• A plus H blir W
    Äldre 20 Jun 22:17
    66534 visningar
    18 svar
    18
    66534

    Windi pysventil?

    Någon som provar Windi pysventil på en pruttig bebis? Hur tyckte ni att det fungerade i så fall??

  • Svar på tråden Windi pysventil?
  • Äldre 20 Jun 23:28
    #1

    Jag köpte såna för nån månad sen och har inte ångrat det! Är superbra! När flickan kämpat med gaser eller bajs som inte vill komma ut en längre stund så blir det ventilen... Underbart. Så skönt att ha dom som "sista utväg" när hon blir för ledsen. Man ska inte köra för ofta med dom. Tror det står max 3 ggr/dygn på förp. Rekommenderas!

  • Pyret8­5
    Äldre 23 Aug 13:53
    #2

    puttar lite!

    något som bvc rekomenderar'??

  • Lilla My07
    Äldre 13 Sep 11:35
    #3

    hur fungerar den ventilen?? hur vet  man om de skriker för just gaser??

  • Äldre 13 Sep 12:31
    #4

    Vi köpte dom till tösen då hon var mindre, en "gudasak" ;)
    Använde dom bara på kvällen innan hon skulle sova... Blev så mycket lugnare nätter!

    Man ska massera lite försiktigt på magen innan, så gaserna lättare kommer ut, sedan är det bara att stoppa in den lite grann i rumpan, och gaserna kommer ut... ibland får man hålla den en liten stund inne och det kommer mer.

    Kan starkt rekommendera den!

    ..hmm hur man vet att dom skriker för gaser?! vi märkte att hon var ganska gasig i magen (vet nu senare att det är mjölkproteinallergi hon har).. Det är iaf värt ett försök, och man kan koka dom så dom går att använda fler ggr! 

  • maravi
    Äldre 13 Sep 15:22
    #5

    Funkar inte en termometer minst lika bra???

  • Äldre 13 Sep 15:33
    #6

    skillnaden är väl att det är ett hål i mitten på windi så gaserna kommer ut ;)

  • bolike­j
    Äldre 21 Sep 20:37
    #7

    Har också kört med windi och är grymt nöjd. Fick rådet om termometer på BVC men som någon annan nämner så är windi mer utav en ventil och funkar annorlunda. Rekomenderar den till alla små bebisar med gasproblem!

    /Nöjd pappa

  • Meppe
    Äldre 22 Sep 12:06
    #8

    Använde de på min dotter när hon hade kolik, fungerade bra. Fast termometern fungerade också helt okej. Det handlar nog mer om att hjälpa bebisen att "hitta" musklerna i...ja...det området :)

  • Äldre 6 Aug 08:16
    #9

    Jävligt irriterande att det inte står någonstans exakt hur långt den ska föras in så att man vet att man gör rätt. Jag har provat flera ggr nu att föra in den smala delen och det händer ingenting. När jag försiktigt försökt att trycka in lite till så tycker jag att han kniper med stjärten och visar obehag.

    Så hur långt är tillräckligt?

    Tycker att det är väldigt konstigt att dom inte kan skriva på kartongen:

    -För in den smala biten.
    Eller
    -För in den till den räfflade delen.

    Vilket är det????

  • Äldre 6 Aug 08:19
    #10

    Jag tycker inte att de fungerade speciellt bra. Funkade lika bra eller bättre att putta upp knäna mot magen några gånger och dessutom tyckte dottern det var lite kul och mysigt. Vi använde inte ens upp hela paketet vi köpte.

  • Äldre 7 Aug 19:00
    #11

    Tyckte Windi funkade bra, använde den ibland på kvällar och nätter när sonen var stånkig, bubblig i magen och sov oroligt. Liten varning bara, det kan spruta mycket bajs ur ventilen också och det flyger långt!

  • Äldre 7 Aug 19:38
    #12
    Kattensliv skrev 2013-08-06 08:16:00 följande:
    Jävligt irriterande att det inte står någonstans exakt hur långt den ska föras in så att man vet att man gör rätt. Jag har provat flera ggr nu att föra in den smala delen och det händer ingenting. När jag försiktigt försökt att trycka in lite till så tycker jag att han kniper med stjärten och visar obehag.

    Så hur långt är tillräckligt?

    Tycker att det är väldigt konstigt att dom inte kan skriva på kartongen:

    -För in den smala biten.

    Eller

    -För in den till den räfflade delen.

    Vilket är det????



    Det låter tyvärr inte riktigt klokt, menar du att du trycker in den tjocka delen?? Det är endast den smala biten!!
  • Äldre 28 Feb 23:58
    #13
    Kattensliv skrev 2013-08-06 08:16:00 följande:

    Jävligt irriterande att det inte står någonstans exakt hur långt den ska föras in så att man vet att man gör rätt. Jag har provat flera ggr nu att föra in den smala delen och det händer ingenting. När jag försiktigt försökt att trycka in lite till så tycker jag att han kniper med stjärten och visar obehag.

    Så hur långt är tillräckligt?

    Tycker att det är väldigt konstigt att dom inte kan skriva på kartongen:

    -För in den smala biten.

    Eller

    -För in den till den räfflade delen.

    Vilket är det????


    Bra fråga! Lite info tack! Sen tycker jag det är dåligt att man inte kan läsa någonstans hur länge man ska vänta tills den kommer ut igen om man har tryckt in hela. Min bebis har ?svalt? 3-4 stycken nu och verkar bara ha marginellt mindre ont. Verkar egentligen nästan må sämre!!!. Känns som ett enkelt sätt att tjäna pengar bara. För dom var inte direkt billiga!!
  • Delila­h2001
    Äldre 1 Mar 00:20
    #14

    Det står ju rätt tydligt att det är den smala delen, och att man ska vänta max 1 minut...

  • Äldre 1 Mar 21:13
    #15

    Pysventil på bebis? Är det på riktigt? Låter rätt galet...

  • Äldre 6 Mar 11:42
    #16

    Funkar ju jättebra! Min bebis märker inte ens att jag använder den på henne men det är väl för att jag dränker den mer eller mindre i babyolja.

    Sen är det väl rätt självklart vilken del man för in?! Fel sida på den är ju stor som en liten tumnagel!!

  • Äldre 7 Mar 18:59
    #17
    Megamartina skrev 2019-03-06 11:42:10 följande:

    Funkar ju jättebra! Min bebis märker inte ens att jag använder den på henne men det är väl för att jag dränker den mer eller mindre i babyolja.

    Sen är det väl rätt självklart vilken del man för in?! Fel sida på den är ju stor som en liten tumnagel!!


    Fast jag tycker faktiskt att den bredare delen fungerar bättre :) sure, det är viktigare hur man för in den för gör ju lite ont och hon kan bli lite pipig just vid införandet men alla gaser försvinner! Den smala delen tycker inte jag hjälper ett dugg!
  • Äldre 15 Mar 22:27
    #18
    Deeelicious skrev 2019-03-07 18:59:33 följande:

    Fast jag tycker faktiskt att den bredare delen fungerar bättre :) sure, det är viktigare hur man för in den för gör ju lite ont och hon kan bli lite pipig just vid införandet men alla gaser försvinner! Den smala delen tycker inte jag hjälper ett dugg!


    Det ska INTE göra ont när du för in den! Det måste du väl förstå själv?! Visar bebisen obehag så ska du ju inte använda pysventilen alls såklart.
Svar på tråden Windi pysventil?