• Mammajessi

    Akuten med en 1åring.

    Om du varit till akuten med ditt barn 0-18 år har du betalat för det då?
    I så fall hur mycket fick ni betala?

  • Svar på tråden Akuten med en 1åring.
  • 2tomtaro4troll

    japp, både jouren och akuten kostar här, jouren kostar väll 200kr om jag inte minns fel, och akuten 250kr!
    bor i norrbotten!

    bodde för några år sedan i västra götaland, där betalade jag aldrig något!!


    André-0502, Leon-0709, Bella-0903, Bebis-1008
  • Myrbäret
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-07-04 15:29:20 följande:
    Här i Västernorrland kostar det ej,men i Stockholm kostar det.
    Läste din presentation, det kanske beror på att du inte har något gästbok som folk kan skriva i
  • Trollet Ludenben

    har aldrig fått betala någonstans för mina barn. Inte på akut, ögonläkare, BUP, öron/näs/hals eller vc. Bor i västra götaland och här är all vård kostnadsfri, man betalar endast för mediciner och ambulans/sjukresekostnader (om man åker det då förståss)


    Älskade ungar
  • MammaHela

    Jag har aldrig betalat någon vård för mina barn, inte ambulansfärd heller.

    Tillhör Örebro läns landsting.


    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Nalle Puh73

    250 kr på både akuten och jouren. Det är bara gratis om man besöker vårdcentralen.


    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Coruscant

    Sös (Sachsska) barnakuten i Stockholm kostar för barn - fick betala för sonen när han bara var ett par månader. Blev lite förvånad, trodde faktiskt det var gratis för barn. Däremot kostade inte ambulansen något som vi anlände i.

    Konstigt att det är så olika i landet Sverige!

  • Mammajessi

    Väldigt konstigt att det är så annorlunda ändå bor man i samma land!!!

    Kollade på en dokumentär om sjukvård i olika länder, ändå känns det skönt att man bor här, men London tog ju priset, där kostar det ingeting varken för barn eller vuxna, där har dom tillochmed en kassa på väg ut där du FÅR pengar för ev transport du har betalt för att ta dig till sjukhuset....
    Likaså på apoteket, du betalar bara 6.99 för ALL medecin oavsett.

  • relan

    Jag har varit på akuten många gånger med min 1-åring, och aldrig betalat. I Göteborg.

Svar på tråden Akuten med en 1åring.