• Anonym (Besvi­ken)
    Äldre 12 Jul 12:52
    55255 visningar
    186 svar
    186
    55255

    Fick inget i födelsedagspresent av min man.. Är så besviken..

    Jag är så himla ledsen och besviken.. Jag fyllde år i lördags och jag fick inget av min man, bara ett grattis. Jag hade gjort tårta så han visste att jag skulle fira min födelsedag och även om man inte vill fira så borde man ge present eller uppvakta sin älskade på dennes födelsedag? Hans bortförklaring va att han inte hann köpa! Han har ju för fan haft ett helt jäkla år på sig. Jag har jag talat om för honom hur jag känner om det här. Han vet hur besviken och ledsen jag är och jag ser på honom att han är ledsen och att  han gjort fel.. 

    Han hade dessutom frågat nån vecka innan vad jag önskade mig och jag svarade tröja, parfym, presentkort.
    Och nu skyllde han på att han inte visste vad han skulle köpa för han vet ju inte om jag skulle gilla tröjjan eller parfymen, då kunde man ju fått presentkort väl?

    I torsdags bad jag han gå på ikea för att köpa hyllplan, samma dag som jag skulle på ica maxi så jag ändrade mig och sa att han skulle komma hem direkt efter jobbet så att vi kunde äta så att jag kunde sticka direkt sedan och handla på maxi. Så han skippade ikea. han sa att han tänkte handla min present i samband med ikeahandlingen.I  fredags när jag skulle iväg till jobbet så frågade jag vad han skulle göra med barnen och han sa att han kanske skulle i väg och handla en present för han hade inte köpt nått. Då svarade jag att han inte behövde köpa nått! Han har haft ett helt år på sig och hade han inte köpt nått så behövde han inte köpa nått dagen innan heller. När han fyllde år så köpte jag hans favorittårta i smyg och fast jag va nästan höggravid så gick jag på stan i flera timmar och flera gånger och letade efter en fin tröjja till han.

    Jag skäms för att säga att jag inte har fått nått alls i födelsedagspresent till dom som frågar vad jag fått, min mamma frågade mig mig direkt om det va nått fel mellan oss och den frågan har jag ställt till mig själv också... jag och min man har pratat om det lite och han tyckte inte att det va nått fel.. men varför uppvaktar man inte sin fru på dennes födelsedag?  Han va iväg samma dag som jag fyllde år och köpte pizza för att jag ville det. Han kunde ha stannat till på ica och köpt blommor, chokladask eller bara en choklad. Bara det hade betytt mycket för mig.. Jag kräver ingen dyr present. Det behöver inte vara ens en present. Han ska ju visa att jag betyder nått för han...

    Och nu i veckan så hade vi skaffat barnvakt så vi kunde gå ut.. nu vet jag inte om jag har lust med det ens.. varför gå ut med nån när han känner att jag inte betyder nått för han?

    Är det nån mer som har varit med om att inte få nån present på födelsedagen? Hur har ni reagerat? och vad skulle ni gjort om ni va i min situation?

    Behövde lite skriva av mej..
    Ledsen och besviken är jag..

  • Svar på tråden Fick inget i födelsedagspresent av min man.. Är så besviken..
  • Anonym
    Äldre 12 Jul 12:54
    #1

    Jag förstår dig absolut.
    Jag hade med blivit ledsen och besviken.
    Det handlar inte om att få en dyr present utan om att bli firad när man fyller år.

    En blomma och ett grattiskort betyder väldigt mycket.

    Grattis i efterskott!

  • Äldre 12 Jul 12:55
    #2

    Det är ständigt återkommande härhemma att min födelsedag glöms bort. Jag kräver inte presenter, men ett Grattis o kanske ett han fixat nåt gott att äta eller plockat en blomma på vägen hem från jobbet hade vart roligt.

    Som tur är så är min man världens goaste i övrigt och mycket omtänksam så jag försöker bortse från just det här att han oftast glömmer min födelsedag.

  • Me o Mike
    Äldre 12 Jul 12:57
    #3

    Kanske han inte ser på det på samma sätt som du.

    Min man avskyr födelsedagspresenter och sånt.. Jag är van! =)

  • Äldre 12 Jul 12:59
    #4

    Jag hade också blivit lack...men varför sa du till honom dagen innan att han inte behövde köpa något? Vissa är ju alltid ute i sista minuten, jag också ibland.


    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 13:01
    #5
    Majsan70 skrev 2010-07-12 12:55:45 följande:
    Det är ständigt återkommande härhemma att min födelsedag glöms bort. Jag kräver inte presenter, men ett Grattis o kanske ett han fixat nåt gott att äta eller plockat en blomma på vägen hem från jobbet hade vart roligt.

    Som tur är så är min man världens goaste i övrigt och mycket omtänksam så jag försöker bortse från just det här att han oftast glömmer min födelsedag.
    Tack!  Hade min man varit sån så hade man nog vant sig vid det och det hade inte gjort så mycket för mig om han glömde min födelsedag men han har alltid uppvaktat mig med nått varje födelsedag och nu fick jag inget och det va inte att han hade glömt. Han sket i att köpa.. uppvakta mig.. han visste ju att jag fyllde år.
  • Anonym
    Äldre 12 Jul 13:01
    #6

    Min sambo glömmer alltid födelsedagar så jag brukar påminna honom en vecka innan jag fyller. Så han kan inte skylla på det.

    Jag kräver inte att folk ska komma ihåg min födelsedag. Jag är ju vuxen, då är det inte som när man var liten.
    Har man påmint folk så tycker jag att man ska få ett grattis. Minst ett grattis.

  • Äldre 12 Jul 13:01
    #7

    förstår att du är super besviken men ge han en chans att gott göra, gå på middagen när vi har barnvakt...
    Min man är också super seg på att fixa presenter, senat fick jag sjäkv gå och köpa min present, lagom kul, inte ens ett presentkort kunde han dra iväg sig för att köpa, o då jobbar han nere i centrum...
    Men se till att han får gottgöra dig ordentligt istället för att gå runt o vara besviken.

  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 13:02
    #8
    SilverEmma skrev 2010-07-12 12:59:26 följande:
    Jag hade också blivit lack...men varför sa du till honom dagen innan att han inte behövde köpa något? Vissa är ju alltid ute i sista minuten, jag också ibland.
    För att jag tyckte att hade han inte köpt nått till dess så behövde han inte köpa dagen innan heller för den delen. Han är inte den typen som är ute i sista minuten
  • Ant85
    Äldre 12 Jul 13:05
    #9

    Jag förstår inte vad det är för fel att handla nån dag innan bara? Jag är sällan ute månader i förväg för att köpa födelsedagspresenter/julklappar/what ever.

    Och om du inte menar att han inte behöver köpa något varför säger du det isf?

  • Me o Mike
    Äldre 12 Jul 13:06
    #10

    Men är alltså en present sååå himla viktig??

    Ok om du satt och var ledsen för att han inte kom ihåg det eller nåt sånt, men att vara sååå himla ledsen över att inte få en present!?

Svar på tråden Fick inget i födelsedagspresent av min man.. Är så besviken..