• Anonyhm

    Jag längtar till jul!!!

    Min kompis skickade följande länk till mig igårkväll och nu är det kört-

     
    ">



    Jag ÄLSKAR julen. På ett nästan lite sjukt vis. Jag älskar att pynta, jag älskar att spela julmusik, jag älskar att ha tomtar överallt, jag älskar hela julmystiken och december är en saga för mig. Förra julen var vår son 7 veckor gammal och allt var nytt och han bara sov. Denna julen kommer att vara den första julen med honom där han är uppe och glad och medveten. Och jaaa jag ska ljuga honom full av tomte. Jag är 26 år och tror fortfarande att världen är full av tomtenissar hela december. Det är mysigt

    Varje år den första advent gör vi samma sak. Går på julskyltning. Tre olika. I mannens hemstad, i min hemstad och i grannkommunen Efter det bär det av hemåt för att det ska städas ordentligt till julmusik på hög volym. Vi julpyntar tillsammans. Vi bråkar om ljus som inte fungerar, ljusstakar som inte passar julstjärnor, tomtar som inte kan sitta där fattar man väl osv. När kvällen kommer  kurar vi traditionsenligt upp oss i soffan med mängder av juleljus tända i hela huset och tittar på home alone, the santa claus, grinchen eller så kör vi sunes jul - maraton.   Allt med en mugg glögg eller ett glas iskall JULMUST i näven och pepparkakor på bordet. 

    Hemmet doftar apesin med kryddnejlika, pepparkakor och glögg. Vi känner oss som nyförälskade tonåringar och världen är underbar.

    Den andra advent bjuder vi hem alla våra närmsta vänner. Det är julgodisdax!  Vi dricker glögg och har julölsprovning medan vi kokar knäck, gör ischoklad och rischoklad i stora lass och sist men inte minst har vi pepparkakshusbyggningstävling parvis. Det är alltid en succé. Julmusiken dånar och gapflabben avlöser varandra medan pepparkakskåkarna klistras ihop och dekoreras. Som avslutning myser vi alla upp oss i vardagsrummet, tänder levande ljus överallt och garvar läppen av oss till tomten är far till alla barnen. En film jag stolt kan säga att jag sett 64 ggr.

    Jag längtar så fruktansvärt mycket till jul nu. Hur firar du din jul?  Vad har ni för traditioner och vanor kring denna magiska högtid?  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-18 10:47
    jag är gift med tomten. Förra året började min man spara ut sitt skägg i slutet av maj månad. Enbart för att han skulle vara tomte till jul. Skägget skulle sedan blonderas vitt. Han hade i blonderingsmedel i både skägg och mustasch och satt och andades genom en lång papperstratt ut på balkongen.

    SÅ mycket går vi in för det!

  • Svar på tråden Jag längtar till jul!!!
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-11-14 19:16:34 följande:

    Här är paketkalendern som nu är helt färdig!


     


    Fin kalender och fina paket =)
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • fluu
    Aniiee skrev 2014-11-15 18:31:00 följande:
    Fin kalender och fina paket =)
    Tack!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • novsep

    Fluu: va roligt att ha något som din pappa gjort, det blir så mycket mer speciellt än om man köper. Jag har broderat en kalender för några år sen men de ringarna kan inte hålla så mycket i vikt, knappt nåt tyvärr..

    Vi har flyttat till hus så det blir första julen för oss här, längtar såååå mycket! Som tur är är min man lika galen som jag. Vi har köpt en massa fin utebelysning och beställt en gran som är 2.40cmm, en riktig disneygran!

    Jag är just nu gravid och sjukskriven så funderar på om man ska börja så smått m julstöket redan nu.. Tror ni det håller om man börjar nu? Typ knäck och sånt?

  • Eena

    Nyligen hemkommen från Taxinge. Så himla mysig och bra julmarknad! Nu är jag verkligen i stämning att ladda upp inför första advent om två veckor ????

  • Koppkaka

    Jag är julkortssamlare :P

    Varenda år köper jag massa nya julkort, vilket i slutändan gör att jag står med en stor hög kvar eftersom alla inte används. Den högen växer varje år eftersom jag varenda år inte kan motstå att köpa nya! Jag älskar fina julkort, att sitta och välja vem som ska få vad så det passar personen, skriva dom och sen skicka och veta att man sänder glädje.

    Nattens bekännelse!

  • LCG
    Aniiee skrev 2014-11-15 18:30:17 följande:
    Gee, orkade du verkligen det? Wow Solig

    Låt mig gissa, du bor söder om huvudstaden? Tungan ute Eller rent av i södra delen av huvudstaden. För precis som du säger är det grått, regnigt och typ 8 plus här på Södertörn. Förutom förra torsdagen (eller, ja, alltså, den 6e nov.)
    Japp! Vill ju inte missa alla bra tips, recept osv som ni delar med er

    Jodå, vi bor söder om huvudstaden, Järna i Södertälje kommun närmare bestämt. Tycker minsann att vintern borde lägga sig över hela landet nu! Iallafall senast till första advent!
  • molly50
    fluu skrev 2014-11-15 18:23:55 följande:
    KOnstigt hur olika det är med nya fl....
    Tack!
    Så lite så.

    Ja,det är verkligen märkligt!
    Mattias och Hannah.
  • Aniiee
    LCG skrev 2014-11-16 13:44:58 följande:
    Japp! Vill ju inte missa alla bra tips, recept osv som ni delar med er

    Jodå, vi bor söder om huvudstaden, Järna i Södertälje kommun närmare bestämt. Tycker minsann att vintern borde lägga sig över hela landet nu! Iallafall senast till första advent!
    =) Ja, tack! Vinter ner till Rom eller så tycker jag kan vara bra!
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!