• barnlä­ngtan2­011
    Äldre 3 Sep 17:46
    26685 visningar
    44 svar
    44
    26685

    Klomifen köpt på nätet?

    Undrar om någon har erfarenhet av att köpa Klomifenpå nätet? Fungerade det? Hur lång leveranstid  var det?

    Har sedan länge vetat att jag har PCO, har dock mens kanske 7 ggr/ år och ville helst bli gravid spontant. Nu försökt bli gravid sedan nov. Tog i veckan mod till mig och bokade tid för att få Pergotime utskrivet då jag inte orkar hålla på med äl- stickor vecka ut och vecka in längre.
    Fick Pergotime utskrivet igår. Fick dessutom mens igår. Måste tydligen börja med Pergotime på måndag senast el dr. Sprang runt till flera olika Apotek under gårdagen och det är slut! Kommer inte in förrän i slutet av sept.
    Beställde därför Klomifen på Goldpharma igår, fått bekräftelse på att de skickade det idag. Men kommer det att hinna fram? Vad händer om jag skulle börja på tisdag istället?
    Sambon blev arg och tror det är sockerpiller eller något skadligt i pillrena.
    Orkar inte vänta längre när jag nu tagit mig till en gynekolog och fått Pergo utskrivet!

    Skulle vara så tacksam om någon som köpt Klomifen på nätet vill dela med sig av sin erfarenhet.

  • Svar på tråden Klomifen köpt på nätet?
  • Äldre 3 Sep 19:02
    #1

    Läs i slutet på tråden, två stycken som beställt och fått sina tabletter. www.familjeliv.se/Forum-1-3/m52569683.html
    Jag tror inte att de skulle skicka sockerpiller, det är ju en riktig läkare på nätet som skriver ut.
    Hoppas de hinner komma!


    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Mimmi4
    Äldre 6 Sep 13:56
    #2

    Kollade sidan ....men vilken av dom ska man ta nr 38-43??  Och hur ska man ta dom?

  • Äldre 6 Sep 19:45
    #3

    Vad menar du med 38-43...
    Tabletterna tar du på samma sätt som Pergo, antingen 1 tablett/dag, dag 3-7 eller 5-9.


    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fimpen­72
    Äldre 6 Sep 20:11
    #4
    http://goldpharma.com/search/k60208be18b2adb2a6a04a59d891ca750ea4/lang/SWEDISH/t/klomifen/g/gonadotropiner_och_andra_ovulationsstimulerande_medel/

    Du ska inte välja ngn av de två översta som innehåller 33.940mg istället för 50mg (50.000mg)

    Dvs Omifin, Serpafar, Clomiphen Citrate , Clomifen Ratioph är de som har 50mg
  • Mimmi4
    Äldre 8 Sep 12:58
    #5

    Åt ju sj fast det är ju 10år sedan så jag kommer inte ihåg hur jag tog dom.

    Någon som testat dessa piller från nätet ? Resultat?

    Ang då dagarna man äter,är det under mensen man börjar?
    OM jag nu inte mins fel så tror jag åt mina ganska sent typ dag 12-16 fast jag hade Clomivid.

    Bara att beställa då :))))))

  • sweetg­irl89
    Äldre 8 Sep 13:33
    #6

    jag köpte där å fick dom efter 3 dagar dock så började jag aldrig med tabletterna då jag fick pergo utskrivet av gyn.. så börjar med dom först ;)

    ringde Merk som är försäljaren av pergotime och skeppet från holland till sverige åkte i måndags och pergo kan komma in på apotek redan idag eller imorn men borde finnas inne senast på måndag sa dom till mig nyss iaf:)


    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Fimpen­72
    Äldre 8 Sep 13:41
    #7
    Mimmi4 skrev 2010-09-08 12:58:49 följande:
    Åt ju sj fast det är ju 10år sedan så jag kommer inte ihåg hur jag tog dom.

    Någon som testat dessa piller från nätet ? Resultat?

    Ang då dagarna man äter,är det under mensen man börjar?
    OM jag nu inte mins fel så tror jag åt mina ganska sent typ dag 12-16 fast jag hade Clomivid.

    Bara att beställa då :))))))
    Det mest vanliga är att äta 1 tablett (50mg) på dag 5-9.
    Vissa äter dag 3-7...
    Dag 1 är alltså mensen första dag

    Jag åt Serpafar nu i augusti och väntar BIM senast 14/9. Lite lurigt att veta när man får ÄL när man inte testar. Jag hade dock samma biverkningar som med Pergotime så jag tvekar inte det minsta på deras innehåll.
  • sweetg­irl89
    Äldre 8 Sep 13:48
    #8
    Fimpen72 skrev 2010-09-08 13:41:56 följande:
    Det mest vanliga är att äta 1 tablett (50mg) på dag 5-9.
    Vissa äter dag 3-7...
    Dag 1 är alltså mensen första dag

    Jag åt Serpafar nu i augusti och väntar BIM senast 14/9. Lite lurigt att veta när man får ÄL när man inte testar. Jag hade dock samma biverkningar som med Pergotime så jag tvekar inte det minsta på deras innehåll.
    håller tummarna att det blir + nu!!! är ju bra att du inte mått dåligt eller nånting:) jag fegade ur i sista sekunden och valde att avvakta med mina clomiphen citrate och vänta på pergo i stället.. + att jag kommer få göra VUL under pergo kurerna så jag kommer veta bättre hur jag reagerar på tabletter och hur många blåsor det bildas.. sen får jag bara 3 kurer med pergo och funkar inte dom så ska jag fortsätta med tabletterna från nätet ;)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Fimpen­72
    Äldre 8 Sep 13:51
    #9
    sweetgirl89 skrev 2010-09-08 13:48:15 följande:
    håller tummarna att det blir + nu!!! är ju bra att du inte mått dåligt eller nånting:) jag fegade ur i sista sekunden och valde att avvakta med mina clomiphen citrate och vänta på pergo i stället.. + att jag kommer få göra VUL under pergo kurerna så jag kommer veta bättre hur jag reagerar på tabletter och hur många blåsor det bildas.. sen får jag bara 3 kurer med pergo och funkar inte dom så ska jag fortsätta med tabletterna från nätet ;)
    LIte blodvallningar, känningar från äggstockarna... Annars inget spec.
    Nu går man ju dock runt och känner sig skengravid.
    Förra ggn jag åt tog det sig på kur 3...

    Nästa kur ska jag beställa ÄL stickor så man iallafall vet när BIM är.
    Hoppas dina Pergo kommer i lager snart.
  • sweetg­irl89
    Äldre 8 Sep 14:06
    #10
    Fimpen72 skrev 2010-09-08 13:51:27 följande:
    LIte blodvallningar, känningar från äggstockarna... Annars inget spec.
    Nu går man ju dock runt och känner sig skengravid.
    Förra ggn jag åt tog det sig på kur 3...

    Nästa kur ska jag beställa ÄL stickor så man iallafall vet när BIM är.
    Hoppas dina Pergo kommer i lager snart.
    Äl-test är verkligen jätte bra att ha tycker jag:)

    ringde Merk som är försäljaren av pergotime och skeppet från holland till sverige åkte i måndags och pergo kan komma in på apotek redan idag eller imorn men borde finnas inne senast på måndag sa dom till mig nyss iaf:) men så borde jag få mens tidigast om 3 veckor så får se n är jag får börja med tabletterna! :)
    ♥Elina 22/1-2010♥
Svar på tråden Klomifen köpt på nätet?