• emtono
    Äldre 3 Aug 21:10
    22478 visningar
    19 svar
    19
    22478

    Förslag på utklädnad "kom som du INTE är" fest.

    Jag och min sambo är bjuda på en födelsedagsfest med temat "kom som du inte är".
    Vi har funderat fram och tillbaka och kommer inte på något bra att klä ut oss till, vi vill gärna ha nåt som vi båda kan vara, eller åtminstonde matcha varandra någorlunda.
    Så, alla kreativa FL medlemmar, har ni några förslag?
    Alla tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Förslag på utklädnad "kom som du INTE är" fest.
  • Lussek­atten8­7
    Äldre 3 Aug 21:12
    #1

    Jag tolkar det som att ni skall klä er som ni inte skulle göra i vanliga fall,så någon klädstil som ni inte brukar ha?

  • emtono
    Äldre 3 Aug 21:18
    #2

    Ja, det tänkte jag också på, men vilken klädstil ska man då välja? Vi är ganska vanliga båda två, när det gäller klädstil alltså. :P Jag är kanske lite mer färgglad än min sambo men annars är det mycket jeans och t-shirt som gäller. Dock gick inte min sambo med på att klä att sig till hårdrockare.. ;)

  • LuMa
    Äldre 3 Aug 21:19
    #3

    Klä ut er till ett husvagnspar.. Matchande träningsdräkter, magväskor..

  • Jimia Push
    Äldre 3 Aug 21:21
    #4

    Eller så kan väl din karl klä ut sig till kvinna och du till man? Drömmer


    Malina - la vie en Rose
  • Nyfike­n gul
    Äldre 3 Aug 21:22
    #5

    klä ut er till motsatsen då?

    tex ett typiskt Östermalmspar/bratz?  Ni ska dofta s:t Tropez.... titta på bilder på tex prinsessan madeleine...

    eller frack och långklännig om ni ska dra det till sin spets....


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 3 Aug 21:22
    #6

    Eller turister med hawaiiskjortor och fula solglasögon :D haha, lite klassiker kanske. 


    Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • emtono
    Äldre 3 Aug 21:26
    #7

    Jag sitter här och småfnissar åt era roliga förslag, speciellt det där med magväskorna :D Tack!
    Vi har redan kört ombytta roller en gång så det skippar vi nog denna gången.
    Dock ska förklädnaderna gärna inte vara alltför extrema då vi eventuellt ska gå ut sen på kvällen. :P 

  • Nyfike­n gul
    Äldre 3 Aug 21:30
    #8

    har ni några kännetecknande drag som alla kompisar vet om? Gör någon grej av era intressen eller egenskaper...


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • emtono
    Äldre 3 Aug 21:33
    #9

     


    Nyfiken gul skrev 2010-08-03 21:30:26 följande:
    har ni några kännetecknande drag som alla kompisar vet om? Gör någon grej av era intressen eller egenskaper...

    Åh, vad smart!  Detta ska jag fundera mer på då det kan bli riktigt skoj!

  • Äldre 3 Aug 21:33
    #10

    Har ni något ni båda öppet "ogillar" som alla vet om? Om ni båda är ointresserad av t. ex fotboll skulle ni ju kunna klä ut er till spelare i samma lagfärger.


    So say we all
  • emtono
    Äldre 3 Aug 21:39
    #11

    Det är min sambos vän som fyller år, jag har träffat henne och de andra ett par gånger men inte tillräckligt för att de ska veta så mycket om mig, så jag får fundera ut nåt som de kan antas veta om min sambo. Han har somnat på soffan här bredvid så han är inte till så mycket hjälp just nu :)

  • Nyfike­n gul
    Äldre 3 Aug 21:43
    #12
    emtono skrev 2010-08-03 21:39:32 följande:
    Det är min sambos vän som fyller år, jag har träffat henne och de andra ett par gånger men inte tillräckligt för att de ska veta så mycket om mig, så jag får fundera ut nåt som de kan antas veta om min sambo. Han har somnat på soffan här bredvid så han är inte till så mycket hjälp just nu :)
    då är det nog bättre att ni kör på något som nämnts ovan.. typ bratz, idrottsfolk, hårdrockare eller något...

    något enkelt är ju att klä er fint och dra på er kung/drottingkrona.  För ni är ju inte kungliga...
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • emtono
    Äldre 3 Aug 21:46
    #13

    Haha, nä, det är vi ju verkligen inte.
    Det är lurigt eftersom man inte alls vet vad hon tänkte när hon bestämde tema, det ska ju gärna vara nåt som är kul, annorlunda och inte så krångligt att fixa. Hon har en tävling för bästa utklädnad och den vill vi ju såklart vinna.

  • Nyfike­n gul
    Äldre 3 Aug 21:49
    #14

    ett gammalt par med käpp och rollator? Klädd i gabardinbyxor, yllekappa och städrock? Och dom obligatoriska papiljotterna och sjaletten?  Stödstrumpor och Ecco-skor?


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • emtono
    Äldre 3 Aug 21:53
    #15

    Jag kan verkligen inte låta bli att fnissa vid tanken på mig och min kära sambo i alla dessa utstyrslar. Nån i gävleområdet som kan avvara en rollator nästa helg? Flört 
    Jag är lite inne på att tänka på vad vi är, och sen klä oss precis tvärtemot, men det är svårt att definiera sig själv.

  • Nyfike­n gul
    Äldre 3 Aug 21:59
    #16

    kändispar då?

    Superhjältar?

    artister?


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • emtono
    Äldre 3 Aug 22:08
    #17

    Nu har jag lite förslag att presentera för karln innan det är dags att sova. :) Ska klura lite mer också.
    Kommer ni på fler förslag så skriva gärna ned dem :)

  • Nyfike­n gul
    Äldre 3 Aug 22:16
    #18

    eller klättra neråt på samhällsstegen... Hora o hallick? 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • emtono
    Äldre 14 Aug 12:48
    #19

    Tänkte jag skulle berätta vad vi ska vara ikväll eftersom ni skrev så mycket bra förslag. :)
    Vi ska vara Rockabillys, lite lagom 50-60tal sådär.
    Det är nåt som känns fint men ändå annorlunda att "klä ut" sig till, det är inte en stil vi brukar ha direkt.
    Också slapp vi handla så mycket och kunde låna det mesta.
    Tack för alla tips!

Svar på tråden Förslag på utklädnad "kom som du INTE är" fest.