
    Limhamnstjej: BF 6 feb, pojke -08, (flicka), Limhamn (Malmö)
    Jessica1: BF 8 (el. 12) feb, pojke -08, enäggstvillingar (pojkar), Staffanstorp
    Annajv: Bf 9 feb, 3:e barnet. Pojke -06, flicka -08, (pojke), Kulladal (Malmö)
    Nanna08: BF 11 feb, första barnet, (pojke), Limhamn (Malmö)
    SBM: BF 11 feb, flicka -08, (flicka), Hindby (Malmö)
    Loppan80: BF 20 feb, flicka -08, (flicka), Dammfri (Malmö)
    Pepisson: BF 26 feb, Malmö
    CindyL: BF 27 feb, andra barnet, Sege (Malmö)
    Jane80: BF 2 mars, första barnet, (pojke), Sorgenfri (Malmö)

  • Svar på tråden Bf i jan/feb 2011 från Malmö
  • fröken lyckligtlottad
    Rosbruden skrev 2010-07-06 10:27:31 följande:
    Jag frågade min kära man om han ville att vi kollade vilket kön det var.
    Hans svar var - Självklart såå spännade.

    Ska på CUB vecka 14 och sedan UL vecka 18 så det blir väl vecka 18 vil får beskedet
    Jag vill oxå veta vad det är... har turen att välja, eftersom sambon sa att det inte spelar honom någon större roll. Är nu i v 11+2...  den 19 juli (i v 14) ska jag oxå göra kub... sen blir det väl UL precis som för dig...
    Ska bli så skönt att få se den lilla igen. Just nu mår jag så bra så att jag ibland får för mig att där inte är någonting som lever där inne... Men det får vi verkligen hoppas att där é.
  • Rosbruden

    Jag känner samma sak som dig jagochfisen. Jag mår också bra och har inte några symtom. Vilket man iofs ska vara glad över, vissa mår ju jätte dåligt. Vi får vänta till KUBen för att se våra underverk

  • Mömselina

    Hej hopp!

    Har ni plats för ytterligare en? Är beräknad nån gång i slutet av februari/början på mars...

    Har en pojke född maj-08 sen tidigare.

    Kram, Mimmi

  • carrobarro84

    bara 2½ dag kvar till en veckas semester. ska bli så skönt. dock ska köket renoveras så det blir inte att ligga på stranden direkt. däremot är jag grymt sugen på att åka till ullared och köpa bebissaker. hatar egentligen ullared, alldeles för mycket folk, men när det gäller att titta på bebisgrejer är jag alltid sugen. de ska ju tydligen ha en del bra saker.
    men mitt i sommaren kanske är sämre än att åka nån helg till hösten, vad tror ni? blir svårt med någon vardag senare eftersom jag jobbar i sthlm. tror inte sambon är så sugen direkt. haha.

  • Rosbruden

    carrobarro, va härligt med bara 2½ dag kvar till semestern, jag har hela nästa vecka kvar också.. sen är det semester!
    Jag har aldrig varit på ullared men tänkte åka dit en sväng i sommar. Vi ska på buskis i Falkenberg med mina föräldrar och då ligger ju ullared nästa där så vi tänkte ta en tripp dit.. ska bli kul att se vad alla pratar om
    kul om de har många bra barnsaker

  • carrobarro84
    Rosbruden skrev 2010-07-07 11:13:38 följande:
    carrobarro, va härligt med bara 2½ dag kvar till semestern, jag har hela nästa vecka kvar också.. sen är det semester!
    Jag har aldrig varit på ullared men tänkte åka dit en sväng i sommar. Vi ska på buskis i Falkenberg med mina föräldrar och då ligger ju ullared nästa där så vi tänkte ta en tripp dit.. ska bli kul att se vad alla pratar om
    kul om de har många bra barnsaker
    jag var där första gången förra året. å det var hemskt, skulle aldrig dit igen. Men nu vill jag shoppa babygrejer så då är det ett bra ställe efter vad jag hört. Å sen gillar jag att shoppa så det är bara roligt. Får se om jag kommer dit nästa vecka eller skjuter på det.
  • Rosbruden

    Ja, jag har också hört att det är helt galet där såg något avsnitt på TV också..
    Åker du dit får du berätta om de hade mycket barnsaker så det är värt att åka dit

  • MrsGlad

    Jessica1- håller verkligen tummarna för att det går bra!

    Ullared, ja det finns det ju delade meningar om haha... min man hatar det...men jag däremot tycker det är underbart att få handla såå mycket på en gång!

    Vi åkte dit innan vi fick vår son, och vi handlade massor som är bra att ha till bebisar, mycket billigare än i babyaffärer. Det finns faktiskt trådar här på familjeliv med listor om vad man kan handla till bebisen i Ullared.

    Jag var där en gång förrförra året och en gång förra året. Båda gångerna har jag åkt på hösten. Det som är bra med att åka på hösten är att man kan passa på att handla julklappar också, men man får nog räkna med lite mer folk än på sommaren. Det bästa är nog att åka dit mitt i veckan innan löning, för ofta är det nog sjukt mycket folk typ en helg precis efter löning. Sist stod vi i kö 3 timmar för att komma in i butiken... shit helt galet!

    I år tänkte jag åka i början på oktober. Vi ska flytta i september så jag tänkte att jag kanske kan hitta lite fina saker att inreda vårt nya boende med. Denna gången tänkte jag faktiskt åka med tjejkompisar, utan man och utan barn.... det är nog skönast så Glad

    Välkomna till tråden ni som är nya!

  • fröken lyckligtlottad

    Jag älskar Ullared, det är ett alldeles underbart ställe. Men man måste välja sina dagar att åka dit noga =)... Sist jag va där va på valborg... gick direkt in och direkt till kassan... det va inte ens speciellt trångt att gå därinne. Ett tips är att ta semester mitt i veckan och undvika helgerna och löning =)
    Jag tänker däremot vänta att åka och handla bebisgrejer till lite senare under min graviditet. Är alldeles för nojig för att handla nu. Tänk om det skulle hända nåt =(.... Tänk va kul att gå o handla bebisgrejer med en stor mage... läängtar =)

  • carrobarro84

    ja min sambo kommer antagligen inte vilja åka med så jag får åka själv. men känns lite tidigt att åka redan på måndag eftersom VUL inte är förrän tisdag. så det får bli senare i höst.

Svar på tråden Bf i jan/feb 2011 från Malmö