• endagi­morgon
    Äldre 2 Jul 03:03
    147128 visningar
    119 svar
    119
    147128

    Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!

    Hej! Jag undrar om de är någon mer blivande pappa som har samma problem! Vi väntar mitt första barn :) hennes tredje :( Men hon har ju fan blivit ett monster :( humöret vänder fortare än va ja hinner blinka! Vad jag än säger är fel! Finna de någon mer som lever i detta just nu?? Jag älskar henne överallt annat o tänker självklart inte lämna henne! Men de börjar bli lite jobbigt! Och vi är bara i v 11. Mvh Pappan

  • Svar på tråden Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!
  • PetraH­elena
    Äldre 20 Jul 13:05
    #31
    nikkisixx skrev 2010-07-18 20:01:36 följande:
    Säg att hon beter sig riktigt illa och stick till en kompis och drick några öl, spela tv-spel & ha en slapparstund & prata ut om det! Blir hon alldeles för överjävligt jobbig får du väl bo tillfälligt hos en kompis eller bo på vandrarhem/andrahandslägenhet. Det senare scenariot skulle nog snarare tyda på att hon har mer problem med sig själv än bara själva graviditeten. Ja suck, fruntimmer, what to do? Skrattande
    / en annan blivande farsa 
    you go guys!
  • Äldre 23 Jul 18:25
    #32
    nikkisixx skrev 2010-07-18 20:01:36 följande:
    Säg att hon beter sig riktigt illa och stick till en kompis och drick några öl, spela tv-spel & ha en slapparstund & prata ut om det! Blir hon alldeles för överjävligt jobbig får du väl bo tillfälligt hos en kompis eller bo på vandrarhem/andrahandslägenhet. Det senare scenariot skulle nog snarare tyda på att hon har mer problem med sig själv än bara själva graviditeten. Ja suck, fruntimmer, what to do? Skrattande
    / en annan blivande farsa 
    oj,ingen bra ide.. det är synd om er killar.. men tro mig om hon är snäll i vanliga fall känner hon sig säkert dum.. Hon lär känna sig övergiven som fan.. Det skulle jag gjort!

    Acceptera ingen skit såklart!

    Men försök sålla ut vad som är hormoner och vad som är "din riktiga flickvän"'

    Var inte arg på henne.. som tjej så kände jag mig typ som besatt som inte kunde hjälpa vad man säger och gör..

    Det finns nog ingenting du kan göra för att hon ska bli mindre påvärkad av hormoner..

    Se det som en possitiv grejj... det är såhär en unge i 3 års åldern håller på så ta din changs att träna ditt humör!
  • Äldre 23 Jul 18:34
    #33
    mammsen skrev 2010-07-23 18:25:56 följande:
    oj,ingen bra ide.. det är synd om er killar.. men tro mig om hon är snäll i vanliga fall känner hon sig säkert dum.. Hon lär känna sig övergiven som fan.. Det skulle jag gjort!

    Acceptera ingen skit såklart!

    Men försök sålla ut vad som är hormoner och vad som är "din riktiga flickvän"'

    Var inte arg på henne.. som tjej så kände jag mig typ som besatt som inte kunde hjälpa vad man säger och gör..

    Det finns nog ingenting du kan göra för att hon ska bli mindre påvärkad av hormoner..

    Se det som en possitiv grejj... det är såhär en unge i 3 års åldern håller på så ta din changs att träna ditt humör!
    Underbar kommentar Glad. Klarar man av en flickvän som är hur ologisk, irrationell och ibland också elak som helst, så klarar man definitivt av en trotsig 3-åring!
  • Äldre 23 Jul 19:02
    #34
    nik70 skrev 2010-07-23 18:34:14 följande:
    Underbar kommentar Glad. Klarar man av en flickvän som är hur ologisk, irrationell och ibland också elak som helst, så klarar man definitivt av en trotsig 3-åring!
    Tack =) kanske därför tjejjer är så mesiga och blödiga med sina barn ofta.. för dem har varit i deras sitvation och tycker synd om dem.. :P

    Om man läser om 3 års trots.. (försöker att inte flabba här) så är det mycketlikheter med en gravid kvinna...

    Vad du gör, gör inte att hon känner sig lämnad eller mindre omtyckt.. För alla känslor är 10 gånger starkare än vanligt och sånt man skulle rycka på axlarna för vanligtvis kan vara en fråga påliv och död!!

    Jag var osams med min dåvarande i timmar för att han (MED MENING) trampade på en stackars liten myra!!!
    Jag grät! och var alldles frustrerad och hela mitt liv föll i bitar! han var inte den jag trodde han var!!

    Han fick gottgöra det med att gåoch köpa den där emmaljunga vagnen jag ville ha! asg

    Håll ut! det går över..

    det är dock ingen ide att prata med henne som med en 3 åring för dåkommer hon sätta en potatisskalare i låret på dig.. (jag vet) prata med henne som en vuxen människa och fråga henne hur det känns, säg att du märker att det är kämpigt för henne och att du älskar henne just som hon är =)

    Det sämsta man kan göra är att göra revolt! Hota att lämna, slänga igen dörren och gå osv..

    (det är därför jag är glad att vara tjej) det ärjobbigt för båda men jag är iallafall inte den som behöver ducka för flygande kuddar, blommkrukor, porslin, hammare mm
  • Äldre 23 Jul 19:09
    #35
    nikkisixx skrev 2010-07-18 20:01:36 följande:
    Säg att hon beter sig riktigt illa och stick till en kompis och drick några öl, spela tv-spel & ha en slapparstund & prata ut om det! Blir hon alldeles för överjävligt jobbig får du väl bo tillfälligt hos en kompis eller bo på vandrarhem/andrahandslägenhet. Det senare scenariot skulle nog snarare tyda på att hon har mer problem med sig själv än bara själva graviditeten. Ja suck, fruntimmer, what to do? Skrattande
    / en annan blivande farsa 
    Ingen bra ide alls. Med så mkt hormoner så lär hon freaka ut TOTALT  då. Även om hon beter sig illa, försök att inte bli arg tillbaka. Försök köpa hem nåt hon gillar, godis, mat kanske nåt till babyn så hon känner att du är delaktig. Självklart är det inte ok att bete sig hur som helst bara för att man är gravid MEN tyvärr så är det inte så lätt alla gånger. Dessutom så vet man om hur man beter sig. Krama henne mkt och tala om att hon är vacker och hur mkt du älskar henne.

    Att bara dra iväg. nja... men självklart ska du få ha grabbkvällar men gör det inte de kvällar hon är ett monster bara därför att, för de kvällarna är hon extra känslig för ALLT du gör. Då kommer INGET att vara bra - vad du än gör. Bästa är bara att ta det easy och inte ta åt sig. Ta ett djupt andetag och kom ihåg den tjej du så mkt älskar och på babyn som kommer att komma.
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Äldre 23 Jul 19:40
    #36

    mammsen skrev 2010-07-23 19:02:55 följande:
    Om man läser om 3 års trots.. (försöker att inte flabba här) så är det mycketlikheter med en gravid kvinna...

    Vad du gör, gör inte att hon känner sig lämnad eller mindre omtyckt.. För alla känslor är 10 gånger starkare än vanligt och sånt man skulle rycka på axlarna för vanligtvis kan vara en fråga påliv och död!!

    det är dock ingen ide att prata med henne som med en 3 åring för dåkommer hon sätta en potatisskalare i låret på dig.. (jag vet) prata med henne som en vuxen människa och fråga henne hur det känns, säg att du märker att det är kämpigt för henne och att du älskar henne just som hon är =)
    Jisses! Säger man det så är det jag som är 3-åringen Skrattande. Snacka om moment 22....
  • Äldre 24 Jul 09:58
    #37
    Echidna skrev 2010-07-23 19:09:54 följande:
    Ingen bra ide alls. Med så mkt hormoner så lär hon freaka ut TOTALT  då. Även om hon beter sig illa, försök att inte bli arg tillbaka. Försök köpa hem nåt hon gillar, godis, mat kanske nåt till babyn så hon känner att du är delaktig. Självklart är det inte ok att bete sig hur som helst bara för att man är gravid MEN tyvärr så är det inte så lätt alla gånger. Dessutom så vet man om hur man beter sig. Krama henne mkt och tala om att hon är vacker och hur mkt du älskar henne.

    Att bara dra iväg. nja... men självklart ska du få ha grabbkvällar men gör det inte de kvällar hon är ett monster bara därför att, för de kvällarna är hon extra känslig för ALLT du gör. Då kommer INGET att vara bra - vad du än gör. Bästa är bara att ta det easy och inte ta åt sig. Ta ett djupt andetag och kom ihåg den tjej du så mkt älskar och på babyn som kommer att komma.
    Gud! jag kunde värkligen inte hitta dina ord tidigare när jag försökte formulera mig!

    Håller med spring och köp en liten body eller pyamas i strl 56 och säg att du inte kunde låta bli =)
    Få henne att känna att du är glad för att hni ska ha barn och allt..

    Precis, klart du ska sticka iväg med grabbarna men låt henne inte tro att det är för att slippa henne en stund, säg absolut inte att hon är helt sjuk i huvudet och att du inte står ut.. det är bara korkat..

    Försök visa vem det är som inte är påvärkad av alla hormoner och bit ihop, en dag i taget.. Det kanske kommer låta elakt men det är lixom eran lott i livet!
  • Äldre 24 Jul 10:01
    #38
    nik70 skrev 2010-07-23 19:40:23 följande:
    mammsen skrev 2010-07-23 19:02:55 följande:
    Om man läser om 3 års trots.. (försöker att inte flabba här) så är det mycketlikheter med en gravid kvinna...

    Vad du gör, gör inte att hon känner sig lämnad eller mindre omtyckt.. För alla känslor är 10 gånger starkare än vanligt och sånt man skulle rycka på axlarna för vanligtvis kan vara en fråga påliv och död!!

    det är dock ingen ide att prata med henne som med en 3 åring för dåkommer hon sätta en potatisskalare i låret på dig.. (jag vet) prata med henne som en vuxen människa och fråga henne hur det känns, säg att du märker att det är kämpigt för henne och att du älskar henne just som hon är =)
    Jisses! Säger man det så är det jag som är 3-åringen Skrattande. Snacka om moment 22....
    Jag gillar dig!

    Det finns säkert något possitivt med det med... Jag kan inte komma på något just nu men jag ska tänka en liten stund :P
  • Robin MiniMe
    Äldre 22 Aug 20:05
    #39

    Hej!
    Ja jag håller helt med er alla !
    Det är inte lätt att vara blivande pappa,
    nu har det gått ca 5 månader, & min kvinna har redan blivit en Monster!
    FYFAN!

  • önskas­3
    Äldre 23 Aug 08:43
    #40

    Visst kan hormoner & gravidkrämpor göra att man inte är sig själv alla ggr men inte fan tycker jag att man har rätt att bete sig som godzilla för det,jag borde veta (väntar nr 4). Ibland tappar jag humöret även för småsaker men man måste ju ha självinsikt nog att be om ursäkt för sitt beteende.
    Bara för att man är kvinna tycker jag inte att det ursäktar att man uppför sig som en bitter f***a,du (mannen) väntar också barn visst din kropp kanske inte ändras fysiskt men i huvdet händer det massor med oro,spänning,förväntningar & planeringGlad. Tycker du ska ta ett snack med din flickvän om detta & att du ska ta lite mer plats,det är inte bara hennes graviditet.

    Good luck Skrattande

Svar på tråden Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!