• MammaS­ara80
    Äldre 14 Jul 20:14
    9650 visningar
    6 svar
    6
    9650

    Vad gör man runt omkring Uddevalla?

    Vi ska semestra utanför uddevalla, vad gör man där?
    Tips tack!
    Finns det något vattenland i närheten?

  • Svar på tråden Vad gör man runt omkring Uddevalla?
  • MammaS­ara80
    Äldre 14 Jul 21:51
    #1

    puffar lite på tråden

  • Äldre 14 Jul 23:13
    #2

    Vattenland är det dåligt med. Men Unda camping strax utanför stan har vattenruschbanor, trampebåtar mm och en jättefin strand.
    Annars rekomenderar jag ett besök på Bohusläns museum, en vända till lysekil och där åka "citytuffen" en sväng på havets hus, kanske en sälsafari med utflyktbåten Ran, utnyttja skyttelfärjan Carl Wilhelson och ta en liten tur över till Fiskebäckskil.
    Missa absolut inte ett besök på Nordens Ark. 
    Gillar man fiske så avgår ett antal djuphavsfiskebåtar från uddevalla med omnejd, för mindre barn som vill leta fossil så är skalgrusbankarna ett hett tips, inte så kul för oss vuxna men små barn kan krypa omkring i timmar. 

  • Äldre 14 Jul 23:15
    #3

    Att besöka Gustafsberg och ta en fika på Snäckan är en typisk uddevalla-sommar ! ;)

  • Lilleb­äcks mamma
    Äldre 14 Jul 23:19
    #4

    Visserligen finns det inget vattenland i Uddevalla, men i Vänersborg (som ju inte är allt för långt ifrån) ligger Vattenpalatset som var en stor hit när vi var små i alla fall Glad
    Annars kan jag varmt rekommendera strandpromenaden som leder fram till Snäckan, ett fik som vad jag hört numera har fullständiga rättigheter. Dit ut kan man också åka med båt från hamnen om man vill.
    Från hamnen går också en annan båt, där man åker runt och äter räkor, om man gillar sånt. Ska tydligen vara trevligt.

  • Mummy
    Äldre 15 Jul 00:41
    #5

    Har ni barn och är där under nån vardag rekomenderar jag Emaus, där barnen får träffa djur, rida på hästar och sånt. Inte så jättestort, men populärt och väldigt mysigt

  • MammaS­ara80
    Äldre 15 Jul 08:53
    #6

    Tack!
    Vilka bra tips, ska kollas upp!

Svar på tråden Vad gör man runt omkring Uddevalla?