• barnlä­ngtan2­011
    Äldre 3 Sep 17:46
    26691 visningar
    44 svar
    44
    26691

    Klomifen köpt på nätet?

    Undrar om någon har erfarenhet av att köpa Klomifenpå nätet? Fungerade det? Hur lång leveranstid  var det?

    Har sedan länge vetat att jag har PCO, har dock mens kanske 7 ggr/ år och ville helst bli gravid spontant. Nu försökt bli gravid sedan nov. Tog i veckan mod till mig och bokade tid för att få Pergotime utskrivet då jag inte orkar hålla på med äl- stickor vecka ut och vecka in längre.
    Fick Pergotime utskrivet igår. Fick dessutom mens igår. Måste tydligen börja med Pergotime på måndag senast el dr. Sprang runt till flera olika Apotek under gårdagen och det är slut! Kommer inte in förrän i slutet av sept.
    Beställde därför Klomifen på Goldpharma igår, fått bekräftelse på att de skickade det idag. Men kommer det att hinna fram? Vad händer om jag skulle börja på tisdag istället?
    Sambon blev arg och tror det är sockerpiller eller något skadligt i pillrena.
    Orkar inte vänta längre när jag nu tagit mig till en gynekolog och fått Pergo utskrivet!

    Skulle vara så tacksam om någon som köpt Klomifen på nätet vill dela med sig av sin erfarenhet.

  • Svar på tråden Klomifen köpt på nätet?
  • sweetg­irl89
    Äldre 11 Oct 13:22
    #21
    Kinderägg skrev 2010-10-11 11:23:08 följande:
    Blev lite nyfiken när jag såg denna tråd så jag gick in på goldpharma och kikade lite, det skiljer ju väldigt mycket i pris och antal på förpackningarna, är det någon skillnad på dom tro ? Såg att dom med fler tabletter är billigare av någon anledning. Jag har inte haft någon ÄL sen i juni, var till gyn och där såg dom att jag hade en liten cysta (4 cm) som antagligen skulle försvinna vid nästa mens, tror ni man kan ta klomifen trots den ? Ska inte kolla upp den förrän om 6 veckor igen och så länge vill jag inte vänta på att ev få hjälp med ÄL.
    jag har inte tagit mina tabletter där ifrån än då jag fick pergotime utskriven,, så jag går hos gyn och gör VUL + blodprov för att se antal äggslåsor + om ÄL varit. Men det står i bipackarsedeln att har man systor så ska man INTE använda ägglossningsstimulerande tabletter!! så jag hade nog avvaktat dom 6 veckor iaf och frågat om 1 kur pergo för att sätta igång ÄL. Lycka till!!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • annako­hler
    Äldre 15 Nov 11:58
    #22

    hej kan man betala i förskott??
    jag är medlem på den sidan ni pratar om men kommer inte till kundtjänst-forumet där man kan fråga

  • Russin­burken
    Äldre 18 Nov 15:31
    #23

    Jag frågade min läkare, och han tyckte det var ok att beställa från Goldpharma. Samma aktiva substans (Klomifen), och tydligen är varumärkena sådana som är vanliga i europa istället för pergotime.

    Jag funderade också på det stora skillnaderna, och valde att beställa en billig och en dyr sort, så får vi se hur mcyket jag kan utläsa av bipackssedeln (som ju lär vara på andra språk).

  • sweetg­irl89
    Äldre 18 Nov 16:14
    #24
    annakohler skrev 2010-11-15 11:58:46 följande:
    hej kan man betala i förskott??
    jag är medlem på den sidan ni pratar om men kommer inte till kundtjänst-forumet där man kan fråga
    man betal i förskott och paketet skickas när pengarna kommit in!! :D
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • annako­hler
    Äldre 18 Nov 17:26
    #25
    sweetgirl89 skrev 2010-11-18 16:14:55 följande:
    man betal i förskott och paketet skickas när pengarna kommit in!! :D
    ja men jag har maestro och inte visa så det går inte för mig hur ska jag då göra
  • sweetg­irl89
    Äldre 18 Nov 18:48
    #26
    annakohler skrev 2010-11-18 17:26:28 följande:
    ja men jag har maestro och inte visa så det går inte för mig hur ska jag då göra
    maestro? menar du mastercard? för det har jag och det gick bra att betala med det på deras sida!
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • annako­hler
    Äldre 18 Nov 20:27
    #27
    sweetgirl89 skrev 2010-11-18 18:48:07 följande:
    maestro? menar du mastercard? för det har jag och det gick bra att betala med det på deras sida!
    ookej ska prova det..
  • Äldre 18 Nov 21:18
    #28

    Jag vill bara tipsa om en liknande tråd www.familjeliv.se/Forum-7-130/m55188564.html

  • Alyssa
    Äldre 19 Nov 13:25
    #29

    Undrar bara hur det gått för er som använt dessa tabletter?

  • Äldre 7 Dec 15:53
    #30

    vad va det för sida du beställde från? jag behöver hjälp med nåt har så himla oregelbunden mens o för sökt bli gravid i 16 mån nu

Svar på tråden Klomifen köpt på nätet?