• umeafi­a
    Äldre 9 Jul 09:08
    22231 visningar
    83 svar
    83
    22231

    BVC avråder från resa till Spanien/Grekland. Vad tycker ni?

    Vår son är 2,5 månad och vi funderar på att åka på en charterresa All Inclusive till Grekland, Spanien eller Bulgarien. Ringde BVC för att fråga om vaccin för en sådan liten och fick svaret att de avrådde oss från att åka helt. Inte för vaccinet utan för värmen.
    Förstår ju givetvis att det blir varmt för vår lille men vår mening var att skydda honom i allra högsta grad och anpassa resan efter honom. Blev ändå förvånad när hon sa barskt avrådde, tycker man hör hela tiden om familjer som far och flänger med barn.

    Vad tycker ni? Har ni rest med så små barn till varma länder?

  • Svar på tråden BVC avråder från resa till Spanien/Grekland. Vad tycker ni?
  • Äldre 9 Jul 09:13
    #1

    Jag hade inte åkt om BVC gjorde ett sådan kraftigt uttalande

  • Äldre 9 Jul 09:17
    #2

    Undrar vad BVC tycker om alla bebisar som redan bor i Grekland/Spanien..

    Jag hade åkt!
    Ammar Du? Då behöver man ju inte tänka på att ge barnet extra vätska eller så..

  • Pinno
    Äldre 9 Jul 09:17
    #3

    Undrar hur barn i de länderna klarar sig...

    Om ni har ett hotellrum/lägenhet med AC där man kan vila upp sig mellan varven, se till att hela tiden vara i skuggan med lillemannen, att han får amma/får ersättning hela tiden så tycker inte jag att det borde vara något problem. Se bara till att du dricker hela tiden (ifall du ammar) så att du får tillräckligt med mjölk.

    Vi var på Teneriffa när dotter var 5 månader, det var jättevarmt men det funkade hur bra som helst.

  • Äldre 9 Jul 09:18
    #4

    Åk!!!


    Simon-Ludvig-Molly
  • Äldre 9 Jul 09:19
    #5

    Alltså jag har lärt mig att bvc för det allra mesta inte är några att lyssna på
    Jag hade åkt, ni får säkert det hur mysigt som helst!


    Mamma till Nora, August och Ella
  • shedan­gerous
    Äldre 9 Jul 09:20
    #6

    vi åkte till kreta när lillen bara va 3 månader.... gick hur bra som helst fast det va juli månad... BVC kom med tips o råd o önska oss en trevlig resa vilket det oxå blev

    Åk ni... BVC kan inte bestämma hur man ska göra!


    I´m surrounded by temptations love :-P
  • umeafi­a
    Äldre 9 Jul 09:22
    #7

    Nej det var lite så jag resonerade; de bor väl barn där...
    Jag helammar och nu när jag kikade på vädret så verkar det vara ungefär lika varmt där som det ska vara här.
    Plus att BVC sa att många reser med sina barn till sina hemländer när barnen är små (antar att de hemländerna också kan vara rätt varma....).  

  • tildas­place
    Äldre 9 Jul 09:24
    #8

    Det var det dummaste, alla barn som föds och bor där då? Jag skulle åka! BVC kan verkligen vara hysteriska ibland, men den som känner ert barn bäst är ni, och ingen annan.

  • AstaHK
    Äldre 9 Jul 09:24
    #9

    Herregud, vad är det för människor som jobbar på BVC? Vi bor i Hong Kong och har en 9 veckors bebis. Här är det 33-36 grader i skuggan alltid om somrarna (maj-sep) plus väldigt hög luftfuktighet. Enligt ditt BVC skulle det knappt gå att bo med barn här, då? Och tänk att det ändå föds så många barn, och friska är de också.

    Skillnaden är väl att här vet man hur man ska hantera värmen och självklart har man inte bebisen ute längre stunder. Och se till att amma/ge ersättning lite oftare. Om ditt barn är friskt i övrigt så ÅK! Bry dig inte om vad nån insnöad person på BVC säger.

  • Blommy­Ness12
    Äldre 9 Jul 09:26
    #10

    Fast det kanske beror på värmeböljan som är iår, runt 32 grader varmt bara här i norrland, har brukar vi inte ha en grad varmare än 23 grader på sommaren.. Det är väl kanske likadant utomlands?

Svar på tråden BVC avråder från resa till Spanien/Grekland. Vad tycker ni?