• d35
    Äldre 22 Jul 15:43
    16560 visningar
    8 svar
    8
    16560

    Hur vanligt med återförening efter separation ?

    Hur vanligt är det att folk faktiskt hittar tillbaka till varandera efter en separation ? T.ex småbarnsföräldrar.. Småbarnsåren är ju krävande..

    Någon som har koll på detta ?

  • Svar på tråden Hur vanligt med återförening efter separation ?
  • Anonym
    Äldre 22 Jul 15:48
    #1

    Har inga siffror att komma med... det enda jag kan tänka på är ju att man skiljer sig ju av en anledning.. varför skulle den anledningen försvinna bara för att man separerar ett tag... 

  • Anonym
    Äldre 22 Jul 15:52
    #2

    Hur vanligt det är kan jag inte svara på, men jag vet att det förekommer. Känner själv ett par som separerade då deras son var några månader gammal, men de lever nu tillsammans igen (och har gjort det i många år).
    Jag tror att i många fall beror separationen under denna tid på att föräldrarna (eller en av dem) mår tillfälligt psykiskt dåligt pga påfrestningen att just vara förälder. Det är i de allra flesta fall övergående. 

  • d35
    Äldre 22 Jul 16:43
    #3
    Anonym skrev 2010-07-22 15:52:38 följande:
    Hur vanligt det är kan jag inte svara på, men jag vet att det förekommer. Känner själv ett par som separerade då deras son var några månader gammal, men de lever nu tillsammans igen (och har gjort det i många år).
    Jag tror att i många fall beror separationen under denna tid på att föräldrarna (eller en av dem) mår tillfälligt psykiskt dåligt pga påfrestningen att just vara förälder. Det är i de allra flesta fall övergående. 
    Jo, det är just det med småbarnsåren, att de är så jobbiga.. Tja, vore kul att se lite statistik på området..
    För vår del så är det en fråga om  dels småbarnsåren och dels att vi kanske växt ifrån varandra..Dessutom har vi problem att kommunicera... Tja, helt klassiskt kan man säga.. 14 år blev det..  
  • Anonym (försö­ker igen)
    Äldre 25 Jul 20:06
    #4

    Min sambo drog från mig och barnen efter nio år ihop. Han var då helt bestämd med att vi inte hade en framtid tillsammans längre. Vi var åtskilda sju veckor men nu bor vi ihop igen och kämpar. Vi går i familjerådgiving. Vi har bara bott ihop igen en månad men hoppas att det kommer att gå vägen.

  • Anonym (Ett par gånger­..)
    Äldre 29 Jul 10:36
    #5

    Vi har, innan vi fick barn, flyttat isär ett par gånger. Alltid kommit tillbaka till varandra då kräleken varit stark, MEN vi har aldrig tagit tag i roten till problemet. Så det har inte varit så bra oss emellan som det hade kunnat vara.
    Nu ska vi skiljas, har barn och allt.

    Det enda jag velat är att vi ska ta hjälp för att komma tillrätta med bla kommunikationsproblem. Han har vägrat...

    Jag hoppas dock att han ska bli villig till att göra det en dag. Vi ska gå i samtalsterapi, bla för att vi ändå måste ha en fungerande kommunikation oss emellan för barnens skull. Men också för att se om det finns något att rädda och om vi då ska försöka igen. MEN jag kommer inte gå med på något nytt oss emellan om han inte visar vilja att göra något åt problemet.

  • Anonym (lyckl­igt gift)
    Äldre 29 Jul 10:42
    #6
    Anonym skrev 2010-07-22 15:48:41 följande:
    Har inga siffror att komma med... det enda jag kan tänka på är ju att man skiljer sig ju av en anledning.. varför skulle den anledningen försvinna bara för att man separerar ett tag... 
    Det behöver INTE alls vara så. Jag och maken separerade då första barnet var 2 år gammalt. Han flyttade ifrån stan och hade sonen varannan helg bara, så levde vi under ett års tid och jag trodde då aldrig att det skulle bli vi igen. Jag dejtade andra under detta året, liksom han gjorde.

    Tiden innan separationen kantades av konflikter, tjafs och bråk...MEN det är mycket mycket bättre idag än vad det var då. Visst att vi blir osams emellanåt men jag upplever att vi båda mognat och kan hantera detta på ett annat sätt. Jag tror att en separation i VISSA FALL kan vara det bästa och att man kan hitta tillbaka igen och få det ännu bättre än innan. Vi är som sagt gifta idag och väntar tredje barnet :)
  • Äldre 11 Dec 21:56
    #7
    Jag heter Felena från Texas-USA. den här mannen hjälper mig att lösa mitt äktenskapsproblem, min ex make skilde mig 2 år sedan kom tillbaka till mig igår kväll. Vi är på ett matbord nu. jag vill bara dela denna glädje åt världen.
    tack för att du läste ... kontakta den här kraftfulla växtbaserade mannen Han använder sig av naturliga örter och gör lite brännoffer.
    att göra en charm för att lösa alla problem i familjen, oavsett hur lite eller stort det problem du står inför i livet.
    här är möjligheten för dig att döda sådana problem ut ur ditt liv här. Skicka ett meddelande till den här kraftfulla växtbaserade mannen
    Dr kommer att utföra en casting spell för att ta tillbaka din kärlek.
    Du behöver inte göra någonting för att bara tro och följa hans instruktioner om hur man gör det ... han kommer att göra underverk för dig och du kommer att vara lycklig för alltid.
    Kontakta honom nu .. dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
  • Anonym (vgwre­)
    Äldre 12 Dec 12:27
    #8
    d35 skrev 2010-07-22 15:43:01 följande:

    Hur vanligt är det att folk faktiskt hittar tillbaka till varandera efter en separation ? T.ex småbarnsföräldrar.. Småbarnsåren är ju krävande..

    Någon som har koll på detta ?


    1 på 100 kanske!
Svar på tråden Hur vanligt med återförening efter separation ?