• Äldre 27 Jul 11:14
    9388 visningar
    10 svar
    10
    9388

    mask i poolen

    vi köpte en pool för nån månad sen.
    och vi har badat o så i den.
    har en pump som går hela tiden. och vi har en behållare som vi stoppar klor i som ligger i poolen för jämnan. men idag när jag gick ut för att greja med poolen så ligger det daggmaskar o krålar på botten. då har poolen stått oanvänd sedan i torsdags och i dag är det ju tisdag. vad fasen har hänt? vad har vi gjort för fel??

    väldigt tacksam för svar.

  • Svar på tråden mask i poolen
  • Anneli­eTyres­ö
    Äldre 27 Jul 11:16
    #1

    Har ni haft den övertäckt?

  • Äldre 27 Jul 11:16
    #2

    ja den har vart övertäckt.

  • Anneli­eTyres­ö
    Äldre 27 Jul 11:21
    #3

    Hur många maskar är det?

  • Äldre 27 Jul 11:22
    #4

    jag puffar lite
    känner mig helt förstörd. ska vi inte bada i poolen nu o vad gör jag för att få bort det?

  • Äldre 27 Jul 11:23
    #5

    jag plockade upp 3 ganska stora... och kanske 5 lite mindre. de låg o kravlade vid kanten

  • Anneli­eTyres­ö
    Äldre 27 Jul 11:23
    #6

    Kan ni inte bara plocka bort de?
    Precis som med löv å annat skräp?

  • Äldre 27 Jul 11:25
    #7

    jo jag har gjort det. men vad händer nu.. tänk om de lagt ägg eller nåt? (vet inte hur de fortplantar sig) kan vi bada i poolen?

  • La Lola
    Äldre 27 Jul 11:28
    #8
    Mrs staar skrev 2010-07-27 11:25:11 följande:
    jo jag har gjort det. men vad händer nu.. tänk om de lagt ägg eller nåt? (vet inte hur de fortplantar sig) kan vi bada i poolen?
    Daggmaskar lägger inte ägg i vatten.......
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Äldre 27 Jul 11:29
    #9

    hurkkk. hur har dom kommit dit? nu vart jag rädd för o bada i poolen här hemma

  • Äldre 27 Jul 11:31
    #10

    precis.. hur fasen har de kommit dit?? har ju som sagt haft poolen övertäckt. och det har ju regnat i några dagar så brist på vatten har de ju inte haft nu heller. o dessutom att de går i vatten som är fullt med klor i.. jag förstår ingenting.

Svar på tråden mask i poolen