• Äldre 28 Jul 09:30
    89956 visningar
    27 svar
    27
    89956

    Parkering nära Gröna lund?

    Vi sk a bila upp och gå på Grönan om ett par veckor.
    Vad parkerar man bäst? Behöver inte vara utanför porten utan vi kan gå ett par minter,

    Behöver tips för själv har jag inte den blekaste vad vi ska parkera.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Parkering nära Gröna lund?
  • Himmel­sblå
    Äldre 28 Jul 09:34
    #1

    Skansen ligger väl nära, de borde ju ha stor parkering.


    Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Äldre 28 Jul 09:46
    #2

    Säger bara ta INTE bilen. Du kommer få leta parkering halva dagen. Varför måste folk ha bilen med sig överallt? Finns något som kallas BUSS. Eller kanske båt över från slussen?

  • Äldre 28 Jul 09:47
    #3

    Håller med Viseversa, det är sjukt svårt att hitta parkering. Och bommen över till Djurgården ska väl i regel vara stängd på helgerna, om inte så behöver du ett "boendebevis" för att få köra över. Men det brukar det vara lite hursomhelst med...

  • Äldre 28 Jul 09:48
    #4

    Min svåger var där i veckan, de hittade en parkering mellan skansen och grönan, 50 kr för hela dagen. Men de var nog ute i god tid.


    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • A r a s
    Äldre 28 Jul 09:51
    #5
    viseversa skrev 2010-07-28 09:46:01 följande:
    Säger bara ta INTE bilen. Du kommer få leta parkering halva dagen. Varför måste folk ha bilen med sig överallt? Finns något som kallas BUSS. Eller kanske båt över från slussen?
    Bilar man upp från annan stad är det ju svårt att "lämna bilen" Är man inte bekant med Stockholm kan det vara lite svårt, men jag skulle
    1) fundera på att lämna bilen vid ett ev övernattningsboende i Sthlm (om sådant finns/planeras)

    2) om vi åker på en helg skulle jag leta parkering på tvärgatorna på stadssidan om Djurgårdsbron (titta på en karta på tex Hitta eller Eniro) på helgerna är innerstadsparkering (oftast) gratis på gatan.

    3) Finns parkering (fanns för ett par år sen) precis utanför Gröna Lund, misstänker att det är samma som är för Skansenbesökare? Men det kostar skjortan enligt min erfarenhet då, och vimlar av parkeringsvakter. Lämnade bilen en gång i fem minuter för att lämna över en grej till en kompis, fick p-bot direkt

    Lycka till!
  • Äldre 28 Jul 09:52
    #6
    A r a s skrev 2010-07-28 09:51:10 följande:
    3) Finns parkering (fanns för ett par år sen) precis utanför Gröna Lund, misstänker att det är samma som är för Skansenbesökare? Men det kostar skjortan enligt min erfarenhet då, och vimlar av parkeringsvakter. Lämnade bilen en gång i fem minuter för att lämna över en grej till en kompis, fick p-bot direkt
    Den parkeringen finns kvar, men jag vet inte vad det kostar. Och det gäller nog att vara där snortidigt som sagt :)
  • Äldre 28 Jul 09:52
    #7

    Är bara så trött på alla bilburna latkorvar som inte kan tänka sig att lämna sin kära plåtlåda någonstans. För då kanske dom måste åka kommunalt(ve och fas)! Jisses säger jag bara.

    Stan svämmar över av alla äckliga bilar redan som det är. Ta bussen istället. Och lämna bilen någon annan stans. Och nej skansen har INTE en stor parkering. Och dom parkeringsplatser som finns är oftast upptagna.

  • Himmel­sblå
    Äldre 28 Jul 09:54
    #8
    viseversa skrev 2010-07-28 09:52:49 följande:
    Är bara så trött på alla bilburna latkorvar som inte kan tänka sig att lämna sin kära plåtlåda någonstans. För då kanske dom måste åka kommunalt(ve och fas)! Jisses säger jag bara.

    Stan svämmar över av alla äckliga bilar redan som det är. Ta bussen istället. Och lämna bilen någon annan stans. Och nej skansen har INTE en stor parkering. Och dom parkeringsplatser som finns är oftast upptagna.
    Då kanske du kan hjälpa TS som är turist i staden, var hon kan lämna sin bil och sedan åka smidigt till Grönan.
    Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Äldre 28 Jul 09:54
    #9
    A r a s skrev 2010-07-28 09:51:10 följande:
    Bilar man upp från annan stad är det ju svårt att "lämna bilen" Är man inte bekant med Stockholm kan det vara lite svårt, men jag skulle
    1) fundera på att lämna bilen vid ett ev övernattningsboende i Sthlm (om sådant finns/planeras)

    2) om vi åker på en helg skulle jag leta parkering på tvärgatorna på stadssidan om Djurgårdsbron (titta på en karta på tex Hitta eller Eniro) på helgerna är innerstadsparkering (oftast) gratis på gatan.

    3) Finns parkering (fanns för ett par år sen) precis utanför Gröna Lund, misstänker att det är samma som är för Skansenbesökare? Men det kostar skjortan enligt min erfarenhet då, och vimlar av parkeringsvakter. Lämnade bilen en gång i fem minuter för att lämna över en grej till en kompis, fick p-bot direkt

    Lycka till!
    Finns massor av parkeringsplatser man kan ställa den på som INTE ligger exakt intill där man ska vara. Kan ju vara bra att kolla upp det INNAN man åker till Stockholm så vet man. 
  • Himmel­sblå
    Äldre 28 Jul 09:55
    #10
    viseversa skrev 2010-07-28 09:54:36 följande:
    Finns massor av parkeringsplatser man kan ställa den på som INTE ligger exakt intill där man ska vara. Kan ju vara bra att kolla upp det INNAN man åker till Stockholm så vet man. 
    Ja...det är väl det tråden handlar om eller....
    Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
Svar på tråden Parkering nära Gröna lund?