• umeafi­a
    Äldre 9 Jul 09:08
    22203 visningar
    83 svar
    83
    22203

    BVC avråder från resa till Spanien/Grekland. Vad tycker ni?

    Vår son är 2,5 månad och vi funderar på att åka på en charterresa All Inclusive till Grekland, Spanien eller Bulgarien. Ringde BVC för att fråga om vaccin för en sådan liten och fick svaret att de avrådde oss från att åka helt. Inte för vaccinet utan för värmen.
    Förstår ju givetvis att det blir varmt för vår lille men vår mening var att skydda honom i allra högsta grad och anpassa resan efter honom. Blev ändå förvånad när hon sa barskt avrådde, tycker man hör hela tiden om familjer som far och flänger med barn.

    Vad tycker ni? Har ni rest med så små barn till varma länder?

  • Svar på tråden BVC avråder från resa till Spanien/Grekland. Vad tycker ni?
  • Äldre 10 Jul 19:59
    #73

    Åk!
    det kommer säker gå jätte bra. Ni bor ju på bra hotell. Vi åkte med sonen när han var 3 månader till Cypern i augusti. Funkade super bra vi bodde på också på all inclusive . det är det bästa att bo på. Jag ammade dessutom så
    Det gjorde det hela väldigt enkelt.

  • DeBubb­a
    Äldre 10 Jul 20:48
    #74

    Jag säger också, Åk!!

    Jag var i Kroatien med min 9 mån bebis. Inga som helst problem, bara man är förberedd

  • frukar­lssonn
    Äldre 10 Jul 20:49
    #75
    Ollibolli skrev 2010-07-10 16:03:34 följande:
    Ja men exakt! Min son föddes i juni förra året, runt 30 grader i flera veckor! Gäller ju bara att amma lite oftare.
    Ja precis samma här Va väl snarare jag som mådde dåligt när jag satt där med ömmande bröst och svettades som en gris
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • gutegi­rl
    Äldre 10 Jul 23:31
    #76

    ööhhh, de barn som bor där då, hur gör man med dem?


    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Queeni­e70
    Äldre 10 Jul 23:43
    #77

    Gjorde dem?? Det var skumt. Det är ju lättaste tiden att resa med en sån liten..

    Vi åkte när lillen var lite äldre 6 månader, till Gran Canaria, och det var inga som helst problem sa BVC.

  • Äldre 11 Jul 02:23
    #78

    Men snälla vi har åkt varje år ca 4 veckor till Kroatien med våra barn sen de föddes... de har överlevt båda två. Dock var det lite jobbigt med lillan då 3 månader förra sommaren, mest med att få i sig själv 5 liter vatten om dagen för att mjölken inte skulle sina. Vi har sett till att de fått sina TBC vaccin innan vi åkt, dels för att vi har släkt som vi bor hos + att vi stannar länge varje gång. I år har vi dock tänkt ta semester lite senare för jag och pappan tyckte det var lite jobbigt med värmen förra året haha


    Benjamin 12/2 -07 och Sheyla 16/5 -09
  • Äldre 11 Jul 08:39
    #79

    BVC kommer bara med råd som de själva anser personligen, du kan lika gärna fråga en vilt främmande människa på stan.

    Ni låter kloka som anpassar resan efter bebisen, det går säkert jättebra om ni själva orkar.


    Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • frukar­lssonn
    Äldre 11 Jul 09:26
    #80
    Maria222 skrev 2010-07-11 08:39:10 följande:

    BVC kommer bara med råd som de själva anser personligen, du kan lika gärna fråga en vilt främmande människa på stan.

    Ni låter kloka som anpassar resan efter bebisen, det går säkert jättebra om ni själva orkar.


    Precis! Man hör ju tusen olika råd beroende på vilken bvc man går! Jag skulle åkt!

    Vi hade med oss välling och ersättning när vi åkte, då va iofs dottern ett år men hon dricker ionte vatten. Hon fick ju feber oxå pga tänder, det enda hon drack va välling. Det är ett bra sätt att få i dem vätska när det är varmt. Amning och/eller ersättning rek man ju när man har en liten och det är varmt.
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • umeafi­a
    Äldre 12 Jul 18:28
    #81

    Resan är bokad!! Lyssnade på alla era ni-kommer-att-ångra-er-råd och bokade All Inclusive till Bulgarien. Får se om BVC anmäler oss till barnombudsmannen eller så... hihihi :)

    Vår son kommer att få det underbart tillsammans med oss! Med tanke på temeraturen i Stockholm den senaste veckan så kommer han knappt märka skillnad (utom att det blir svalare på nätterna pga AC-n).

    Tack för alla era svar, tips och råd!

  • Äldre 13 Jul 10:30
    #82

    Ha en underbar resa!!!
    Jag var med min lillkille till Turkiet när han var 9 månader (i början av juni), o vår BVC-sköterska lät också lite....avrådande när jag bad om råd inför resan.
    Men det där känner man ju själv vad man klarar o inte klarar med sina barn!
    Bara man är ordentligt förberedd, som någon skrev ovan!

    (Vi hade f.ö svalare i Turkiet än vad det är hemma i Sverige just nu..!)

  • Äldre 14 Jul 13:28
    #83
    umeafia skrev 2010-07-12 18:28:03 följande:

    Resan är bokad!! Lyssnade på alla era ni-kommer-att-ångra-er-råd och bokade All Inclusive till Bulgarien. Får se om BVC anmäler oss till barnombudsmannen eller så... hihihi :)

    Vår son kommer att få det underbart tillsammans med oss! Med tanke på temeraturen i Stockholm den senaste veckan så kommer han knappt märka skillnad (utom att det blir svalare på nätterna pga AC-n).

    Tack för alla era svar, tips och råd!


    Hoppas ni får en underbar resa!!!
    Vi åker nästa söndag, 2veckor till Kreta, och jag ser oxå fram emot AC-n på hotellet... Så man kan få sova ordentligt
    Och som sagt, i övrigt tror jag inte man man märker någon skillnad! Som du skriver, det är ju lika varmt här i stockholm!!!
Svar på tråden BVC avråder från resa till Spanien/Grekland. Vad tycker ni?