• limhamnstjej

    Bf i jan/feb 2011 från Malmö

    Tänkte se om det finns fler i närområdet som vill följas åt under resans gång medans fröna växer till små liv!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-16 21:10
    Rontgensyrran, BF 7 januari, första barnet, 1 MA, Kulladal (Malmö)
    Soffeloffe: BF 12 jan, första barnet, Malmö
    Qaroliine: BF 14 januari, första barnet, Genarp
    jagofisen: BF 24 januari, första barnet, Kulladal (Malmö)
    MrsGlad: BF 2 feb, pojke -08, Husie (Malmö)
    Carrobarro84: BF 3 feb, första barnet, Oxie, Malmö
    Rosbruden, BF 6 Feb, första barnet, Malmö
    Limhamnstjej: BF 8 feb, pojke -08, Limhamn (Malmö)
    Nanna08: BF 8 feb, första barnet, Limhamn (Malmö)
    Jessica1: Enäggstvillingar, BF 8 feb, pojke -08, 4 missfall, efter 8 försök på konstgjord väg, Staffanstorp
    SBM: BF 11 feb, flicka -08, Hindby (Malmö)
    Jane80: BF 26 feb, första barnet, Sorgenfri (Malmö)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-07 18:40
    Rontgensyrran: BF 7 januari, första barnet (flicka), 1 MA, Kulladal (Malmö)
    Soffeloffe: BF 12 jan, första barnet(pojke), Malmö
    Sigge11: BF 12 jan, första barnet (flicka), Rörsjöstaden (Malmö)
    Qaroliine: BF 17 januari, första barnet (flicka), Genarp
    jagofisen: BF 24 januari, första barnet (pojke), Kulladal (Malmö)
    MrsGlad: BF 31 januari, pojke -08, (pojke), Husie (Malmö)
    Carrobarro84: BF 6 feb, första barnet (pojke), Oxie (Malmö)
    Rosbruden: BF 6 feb, första barnet (flicka), Malmö
    Limhamnstjej: BF 6 feb, pojke -08, (flicka), Limhamn (Malmö)
    Jessica1: BF 8 (el. 12) feb, pojke -08, enäggstvillingar (pojkar), Staffanstorp
    Annajv: Bf 9 feb, 3:e barnet. Pojke -06, flicka -08, (pojke), Kulladal (Malmö)
    Nanna08: BF 11 feb, första barnet, (pojke), Limhamn (Malmö)
    SBM: BF 11 feb, flicka -08, (flicka), Hindby (Malmö)
    Loppan80: BF 20 feb, flicka -08, (flicka), Dammfri (Malmö)
    Pepisson: BF 26 feb, Malmö
    CindyL: BF 27 feb, andra barnet, Sege (Malmö)
    Jane80: BF 2 mars, första barnet, (pojke), Sorgenfri (Malmö)

  • Svar på tråden Bf i jan/feb 2011 från Malmö
  • Qaroliine
    Nanna08 skrev 2010-07-11 22:07:55 följande:
    Hur mår ni i den böljande värmen?

    Själv svettas jag som bara den. Och flåsar hela tiden.
    Inget illamående har jag, men magen putar ut så jag hoppas allt är bra med den lilla där inne.
    Vul på tisdag, ska bli spännande och se om den växt till sig lite.

    Kram på er!
    Jag avskyr värme så jag är inomhus hela dagarna när jag inte jobbar!
    Vi kyler huset med AC så här är 20 grader och alldeles underbart
    Mår fortfarande dåligt, spydde senast nu ikväll.
    Ingen mage, men bara skönt att kunna använda sina vanliga kläder än.

    Lycka till på vul!
    ~*~Myran bf 110114~*~
  • fröken lyckligtlottad
    Nanna08 skrev 2010-07-11 22:07:55 följande:
    Hur mår ni i den böljande värmen?

    Själv svettas jag som bara den. Och flåsar hela tiden.
    Inget illamående har jag, men magen putar ut så jag hoppas allt är bra med den lilla där inne.
    Vul på tisdag, ska bli spännande och se om den växt till sig lite.

    Kram på er!
    Jag mår oxå bra... lite dålig aptit bara, men om det är värmen eller bebisen som spökar vet jag inte. Lite av varje antar jag. Lite, lite har magenväxt, vet inte om det är för att jag tränar mindre eller om bebisen växer... hi hi. Kan iaf fortfarande ha mina vanliga byxor utan problem.

    Va och tog blodprov inför kub idag. Hade fått reda på att jag kunde gå till MAS eller läkargruppen där jag är inskriven hos barnmorskan mellan den och den datumen. Valde det sistnämnda. Tog mod till mig, eftersom jag hatar allt som har med nålar och sprutor att göra,och gick dit SJÄLV! När jag väl kom dit (1 timme innan jag skulle jobba, hade bytt tid med en kollega för att inte klydda till det på jobb) så står det en lapp att de har semesterstängt from 12 juli och att de hänvisar till MAS. Så jäkla dåligt!!...  Känslig som jag va redan innan, så bröt jag ihop. Nu va jag både arg och rädd! =(. Ringde och fixade med jobb så det va ok att jag kom senare, sen ringde jag min sambo och berättade. När han hörde hur förtvivlad jag var så mer eller mindre tvingade han mig att hämta honom så han fick följa med till MAS. Väl där gick det väldigt smidigt (måste tillägga att sist fick de sticka om flera gånger för att de stack fel) och jag kände mig oerhört mesig för min reaktion... hi hi. Hmm... kan ju alltid skylla på hormonerna ;)
    Ja ja, nu är iaf blodprovet tagit... bara ultraljudet kvar.
  • carrobarro84

    här är det varmt och svettigt. hålle rju på att renovera köket och svetten bara rinner, men försöker dricka mycket. men idag har det inte blivit mycket mat. sen tog jag precis en alvedon efetrsom jag hade så ont i huvudet.

    men imorrn är det VUL, börjar bli riktigt nervös. tänk om det inte är nåt där?!

    men jag tror man svettas mer som gravid. brukar inte svettas av att gå på stan direkt men det bara rinner. ganska jobbigt. men i två dar har vi tágit oss tillo en sjö för att bada iaf. lite svalkande åtminstonde.

  • Nanna08
    carrobarro84 skrev 2010-07-12 23:20:19 följande:
    här är det varmt och svettigt. hålle rju på att renovera köket och svetten bara rinner, men försöker dricka mycket. men idag har det inte blivit mycket mat. sen tog jag precis en alvedon efetrsom jag hade så ont i huvudet.

    men imorrn är det VUL, börjar bli riktigt nervös. tänk om det inte är nåt där?!

    men jag tror man svettas mer som gravid. brukar inte svettas av att gå på stan direkt men det bara rinner. ganska jobbigt. men i två dar har vi tágit oss tillo en sjö för att bada iaf. lite svalkande åtminstonde.
    Åh jag är också nervös inför imorgon... hoppas den har växt något sen sist och att allt ser bra ut.

    Jag önskar er all lycka till imorrn! Vi lär väl stöta på varandra :)
  • Jessica1

    carrobarro o nanna: hur gick det?

    jagofisen: det är aldrig kul att bli stucken. Men nu gör man ju det för babyns skull. Om det ska betecknas överreaktioner kan du skylla på att du är gravid. Känslorna blir rätt mycket starkare.

    Eftersom det är 2 i min mage ser jag mer ut att vara i v. 16 än v.10. Ska bli himla kul att se folks reaktioner på kontoret. Sista dagen jag var där var jag i 7+1 och kommer att komma tillbaka 14+5.. Lär ha en mage som mer ser ut som v. 22 då ...

    Värmen är asjobbig, försöker hålla mig i skuggan så gott det går men det är inte det lättaste. Men tänkte på stackarna med magar i 8 månaden på stranden... hur jobbigt är inte det då? Fast jag mår inte så illa (äter bara 1/2 av normalt) hade jag gjort det hade jag nog tyckt det var jobbigare...


    ~~~~~~~ Gustav 080509 ~~~~~~
  • fröken lyckligtlottad
    carrobarro84 skrev 2010-07-12 23:20:19 följande:
    här är det varmt och svettigt. hålle rju på att renovera köket och svetten bara rinner, men försöker dricka mycket. men idag har det inte blivit mycket mat. sen tog jag precis en alvedon efetrsom jag hade så ont i huvudet.

    men imorrn är det VUL, börjar bli riktigt nervös. tänk om det inte är nåt där?!

    men jag tror man svettas mer som gravid. brukar inte svettas av att gå på stan direkt men det bara rinner. ganska jobbigt. men i två dar har vi tágit oss tillo en sjö för att bada iaf. lite svalkande åtminstonde.
    Hej! Hur gick VUL:et idag?
  • Nanna08

    Det gick jättebra på vul:et idag fick se en liten sak som sprattlade för fullt, kommer nog bli en livlig en. 3 cm lång och allt såg jättebra ut. Blev lite rörd när jag såg den röra på sig. Helt fantastiskt!

    Nu väntar vi till rul och då ska vi kolla vad det blir =)

  • Jessica1

    Nanna: GRATTIS!!! underbart!!! Barnen blir som mera verkliga när man får se dem på "riktigt"...


    ~~~~~~~ Gustav 080509 ~~~~~~
  • Rosbruden

    Nanna, Grattis - va härligt att få se den röra på sig !!

  • carrobarro84

    vi fick också se en liten en som sprattlade omkring. rörde sig supermycket och var 38,8 mm. så han räknade ut 10+5. min Bm säger 9+4 igår och FL säger 10+0 så man vet inte riktigt.
    Men bebisen vinkade till oss och man såg tydligt huvud, kropp och ben o armar. Så himla häftigt. Fast läkaren varnade oss innan att maskinen var dålig. Vi tyckte man såg väldigt bra. Så nu har vi en bild med oss hem att titta på.

Svar på tråden Bf i jan/feb 2011 från Malmö