• Äldre 28 Jul 21:39
    20273 visningar
    188 svar
    188
    20273

    Men herregud, vad rä det för idiotkarl i "Livet på BB"?!

    Nu har jag inte sett hela programmet, slog över för en stund sedan. Men herregud. Paret som filmades nu precis innan reklamen - WTF?!
    Nackskott på karlfan skulle jag vilja säga! Herregud vilken idiot.
    Jag bara gapar!

  • Svar på tråden Men herregud, vad rä det för idiotkarl i "Livet på BB"?!
  • Äldre 30 Jul 16:12
    MissMurrig skrev 2010-07-28 21:41:54 följande:
    Ja!!! Släng ut honom för fan! "Har du lägre smärtgräns än andra? Hade du intelegat ner hade du kanske varit öppen mer".... SJUKT! Här har hon mer ont än en människa kan ha, och han tycker synd om sig själv för att han måste sitta i en stol och se på när hon har ont.... 
    Det är väl inte så konstigt, det måste vara mycket värre att TITTA på en förlossning än att utföra den själv?

    Det verkar vara taskig inlevelseförmåga från alla möjliga håll. ;)
  • NiniMe
    Äldre 30 Jul 16:17

    Jag reagerade också på de och min första reaktion va samma som eran.. Men sen när jag såg hur orolig han va så tror jag de har varit en reaktion från han att hålla på så.. Han har säkert tyckt de va jättejobbigt o se sin fru lida så som hon gjorde.... Inget försvar och hålla på så men han kanske inte visste hur han skulle reagera..
    Sen den andra gubben gången innan de, jag blev också lite störd på han men frugan skratta ju faktiskt med så de e väl så dom har de i sin familj... hahahaa
     


  • Laire
    Äldre 30 Jul 16:50
    Rulltrappa skrev 2010-07-30 16:12:27 följande:
    Det är väl inte så konstigt, det måste vara mycket värre att TITTA på en förlossning än att utföra den själv?

    Det verkar vara taskig inlevelseförmåga från alla möjliga håll. ;)
    Jag tycker ärligt talat att det är värre att vara den som ska föda på en normal förlossning. Även om det inte är kul att se någon man tycker om ha ont så vet man varför det är så och det är mer fokus på att ta sig igenom smärtorna än att det bara är hemskt. Undantaget är om kvinnan vill dö, då är det däremot jobbigare att se på

    Dock så får man faktiskt sätta sina egna känslor åt sidan! Det vill säga om man vill hjälpa kvinnan istället för att gnälla  Jag var med en förlossning som anhörig och i krystningsskedet (då personen ville dö ) hade jag valet att sätta mig i ett hörn och grina över att det var så hemskt eller att peppa kvinnan - självklart väljer jag då att sätta MINA känslor åt sidan eftersom det inte gör ett enda dugg för kvinnan.   
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Laire
    Äldre 30 Jul 16:54
    NiniMe skrev 2010-07-30 16:17:41 följande:
    Jag reagerade också på de och min första reaktion va samma som eran.. Men sen när jag såg hur orolig han va så tror jag de har varit en reaktion från han att hålla på så.. Han har säkert tyckt de va jättejobbigt o se sin fru lida så som hon gjorde.... Inget försvar och hålla på så men han kanske inte visste hur han skulle reagera..
    Sen den andra gubben gången innan de, jag blev också lite störd på han men frugan skratta ju faktiskt med så de e väl så dom har de i sin familj... hahahaa
     
    Ja den andra gubben var irriterande men han är nog som du säger så jämt Måååånga kvinnor får ju lära sig att leva med barnsliga karlar, även om det vore tacksamt om de kunna skippa det vid förlossningar

    Killen vi talar om nu känner jag var mer intresserad av barnet än sin partner, krasst nog... Inte för att jag vet hur de har det hemma, men det var vibbarna jag fick från programmet (och vad man ser på de minuterna på tv:n är ju absolut sant )
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Äldre 31 Jul 12:19
    Laire skrev 2010-07-30 16:50:21 följande:
    Jag tycker ärligt talat att det är värre att vara den som ska föda på en normal förlossning. Även om det inte är kul att se någon man tycker om ha ont så vet man varför det är så och det är mer fokus på att ta sig igenom smärtorna än att det bara är hemskt. Undantaget är om kvinnan vill dö, då är det däremot jobbigare att se på

    Dock så får man faktiskt sätta sina egna känslor åt sidan! Det vill säga om man vill hjälpa kvinnan istället för att gnälla  Jag var med en förlossning som anhörig och i krystningsskedet (då personen ville dö ) hade jag valet att sätta mig i ett hörn och grina över att det var så hemskt eller att peppa kvinnan - självklart väljer jag då att sätta MINA känslor åt sidan eftersom det inte gör ett enda dugg för kvinnan.   
    jahaja. jag skulle då försöka dödsmisshandla den som försökte dalta med mig under mina förlossningar.
  • Här och nu
    Äldre 31 Jul 12:22
    Guldsmulan skrev 2010-07-30 09:31:00 följande:
    Hahaha fler som är irriterade på karlarna på "livet på BB" märker jag.
    Inte bara jag som suttit o blivit pissed off alltså. Hade min gubbe hållitpå som dem så hade han åkt ut ur rummet utan tänder fortare än kvickt.
    Förra veckan va de en gubbe som drev med sin fru helatiden, skulle låsa in henne på toan osv osv, ville hoppa in i tvn o ge han en omgång...
    Och i Onsdags, den snubben som bara kakkade ner på sin kvinna (fram tills själva utdrivningen) var idiot.
    Låsa in sin fru på toan?
  • Här och nu
    Äldre 31 Jul 12:22
    Guldsmulan skrev 2010-07-30 09:48:19 följande:
    Precis han,. han som helatiden tyckte hennes stön lät som ngt sexigt..
    vilken idiot, är så glad att min karl aldrig skulle göra ngt sånt hehe
    Sexiga stön vid värkar? Ett års sexstrejk passar väl bra då!
  • Här och nu
    Äldre 31 Jul 12:24
    Alyssa skrev 2010-07-30 09:56:50 följande:
    Den där idioten som satt och trackade henne? Skällde på henne för att hon inte klarade smärtan och att miljoner andra genomgår samma sak varje dag? Hon stod bara där tyst och hanterade värkarna.

    Fyfan vilket jävla svin! Att man är så elak mot någon som håller på satt föda sitt barn kan jag inte förstå. Så elak som han var där så skulle jag inte bli förvånad om han slår henne också. Jag hade bett personalen slänga ut honom och porta honom från sjukhuset.
    Agerar inte personalen i denna serie? Har inte haft möjlighet att följa den än.
  • Här och nu
    Äldre 31 Jul 12:25
    Rulltrappa skrev 2010-07-30 16:03:54 följande:
    Har bara en invändning. Tvivlar på det etikettsmässiga i att berömma en födande kvinna. Om någon försökte berömma mig under en förlossning skulle jag fan försöka strypa aset. Då är det bättre med lite destruktivt gnäll faktiskt.
    Nu får du allt förklara dig!
  • Här och nu
    Äldre 31 Jul 12:26
    Rulltrappa skrev 2010-07-30 16:12:27 följande:
    Det är väl inte så konstigt, det måste vara mycket värre att TITTA på en förlossning än att utföra den själv?

    Det verkar vara taskig inlevelseförmåga från alla möjliga håll. ;)
    Det är säkert skitjobbigt att titta på, men ONT gör det inte. Klarar man inte att se på utan att anklaga, har man inte där att göra.
  • Laire
    Äldre 31 Jul 19:27
    Rulltrappa skrev 2010-07-31 12:19:46 följande:
    jahaja. jag skulle då försöka dödsmisshandla den som försökte dalta med mig under mina förlossningar.
    Så motsatsen till att förnedra kvinnan med elaka kommentarer är att dalta? Drömmer
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Laire
    Äldre 31 Jul 19:28
    Här och nu skrev 2010-07-31 12:24:20 följande:
    Agerar inte personalen i denna serie? Har inte haft möjlighet att följa den än.
    Allt utom en halvtaskig kommentar (som skedde i krystningsskedet) skedde då personalen inte var närvarande, då de kom uppförde han sig som folk...
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Najs
    Äldre 31 Jul 22:47
    Här och nu skrev 2010-07-31 12:22:05 följande:
    Låsa in sin fru på toan?
    Ja hon skyndade sig på toa mellan två värkar för att hinna suga i sig lustgas och hennes hääärliga man ville busa och låsa in henne utifrån (stod o försökte manipulera låset) kanske inte ett så seriöst försök men hon blev ju skitskraj så hon sprang ut utan o hinna tvätta händerna. Tyckte d va så himla elakt av honom hehe
  • Najs
    Äldre 31 Jul 22:48
    Här och nu skrev 2010-07-31 12:22:58 följande:
    Sexiga stön vid värkar? Ett års sexstrejk passar väl bra då!
    Ja hade min gubbe gjort nå sånt så hade kiosken varit stängd ett braaa tag
  • Äldre 1 Aug 12:03
    Rulltrappa skrev 2010-07-31 12:19:46 följande:
    jahaja. jag skulle då försöka dödsmisshandla den som försökte dalta med mig under mina förlossningar.pop
    Helt rätt, när killar försöker uppmuntra någon säger vi inte: - Men stackars dig som blev bortfintad och så hemskt att ni brast i försvaret så det blev 1-0, skulle ni vilja tala ut om det i en terapigrupp?

    Vi säger: -Jävla sopor, ni springer som enbenta, ligg inte där och knäll. Få för fan fart på arslet och följ centern upp.
  • Linnea och Hillev­i
    Äldre 1 Aug 13:36
    Faber skrev 2010-08-01 12:03:03 följande:
    Helt rätt, när killar försöker uppmuntra någon säger vi inte: - Men stackars dig som blev bortfintad och så hemskt att ni brast i försvaret så det blev 1-0, skulle ni vilja tala ut om det i en terapigrupp?

    Vi säger: -Jävla sopor, ni springer som enbenta, ligg inte där och knäll. Få för fan fart på arslet och följ centern upp.
    Men ser du inte någon skillnad i hur man ska stötta & peppa sin gravida kvinna vid en förlossning och hur man kan peppa ett fotbollslag, så är det ju bara att beklaga...
  • Laire
    Äldre 1 Aug 14:51
    Linnea och Hillevi skrev 2010-08-01 13:36:06 följande:
    Men ser du inte någon skillnad i hur man ska stötta & peppa sin gravida kvinna vid en förlossning och hur man kan peppa ett fotbollslag, så är det ju bara att beklaga...
    Ignorera bara, han vill ju bara provocera... Har man inte mycket annat liv så är det sådant som roar
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Äldre 1 Aug 17:07
    Linnea och Hillevi skrev 2010-08-01 13:36:06 följande:
    Men ser du inte någon skillnad i hur man ska stötta & peppa sin gravida kvinna vid en förlossning och hur man kan peppa ett fotbollslag, så är det ju bara att beklaga...
    Det är väl ingen skillnad? Båda aktiviteterna är ju resultatinriktade.
Svar på tråden Men herregud, vad rä det för idiotkarl i "Livet på BB"?!