• Äldre 16 Jul 07:28
    16295 visningar
    21 svar
    21
    16295

    Byter Swedbank batterier eller får man köpa själv?

    Min säkerhetsdosa har börjat visa massa underliga tecken så jag kommer inte in på den. Kan man gå till swedbank och de hjälper än med detta eller bör jag gå och köpa nya batterier och hoppas på att det är detta. Tycker inte det var så längesen jag bytte batterier dock.

  • Svar på tråden Byter Swedbank batterier eller får man köpa själv?
  • Stor mamma
    Äldre 16 Jul 07:33
    #1

    du kan köpa dem på swedbanks sida, du skall byta själv

  • Tildas­52
    Äldre 16 Jul 07:35
    #2

    ska man inte byta dosa helt?  har för mig att batterierna ska hålla så länge man ska använda dosan..... (reserverar mig för att jag kan ha fel)

  • Äldre 16 Jul 07:38
    #3

    Man kan byta batterier själv, lämna in, eller gå och få en ny hos banken, beroende på vad du tycker är enklast.

  • Stor mamma
    Äldre 16 Jul 07:38
    #4
    Tildas52 skrev 2010-07-16 07:35:50 följande:
    ska man inte byta dosa helt?  har för mig att batterierna ska hålla så länge man ska använda dosan..... (reserverar mig för att jag kan ha fel)
    nej då, vi bytte batteri för ca en månad sedan
  • Stor mamma
    Äldre 16 Jul 07:39
    #5
    Rockan skrev 2010-07-16 07:38:55 följande:
    Man kan byta batterier själv, lämna in, eller gå och få en ny hos banken, beroende på vad du tycker är enklast.
    Man får ingen ny, jag frågade för en månad sedan
  • Äldre 16 Jul 07:43
    #6

    jag bytte dosa häromdagen.
    Den gamla fick man byta batteri på själv. Men den nya har batteri som räcka hela dosans livslängd.
    Min gamla började bli dålig, jag såg inte siffrorna ordentligt. Provade byta batteri, men det var inte det. Så jag gick bara in på banken och sa att den gett sig så fick jag en ny. De frågade inte änns om jag provat byta batteri.

  • Äldre 16 Jul 07:52
    #7
    Stor mamma skrev 2010-07-16 07:39:32 följande:
    Man får ingen ny, jag frågade för en månad sedan
    Jag fick en ny förra veckan.
  • Stor mamma
    Äldre 16 Jul 07:53
    #8
    Strumpan 78 skrev 2010-07-16 07:43:17 följande:

    jag bytte dosa häromdagen.
    Den gamla fick man byta batteri på själv. Men den nya har batteri som räcka hela dosans livslängd.
    Min gamla började bli dålig, jag såg inte siffrorna ordentligt. Provade byta batteri, men det var inte det. Så jag gick bara in på banken och sa att den gett sig så fick jag en ny. De frågade inte änns om jag provat byta batteri.


    Kanske lite olika på olika banker vad dom tycker
  • Äldre 16 Jul 07:53
    #9
    Strumpan 78 skrev 2010-07-16 07:43:17 följande:

    jag bytte dosa häromdagen.
    Den gamla fick man byta batteri på själv. Men den nya har batteri som räcka hela dosans livslängd.
    Min gamla började bli dålig, jag såg inte siffrorna ordentligt. Provade byta batteri, men det var inte det. Så jag gick bara in på banken och sa att den gett sig så fick jag en ny. De frågade inte änns om jag provat byta batteri.


    Precis!
  • Äldre 16 Jul 08:27
    #10
    Stor mamma skrev 2010-07-16 07:53:01 följande:
    Kanske lite olika på olika banker vad dom tycker
    Fast min dosa var trasig, jag hade ju provat byta batteri. Hon i kassan kanske sett så många dosor att hon ser om den är trasig eller om batteriet är slut.
  • Äldre 16 Jul 13:22
    #11

    Om dosan är trasig får du en ny. Batteri kan du byta själv det står påSwedbanks hemsida hur du gör.
    Om det är batteriet som är trasigt så syns det i dosan när du sätter på den. Om det däremot är pixlarna som inte funkar i dosan är den trasig. (Det låter som om den är trasig när du säger "underliga tecken".)

  • Äldre 16 Jul 13:27
    #12

    Swedbank har fyra olika dosor, min måste man byta batteri på men sambons ska räcka så länge dosan håller. Beror på hur ny du har? Kolla här: http://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/internetbanken-privat/vanliga-fragor-och-svar/?contentid=OID_593972_SV#2


    Allt ska göras i en hast, men snart så är det raaaaast
  • Smultr­on ett
    Äldre 16 Jul 13:28
    #13

    Vi har aldrig behövt betala något för någon dosa på swedbank och då har vi både bytt batteri och bytt dosa.


    Jag är den som är den!
  • Äldre 16 Jul 14:43
    #14

    Jag var in på banken och fick en ny dosa direkt. För hon sa att min var gammla och dålig. Det var den svarta tunna rektangulära. Nu fick jag en tjockare mer ovaltrekantig. De skulle tydligen vara säkrare också.

  • Smultr­on ett
    Äldre 16 Jul 16:16
    #15
    LillaMandarin skrev 2010-07-16 14:43:06 följande:
    Jag var in på banken och fick en ny dosa direkt. För hon sa att min var gammla och dålig. Det var den svarta tunna rektangulära. Nu fick jag en tjockare mer ovaltrekantig. De skulle tydligen vara säkrare också.
    mycket bättre knappar på dem åxå
    Jag är den som är den!
  • Tildas­52
    Äldre 16 Jul 18:40
    #16
    LillaMandarin skrev 2010-07-16 14:43:06 följande:
    Jag var in på banken och fick en ny dosa direkt. För hon sa att min var gammla och dålig. Det var den svarta tunna rektangulära. Nu fick jag en tjockare mer ovaltrekantig. De skulle tydligen vara säkrare också.
    det är den jag har och den ska batteriet hålla tills dosan gjort sitt

    jag fick betala för att hämta ut min andra dosa, men då hade jag tappat bort min första, men om man lämnar in en gammal kostar det inget sa hon på banken
  • Eufori­a
    Äldre 16 Jul 18:47
    #17

    Jag blev hänvisad till att köpa ett nytt batteri på claes olsson och pilla i själv.

  • Äldre 16 Jul 19:08
    #18

    Min visade att batteriet var lågt så jag gick dit och fick en helt ny. Tog väl nån minut bara!

  • Favvo
    Äldre 17 Jul 00:28
    #19

    Min bankman sa att dosan skulle ha en hållbarhet motsvarande för evigt. Men ni kanske har den gamla dosan?

  • Äldre 17 Jul 08:58
    #20

    PÅ den gamla dosan bytte swedbank batteriet när det blev gammalt. Sen låste ungaran doisan för femtielftegången och då bytte swedbank ut den mot den tjockare svarta ovala varianten. 

Svar på tråden Byter Swedbank batterier eller får man köpa själv?