• Anonym
    Äldre 30 Aug 12:37
    19753 visningar
    24 svar
    24
    19753

    Någon som inte fullföljt efter mifegyne

    Ja vad händer om man ångrar sig...om man vill ha babyn efter man tagit mifegyne

    Någon som gjort det??

    Hur blev det sen??

    Vet ju att någon har fullföljt efter en misslyckad abort med mifegyne och de andra vagitorierna man fått sedan....
    men vet inte hur det blivit eller nånting

    Är det någon som gjort det här på FL

  • Svar på tråden Någon som inte fullföljt efter mifegyne
  • Anonym
    Äldre 27 Sep 08:11
    #11
    Tog en mifegyne i Juli.. Var då  i vecka 15.. IDag är jag gravid i vecka 23 och min lilla flicka mår huuur bra som helst i magen och växer som bara den, Hon ligger till och med lite på +sidan;)

    Det bästa valet jag tagit i hela mitt liv att inte fullfölja!.. Barnmorskan sa att tablettens "effekt" bara sitter i i 2 dagar och den gör så att gulkroppshormonet inte produceras så mycket under just de dagarna men sen startar det igen och allt är som vanligt :) .. 

    Det jobbiga har varit denna konstanta oro hela tiden att lilla minsta känning ska vara något. Men nu har det börjat ge med sig och jag bara njuter av graviditeten :)  
  • Anonym
    Äldre 26 Mar 17:59
    #12

    Stämmer det? Att man kan avbryta efter första tabletten???

  • Äldre 30 Mar 16:36
    #13

    Yes , tog tabletten , ångrade Mig. Idag är min dotter 3 månader o fullt frisk :)

  • Äldre 30 Mar 20:06
    #14

    Moii vilken vecka var du i När du tog tabletten

  • Äldre 1 Apr 09:11
    #15

    Jag var i vecka 13. Skulle fullfölja 2 dagar senare med cytotec men ångrade mig. Tackar högre makter för det annars hade jag inte legat med min dotter på mitt bröst just nu ..

  • ane01
    Äldre 10 Sep 09:17
    #16

    Hej! Tog första abortpillret i går. Är i vecka 10+3. Mår i dag fruktansvärt dåligt. ångar mig så. Trots att jag har funderat en tid, en tid av  beslutsånget. Mina tankar talade för abort. Vad jag förstår kan inte grav fortgå efter förtsa tabletten, eller? Har sökt svar. Fostret kan ta skada, men inte säkert. Någon som har erfarenhet av att låta grav fortgå? Tacksam för svar.

  • Äldre 10 Sep 09:21
    #17

    Barnet kan INTE ta någon skada! Kroppen kan resultera i att själv framkalla ett missfall efter tabletten dock! Jag fullföljde inte! Mitt barn är idag fullt frisk ! 8 månader gammal :)!!

  • Äldre 10 Sep 11:24
    #18

    Härligt att höra och tack för ditt svar! Vet inte vilka veteskapliga studier som finns ang detta. Man vill naturligtvis ha 100% bekräftelse på att inget händer fostret ,men det kan man ju aldrig vet, inte i något fall.

  • Anonym (hur gick det)
    Äldre 10 May 22:19
    #19

    ane0101 hur gick det för dig

  • Äldre 30 May 11:10
    #20

    Jag tog mifegyne med barnmorskan som satt bredvid och kollade på. Efterråt han jag inte mer än ut till bilen förän jag mådde flrjävligt. Ville bara spy flera ggr om och fattade inte hur jag skulle ta mig hem. Väl hemma var jag skit trött. Gogglade om aborten flera ggr och bestämde mig för att inte fullfölja och morgonen därpå vaknade jag i blodbad. Kunde inte stå utan att de rann längs benen, klumpar om vartanat. Trodde jag skulle förblöda om det fortsatte men framåt kvällen lugnade de sig. Andra dagen när jag skulle tagit dom vaginala tabletterna för att fullfölja så ringde jag kliniken och förklarade läget, jag bad att få komma in och bli undersökt men blev nekad och rekomenderad att fullfölja behandlingen trotts oron och den enorma blödningen. Jag tog inte tabletterna och hörde inte av mig mer till kliniken heller. Nu ligger jag här två veckor senare. Blöder fortfarande :/ väntar på återbesöket.

  • Äldre 1 Jun 13:15
    #21

    Hur gick mår du nu

  • Äldre 20 Dec 00:04
    #22

    Hej! Fullföljde efter mifgyne. Valde att inte ta de sista tabl. I dag är min dotter 9 månader o en glad liten tjej. Är så glad att jag " vaknade" till ur min svåra beslutsångest o kris. Förstår verkligen hur tufft det kan vara för kvinnor som ångrat sig och kanske känner sig osäkra och rädda, vilket jag gjorde. Jag fick gå på extra UL. Tacksam för att sjukvården var så noggranna. Hoppet finns!!

  • Äldre 7 Sep 16:17
    #23

    Hej! Jag tog också mifgyne i v.9 efter att jag motvilligt gått med på abort. Det kändes fel på en gång och jag ville för allt på jorden bara ha tillbaka mitt barn. Men de hade ju sagt att det inte fanns någon återvändo efter att jag tagit tabletten.

    Hur som helst fick jag en liten blödning nästan exakt två dygn efter jag tagit tabletten och jag trodde det var kört. Jag pratade med abortmottagningen som ändå rekommenderade mig att inte ta cytotectabletterna (som driver ut fostret) om jag verkligen vill ha mitt barn. De sa också att chanserna för att de skulle överleva var väldigt små. De hade varit med om att kvinnor ångrat sig i två fall tidigare och båda de gångerna hade fostret dött. Men min lilla tjej överlevde mirakulöst och det kändes som att jag fick en möjlighet att spola tillbaka tiden efter att jag hade gjort mitt livs misstag.

    Nu ligger jag och har min lilla tjej sovandes på bröstet. Hon är två veckor nu och fullt frisk. Allt tipp topp med henne! Så det finns hopp!!!

    Är så glad och tacksam över att hon nu finns här hos oss ??

  • Anonym (?)
    Äldre 30 Jan 19:51
    #24

    Ni som fullföljde grav efter Mifegyne: hur mår era barn idag?

Svar på tråden Någon som inte fullföljt efter mifegyne