• Äldre 2 Sep 12:32
    21669 visningar
    14 svar
    14
    21669

    Populära låtar som barn gillar?

    Behöver lite musikhjälp till 4 åringsjympan som jag ska börja köra. Manboy är ju given och Botten Anna men jag behöver fler.
    Tips?

  • Svar på tråden Populära låtar som barn gillar?
  • Äldre 2 Sep 20:16
    #1

    hallo?

  • Äldre 2 Sep 20:18
    #2

    Markoolio? Min femåring gillar "rosa helikopter" också, men den är ju rätt gammal.


    So say we all
  • MizzTe­ssi
    Äldre 2 Sep 20:19
    #4

    Dom flesta låtarna från Melodifestivalen brukar gå hem Glad
    I alla fall hos barnen på mitt jobb, allt med fart i så som "Manboy", "Jag vill om du vågar" med Pernilla Wahlgren och "Kom" med Timoteji..

  • mammaa­nnika
    Äldre 2 Sep 20:19
    #4

    Jag är en gummibjörn.

    Fairytale

    I julas fick min son en hits for kids med 3 skivor. Där finns många bra låtar. Kanske ett tips

  • CCA
    Äldre 2 Sep 20:37
    #5

    SEdan finns det ju fler astrid lindgren låtar som funkar  typ pipp långstrump och snickerboa

    kan oxå tipsa om miniröris som säljs genom friskis & svettis. är ett heltgympa program anpassat till barn i den åldern. Vill man inte använda hela gpår det ju att plocka delar. gymnastikförbundet har oxå ett material som heter bamsegympa som är bra.

    annars tror jag "vanliga" populära låtar funkar. mitt tips tänk melodifestival

  • Äldre 2 Sep 20:38
    #6

    abba . mama mia

  • Äldre 2 Sep 20:41
    #7

    Sonen gillar Köppäbävisan! ;).. (Spotifylänk: Bengt Pegefelt – Köppäbä-visan)

  • MIJ
    Äldre 7 Oct 14:05
    #8

    Min dotter som är fyra år gillar såklar manboy men även lady gagas låtar.

  • Äldre 7 Oct 18:54
    #9

    Black eyed peas
    Lady gaga
    Justin Bieber
    Will.I.Am feat Nicki minaj 

  • Äldre 8 Oct 17:37
    #10

    Oj så mycket pop! Här gäller Våroffer av Stravinskij, Mary Poppins, Papageno av Mozart, Pippi Långstrump och Lejonkungen och Peter Pan just nu. Sound of music är också en nyupptäck favorit.

    Allt detta är med superfart och väldigt kreativa och roliga rörelser! Speciellt Våroffer kan vara perfekt för jumpa samt Step in time från Mary Poppins. Finns ju väldigt många bra fartfyllda disneylåtar som barnen säkert känner igen som man kan göra roliga rörelser till.

    Tycker att man ska våga ge barnen en något bredare musikbas än bara tugggummipop! Som vuxen så kan man ju verkligen introducera nya världar även på jympan!

    Nu när det är sagt så älskar vi melodifestivalen vi också men man kan ju blanda för att få lite variation...


  • Äldre 13 Aug 11:15
    #11

    hej jag är en tjej som precis blivit dansledare, själv har jag dansat i 7 år. jag skulle vilja ha lite tips på låtar till dans för ungefär 7-9 åringar, skulle bli tacksam för hjälp.Glad

  • Äldre 13 Aug 11:20
    #12

    Min tvååring gillar swedish house mafia :)

  • Äldre 9 Sep 19:29
    #13
  • Äldre 3 Oct 06:14
    #14

    Gagnam style, copacabanana, Sean den förste banan, du käre lille snickerbo, jojje Wadenius låtar, låtarna från big Green rabbit, were not gonna take it.

Svar på tråden Populära låtar som barn gillar?